Gå til innhold

Åsted Norge


rosapelikan

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hadde hun virkelig så mye penger tilgjengelig eller tok hun opp lån. I så tilfelle hvorfor spurte ikke banken litt hva hun skulle bruke pengene på? Altså 100 000 her og 100000 der og så plutselig 1 mill her og der. Det må jo merkes. Jeg kjøpte en ganske dyr bil på 100% lån. Vi ble enige med banken at jeg tar opp 100% og når jeg da har solgt bilen min skal jeg betale det ned. Måtte bare ta kontakt med banken først. Så når jeg da solgte bilen og tok kontakt. Så sa de at de må spørre hvor, hvordan og hvem jeg hadde fått de pengene fra da det var snakk om så mye penger at de måtte spørre. Det var norsk lov. Samme skjedde da vi solgte hus og kjøpte ny.

Anonymkode: 37165...b3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.9.2020 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på hadde hun virkelig så mye penger tilgjengelig eller tok hun opp lån. I så tilfelle hvorfor spurte ikke banken litt hva hun skulle bruke pengene på? Altså 100 000 her og 100000 der og så plutselig 1 mill her og der. Det må jo merkes. Jeg kjøpte en ganske dyr bil på 100% lån. Vi ble enige med banken at jeg tar opp 100% og når jeg da har solgt bilen min skal jeg betale det ned. Måtte bare ta kontakt med banken først. Så når jeg da solgte bilen og tok kontakt. Så sa de at de må spørre hvor, hvordan og hvem jeg hadde fått de pengene fra da det var snakk om så mye penger at de måtte spørre. Det var norsk lov. Samme skjedde da vi solgte hus og kjøpte ny.

Anonymkode: 37165...b3f

Jeg fatter det bare ikke, hvordan fikk hun tak i så mye penger? Mange får jo ikke nok lån til å kjøpe seg en middels leilighet/hus en gang. Og her var det snakk om 12 mill. 

Anonymkode: 4d7ae...3c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter det bare ikke, hvordan fikk hun tak i så mye penger? Mange får jo ikke nok lån til å kjøpe seg en middels leilighet/hus en gang. Og her var det snakk om 12 mill. 

Anonymkode: 4d7ae...3c2

Hun belånte huset.  Og tok opp masse ulike kredittlån. Vanvittig at det i det hele tatt går an. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2020 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på hadde hun virkelig så mye penger tilgjengelig eller tok hun opp lån. I så tilfelle hvorfor spurte ikke banken litt hva hun skulle bruke pengene på? Altså 100 000 her og 100000 der og så plutselig 1 mill her og der. Det må jo merkes. Jeg kjøpte en ganske dyr bil på 100% lån. Vi ble enige med banken at jeg tar opp 100% og når jeg da har solgt bilen min skal jeg betale det ned. Måtte bare ta kontakt med banken først. Så når jeg da solgte bilen og tok kontakt. Så sa de at de må spørre hvor, hvordan og hvem jeg hadde fått de pengene fra da det var snakk om så mye penger at de måtte spørre. Det var norsk lov. Samme skjedde da vi solgte hus og kjøpte ny.

Anonymkode: 37165...b3f

Hun hadde nok mye penger i utgangspunktet. God jobb og mange år i arbeid. Kanskje flott og nedbetalt bolig etc. Hun sa hun hadde en flott sønn som ikke brød seg om at hun hadde sløst bort arven hans.

Anonymkode: 7b6c8...2d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Hannah80 skrev:

Hun belånte huset.  Og tok opp masse ulike kredittlån. Vanvittig at det i det hele tatt går an. 

Huff... det er bare tragisk at noen er så kyniske og klarer å lure noen så grundige gjennom å spille på følelser. Og trist at man blir så til de grader blendet. 

Anonymkode: 4d7ae...3c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ifølge Åsted Norge er det 34 uløste drapssaker i Norge etter 1989. De andre er foreldet. 

Jeg ble nysgjerrig på disse, og jeg ser jeg kjenner mange igjen. TV-dekningen har vært god rundt dette siste årene, takket være Åsted Norge. 

Her er lista over uløste draps- og forsvinningssaker i Norge, for dem som er interessert: 

https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_uoppklarte_drapssaker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hva jodel har med åsted Norge å gjøre. 

Anonymkode: 0e430...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ctrl skrev:

 

Her er lista over uløste draps- og forsvinningssaker i Norge, for dem som er interessert: 

https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_uoppklarte_drapssaker

Rart at Anne Elisabeth Hagen er på den lista, og ikke Therese eller Marianne saken.

Det er også skremmende å lese alle de navnene, og tenke på at det går mordere løs der ute i samfunnet som ikke har blitt tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Callisto83 skrev:

Rart at Anne Elisabeth Hagen er på den lista, og ikke Therese eller Marianne saken.

Det er også skremmende å lese alle de navnene, og tenke på at det går mordere løs der ute i samfunnet som ikke har blitt tatt.

I tillegg er det flere saker der personer har forsvunnet, og det ikke er bevist om det har tilstøtt dem noe kriminelt. Politiet har i flere av disse sakene likevel mistanke om at noe kriminelt har skjedd, blant annet i Marianne-saken fra August 1981 og i Therese-saken fra 1988. Slike saker er satt i en egen liste under, kalt forsvinningssaker og andre saker.

Hentet fra den lenken du la ut. 

Anonymkode: d7261...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er det flere saker der personer har forsvunnet, og det ikke er bevist om det har tilstøtt dem noe kriminelt. Politiet har i flere av disse sakene likevel mistanke om at noe kriminelt har skjedd, blant annet i Marianne-saken fra August 1981 og i Therese-saken fra 1988. Slike saker er satt i en egen liste under, kalt forsvinningssaker og andre saker.

Hentet fra den lenken du la ut. 

Anonymkode: d7261...749

Ser på listen at det er minst en dame/jente forsvunnet mellom disse to i oslo. Kan jo faktisk være en seriemorder som har gjort dette, som har kommet seg fullstendig unna! Kan jo være en slik som Israel Keyes? Vi vet jo ikke!

Anonymkode: 37165...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser på listen at det er minst en dame/jente forsvunnet mellom disse to i oslo. Kan jo faktisk være en seriemorder som har gjort dette, som har kommet seg fullstendig unna! Kan jo være en slik som Israel Keyes? Vi vet jo ikke!

Anonymkode: 37165...b3f

Jeg tenker også at Trine Jensen og Gry Storvik saken kan ha samme gjerningsperson. Selv om de var noe eldte en Marianne og Therese..

Anonymkode: cd06b...57a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Callisto83 said:

Det er også skremmende å lese alle de navnene, og tenke på at det går mordere løs der ute i samfunnet som ikke har blitt tatt.

Ikke noe å være redd for. Svært, svært sjeldent mordere dreper igjen.

De er nok stort sett ''normale'' mennesker med jobb og familie.

Anonymkode: 76547...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke bare USA eller andre land som har problemer på grunn av seriemordere altså!  

Anonymkode: cc7dd...107

Og vi nevner i fleng ?

Utrolig sjeldent her til lands

Anonymkode: 76547...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det heller ikke flust av seriemordere i USA heller. Men det finnes og kan absolutt ikke utelukkes at det finnes! Det blir veldig skummelt om man skal avfeie alt av slikt kun fordi at dette er Norge. 

Anonymkode: 37165...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Veldig bra at de fikk identifisert mannen som døde på 90-taller i dag, selv om familien ikke ønsket å dele det med oss. Men veldig rart at han forsvant på slutten av 90-tallet og ikke ble meldt savnet før 2018. 20 år senere. Asbjørn forklarte at dette skyldtes familiære årsaker, men når det samtidig blir sagt at han var dypt savnet og familien har gjort innsats i å lete etter ham og vært bekymret, virker dette veldig merkelig.

Anonymkode: e5138...36c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Håper virkelig han i voldssaken som ble sendt i går blir identifisert. Noe så grusomt og trist for offeret… 

Anonymkode: e5138...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 22.44):

Håper virkelig han i voldssaken som ble sendt i går blir identifisert. Noe så grusomt og trist for offeret… 

Anonymkode: e5138...36c

Mulig du har fått det med deg, men legger ved lenke uansett, jeg. https://www.tv2.no/a/14273420

Anonymkode: f9d82...839

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...