Gå til innhold

Svigerfar ringte på dørklokka i dag å spurte om vi hadde kjøpt bursdagsgave..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nærmeste barn, det er kun egne barn det da. "Fellesbarn". 

TS, din samboer bør ta seg en ordentlig god prat med sin far. Høres ut som det er mye sårede følelser rundt kontakten og oppmerksomheten her begge veier. 

Anonymkode: 9ab14...410

Ja, så er det det. Vi gir nå ingen gaver til noen nærmeste, for alle er over konfirmasjonsalder. Man kan ha mye hygge sammen, selv om man ikke gir gaver. 

 

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er viktig å snakke med svigerfar om det å kjøpe gave eller ikke, ikke er synonymt for om man bryr seg eller ikke. For her virker det på meg som om at svigerfar er trist for at ingen legger i tid og penger som en omtanke, og bevis på at man bryr seg.

Siden det er så mange, så ville jeg prøvd å imøtekomme svigerfar med en lettere løsning for alle, hvor istedet for at alle bare skriver navnet sitt på hannes uten å bidra.

Mine forslag er at dere legger frem ett forlag til resten

Feks. at dere alle er med å sende en fast sum, i måneden, eller per år) hvor dere alle er med å spleiser på den ene gaven til hver person. Om det er bare 25-50 kr per person så vil jo det være med å bidra mengdemessig til en større å bedre gave.

Eller for å gjøre det enda enklere. At dere alle setter av denne summen selv sammen på egen konto, og at når deres unger og dere selv har burdag så kjøper dere inn en gave ifra familien til personen fra denne potten (gjerne da med innspill ifra søsken). Om alle gjør dette, vil ingen være nevnt eller glemt, og ting vil ikke føles så urettferdig, når noen får og andre ikke. Og alle har kun seg selv/partner, unger å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor svigerfar skal legge seg oppi gavekjøp i det hele tatt? 

Fortsett med å kjøpe gaver slik dere har gjort, slik dere har økonomi til. 

Anonymkode: e400d...292

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger vi av penger på en konto til «salg», også handler vi med sparekontoen på black friday, eller januarsalget eller andre salg! Også legger vi alt på boden, og plukker ned det som passer best til personen med bursdag, eller om det er julegave, eller om det er bursdager i bhg og skole. 

Men vi drar ikke hjem til folk med gave fordi de har bursdag. Vi gir om vi blir invitert i selskap. 

Men det er en helt utrolig sparemåte! Gjort det siden vi stiftet familie 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 9.50, AnonymBruker skrev:

Er dere medlem i noe sekt eller noe sånt? Siden det kryr av unger overalt?

Anonymkode: 2ce4a...a0f

Jeg tenker «Livets harde skole» og Nav på sånne store familier med litt mine, dine, våre osv.

Hva forventer dere selv av gaver da ts? 

Anonymkode: a2803...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme mengde, og har startet med å gi gavekort på 100 kr på kinoen til jul og en pakke sokker, lue e.l for rundt en 50 lapp. Så ingen overraskelse hva som ligger under treet. 

Til bursdag holder jeg meg innenfor 200 til barna og innen for 300 til voksne uten barn. Vi gir ikke til voksne som har barn. 

Anonymkode: 92e8e...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.9.2019 den 17.38, Summ skrev:

Her legger vi av penger på en konto til «salg», også handler vi med sparekontoen på black friday, eller januarsalget eller andre salg! Også legger vi alt på boden, og plukker ned det som passer best til personen med bursdag, eller om det er julegave, eller om det er bursdager i bhg og skole. 

Men vi drar ikke hjem til folk med gave fordi de har bursdag. Vi gir om vi blir invitert i selskap. 

Men det er en helt utrolig sparemåte! Gjort det siden vi stiftet familie 

Ja noen har jo muligheten til det.. Har opprettet kredittkort igjen, noe jeg må opprette hvert år og slette igjen etter nedbetaling.. :( fikk kjøpt bøker til 2 av barna, og han rakket ned på det.. Men hun ene ble jo kjempe glad for det var en bok hun hadde ønsket seg lenge, men han var desverre ikke der å så reaksjonen hennes.. 

Anonymkode: 777b7...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker «Livets harde skole» og Nav på sånne store familier med litt mine, dine, våre osv.

Hva forventer dere selv av gaver da ts? 

Anonymkode: a2803...b3d

Av han forventer jeg at vi får like mye som han forventer vi skal bruke på alle dem.  Men ellers tenker jeg folk bruker det de har råd til. 

Han ser ikke pengeproblemer, men jeg har mange deprimerte dager når vi plutselig har 5000 igjen å leve på resten av mnd, dagen vi får penger, etter å betale masse... Barnehagebarn også blir veldig dyrt, også skal folk enten være utakknemlig, eller kravstore 🥵 denne måneden hadde vi plutselig 1000 kr igjen, kommunale avgifter, forsikring og alt kom på en gang, som det gjør hver 3 mnd... 

Anonymkode: 777b7...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...