Gå til innhold

Adventskalender til 1-åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, i år som i fjor, kommer jeg til å lage pakkekalender til storesøster (snart 5). Hun får bruksting som ullundertøy osb. ting hun trenger og hadde fått uansett, med innslag av noen leker/aktiviteter og evt. litt godt til helgene. 

Lillesøster blir 1 år til jul, og jeg mistenker at det blir vanskelig å skjule storesøsters pakkekalender. Så tenker hun skal få en kalender hun også. Men er i tvil om jeg skal kjøre på med pakker til hun også? 

Noen som har tips til adventskalender som er tilpasset en 1-åring? 

Anonymkode: e424f...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en snart femåring og en som er 13 mnd nå, kommer ikke til å lage pakkekalender til minste i desember. Tror ikke det blir noe problem, så små kan lett distraheres av noe annet eller få en fruktbit i stedet. 

Anonymkode: 4f63c...9cb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen vits. Som noen over her sier, hvis hun i det hele tatt registrerer det og forstår det så kan du gi henne en frukt eller et par rosiner. Så er hun minst like glad som den andre  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måte å gjøre dette veldig enkelt er ved å gi henne ting hun allerede har fra før av. Altså ta bort noen leker, klær og slikt, pakke inn og henge opp. En ettåring er for liten til å huske hva hun har, og sannsynligvis vil det viktigste for henne være at hun også får pakke opp noe slik som storesøster.

Eventuelt kan lillesøster også få bruksting hun uansett ville fått slik som storesøster får. Neste år må du nok gå for den løsningen, for en toåring er ikke like lettlurt som en ettåring.

Anonymkode: d7f5e...5ac

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk da hun var ett. Pakket inn ting hun ville få uansett som, ny tannbørste, julekjolen, nisselue, eller ting vi hadde fra før som en julebamse, julebok, juletrepynt, en nisse, eller ting som storebror har som han får igjen hvert år som, juleforkle, adventsjerne til rommet. I tillegg til en og annen pepperkake, smootiepose. Hun var superfornøyd

Anonymkode: 8bf83...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ett åring trenger da ikke julekalender, hadde ventet til neste år da forstår de mer.

Anonymkode: d0094...2f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav ikke til de eldste når de var babyer, men yngste fikk kalender fra første jul (nesten 10 mnd). 

Og det var mest fordi en baby på denne alderen speiler søsken og forstår at det skjer noe. Og det er gøy å delta. Og litt for at de eldste skal se at jeg ikke gjør forskjell.

Men det de to eldste fikk hvert sitt brett Paw Patrol klistermerker, så fikk yngste en pose svisker. Eller et par sokker. Eller en ny body. Eller et glass barnemat. Det er var kun ting fra skap og hyller eller som vi trengte å skifte ut likevel. 

Det eneste var lille julaften. Da pakker de opp festklær til neste dag. Enten det er nytt eller arve-nytt eller ei. :)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å pakke inn leker, bøker, smekk, og ting som hun har fra før 😁 Gjemmer det bort i november så har hun glemt det når desember kommer. I tillegg smoothie, rosiner, tannbørste og sånne ting som hun eventuelt trenger. 

Anonymkode: 8893f...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt blir 1 år i januar. Sløyfer kallender til meg og min mann i år, for ha kun til minsten. Da får vi voksne kosen av kallender likevel. Selv om et så lite barn strengt tatt ikke trenger ☺️

Jeg skal kjøpe et sett med byggeklosser, som han uansett skulle fått. Pakker inn en og en kloss. Voilá! Pakkekallender til 1åring 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får ikke før hun er gammel nok til å ha glede av en pakkekalender. Ser ikke vits i å ha en pakkekalender til en så liten unge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte faktisk ikke å få noen slik adventskalender før jeg var cirka seks eller syv år gammel. 

Er man yngre enn dette, så husker man det ikke uansett... 

Anonymkode: c253f...d23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/2/2019 at 2:53 PM, AnonymBruker said:

Min skal få flaxkalender og babybandenkalender 

Anonymkode: c92bd...19d

Gir du flaxkalender til et lite barn? Hva er babybandenkalender?

On 9/2/2019 at 3:02 PM, AnonymBruker said:

En måte å gjøre dette veldig enkelt er ved å gi henne ting hun allerede har fra før av. Altså ta bort noen leker, klær og slikt, pakke inn og henge opp. En ettåring er for liten til å huske hva hun har, og sannsynligvis vil det viktigste for henne være at hun også får pakke opp noe slik som storesøster.

Eventuelt kan lillesøster også få bruksting hun uansett ville fått slik som storesøster får. Neste år må du nok gå for den løsningen, for en toåring er ikke like lettlurt som en ettåring.

Anonymkode: d7f5e...5ac

 

On 9/2/2019 at 3:13 PM, AnonymBruker said:

Min fikk da hun var ett. Pakket inn ting hun ville få uansett som, ny tannbørste, julekjolen, nisselue, eller ting vi hadde fra før som en julebamse, julebok, juletrepynt, en nisse, eller ting som storebror har som han får igjen hvert år som, juleforkle, adventsjerne til rommet. I tillegg til en og annen pepperkake, smootiepose. Hun var superfornøyd

Anonymkode: 8bf83...836

Ja, jeg heller jo litt mot å bare gi bruksting til hun også. Handler jo om at jeg ikke vil gjøre forskjell. Og 5-åringen kan fort finne på å egle og vise "se hva jeg har" (er slikt humør som kommer frem en gang i blant🤭)

On 9/3/2019 at 11:16 AM, AnonymBruker said:

Jeg tenker å pakke inn leker, bøker, smekk, og ting som hun har fra før 😁 Gjemmer det bort i november så har hun glemt det når desember kommer. I tillegg smoothie, rosiner, tannbørste og sånne ting som hun eventuelt trenger. 

Anonymkode: 8893f...285

Men en smoothiepose og slikt innimellom, og noen "gamle" leker er sikkert gøy det. 

14 hours ago, Hverdagsfrue said:

Min gutt blir 1 år i januar. Sløyfer kallender til meg og min mann i år, for ha kun til minsten. Da får vi voksne kosen av kallender likevel. Selv om et så lite barn strengt tatt ikke trenger ☺️

Jeg skal kjøpe et sett med byggeklosser, som han uansett skulle fått. Pakker inn en og en kloss. Voilá! Pakkekallender til 1åring 🤣

😅

Takk for tips dere.

Anonymkode: e424f...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag gjerne en egen tråd hvor dere diskuterer hvor unødvendig det er med kalendere til små barn. Mye man ikke trenger her i verden, veldig klar over det... 

Men jeg kan vel få lov til å gjøre litt ekstra ut av desember fordeom? I vår familie er desember en mnd med mye ekstra av alt - vi er veldig julete av oss (men prøver å holde oss innafor rimelighetens grenser med tanke på kalendere og gaver likevel)

TS

Anonymkode: e424f...6ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke 1-åringen få papiret etter at storesøster har pakket opp? Sikkert like stor stas som en ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde også pakkekalender til ettåringen da storesøster var 5 år. Kjempestas for begge to. 

Så små barn vokser jo kjempefort, og det er en del klær og slikt de trenger fortløpende uansett. Jeg kjøpte en del bukser, sokker, bodyer (som uansett skulle kjøpes) og pakket inn. Ellers gikk det i smoothies, eske med rosiner, en artig vaskeklut her og der, tannbørste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/4/2019 at 12:48 PM, Splittbinders said:

https://www.ark.no/boker/Inez-red-Naerup-SingSang-9788292776155

Pakk inn en sang hver dag?

De fleste kortene i denne er sanger, og så er det noen med aktiviteter. Men det er mer enn 24 kort, så tror du greier nesten en sang per dag. Eventuelt med smoothie/rosiner når eldste får snop. :)

 

Å den var ikke dum. Nesten så de egentlig kan ha den som en felles kalender :) Denne skal jeg kjøpe uansett, takk for tipset! 

On 9/4/2019 at 12:50 PM, kaleidoskop said:

Kan ikke 1-åringen få papiret etter at storesøster har pakket opp? Sikkert like stor stas som en ting. 

Uhm nei... hun putter jo alt i munnen... 🤔

16 hours ago, Irja said:

Vi hadde også pakkekalender til ettåringen da storesøster var 5 år. Kjempestas for begge to. 

Så små barn vokser jo kjempefort, og det er en del klær og slikt de trenger fortløpende uansett. Jeg kjøpte en del bukser, sokker, bodyer (som uansett skulle kjøpes) og pakket inn. Ellers gikk det i smoothies, eske med rosiner, en artig vaskeklut her og der, tannbørste 

Ikke sant, er det jeg også tenker. :)

TS

Anonymkode: e424f...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Hei, i år som i fjor, kommer jeg til å lage pakkekalender til storesøster (snart 5). Hun får bruksting som ullundertøy osb. ting hun trenger og hadde fått uansett, med innslag av noen leker/aktiviteter og evt. litt godt til helgene. 

Lillesøster blir 1 år til jul, og jeg mistenker at det blir vanskelig å skjule storesøsters pakkekalender. Så tenker hun skal få en kalender hun også. Men er i tvil om jeg skal kjøre på med pakker til hun også? 

Noen som har tips til adventskalender som er tilpasset en 1-åring? 

Anonymkode: e424f...6ec

Du kommer til å få det tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...