Gå til innhold

Skremmes av barnevernstrådene her inne..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tilfellet jeg kjenner til var det ikke snakk om bekymringer om vold eller overgrep mot barna. Mer vil jeg ikke si. Likevel handlet BV med et akuttvedtak. Det er ikke ok, og et stort svikt i systemet. Ressursene som ble brukt i denne saken, skulle vært rettet mot de barna som virkelig trengte det, og det er vondt å tenke på at de ikke fikk hjelp pga kapasiteten. 

Anonymkode: 7c531...32c

Det du skriver er svada fra ende til annen. Akuttvedtak er ikke en svikt. Hele poenget er at det vurderes til å være stor fare for barnet, og det haster med å få undersøkt saken.

Akkurat som når politiet pågriper noen for å hindre bevisforspillelse, selv om det ikke er 100% sikkert at de er skyldige.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

link?? Når du kommer med slike uttalelser må du kunne backe det opp 

Anonymkode: 6d154...f6a

Jeg har ikke interesse å diskutere med newbies som tydeligvis har absolutt ingen peiling om hva de skriver om. Antall bekymringsmeldinger og barn født i Norge hvert år er lett tilgjengelig på nett. Google it. 

Anonymkode: 86b06...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tilfellet jeg kjenner til var det ikke snakk om bekymringer om vold eller overgrep mot barna. Mer vil jeg ikke si. Likevel handlet BV med et akuttvedtak. Det er ikke ok, og et stort svikt i systemet. Ressursene som ble brukt i denne saken, skulle vært rettet mot de barna som virkelig trengte det, og det er vondt å tenke på at de ikke fikk hjelp pga kapasiteten. 

Da kjenner du ikke hele historien. Når det gjøres akuttvedtak er det snakk om ALVORLIG bekymring. 

Enten du har fått vite det eller ei. 

Anonymkode: bf2f6...20a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kjenner du ikke hele historien. Når det gjøres akuttvedtak er det snakk om ALVORLIG bekymring. 

Enten du har fått vite det eller ei. 

Anonymkode: bf2f6...20a

Tro meg, jeg kjenner hele historien...litt for tett. Og jeg gjentar, det var ALDRI beskymring for at barna ble utsatt for vold eller overgrep. Er der virkelig helt utenkelig for dere at BV kan gjøre grove feil som har katastrofale konsekvenser for de involverte? Nå fylkesmannen konkluderer med det samme, og pressen står i kø for å skrive om saken: er det fremdeles vi som "tar feil"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke interesse å diskutere med newbies som tydeligvis har absolutt ingen peiling om hva de skriver om. Antall bekymringsmeldinger og barn født i Norge hvert år er lett tilgjengelig på nett. Google it. 

Anonymkode: 86b06...832

I 2018 ble det født 55 120 barn i Norge og det ble mottat 57 013 bekymringsmeldinger! Hva mener du dette sier/hva er poenget ditt? 

Anonymkode: 41a0b...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...