Benson Skrevet 1. september 2019 #41 Del Skrevet 1. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du ikke bor i en liten bygd, så er nok plasseringen av trafikkontrollene bestemt for lenge siden. Hva er egentlig planen, ringe politet og håper at de kanskje møter opp en gang i fremtiden? Er det en mye bedre plan enn å faktisk prate med mannen? Anonymkode: d94e2...302 Det kan man godt gjøre, men da risikerer man konflikt med vedkommende, noe som kanskje også går utover barna. Men spør du meg, fortjener de å bli fratatt førerkortet, eller i det minste en kraftig bot. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #42 Del Skrevet 1. september 2019 Hos oss så sendte de ut en felles mail til alle om sikring av barn i bil. At det var observert barn på fang, og det ville vi ikke se. Etter det har vi ikke sett det. De som gjorde det måtte kjøre på en smal vei og der var en uoversiktlig sving. Anonymkode: 5e866...6f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #43 Del Skrevet 1. september 2019 Synest folk er i overkant konfliktsky til tider. Her kan det væra snakk om liv og helse... Anonymkode: 67b02...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 1. september 2019 #44 Del Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, Benson said: Det kan man godt gjøre, men da risikerer man konflikt med vedkommende, noe som kanskje også går utover barna. Men spør du meg, fortjener de å bli fratatt førerkortet, eller i det minste en kraftig bot. Ja men da er det ingen som potensielt dør. Det skal kun ein heftig bråbrems til at barnet deise ut av fanget og i ruta! Eg skjønner meg ikkje på folk. Hadde eg sett det der hadde eg faen meg klikka vinkel! LOJALITETEN ER TIL BARNET. Drit i om ein voksen blir litt forbanna, krenka whatever. Det kjem dei faktisk fort over også i fleste tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 1. september 2019 #45 Del Skrevet 1. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ring politi, og eventuelt overse brødhodene som sikkert kommer til å kommentere at du burde passe dine egne saker! Anonymkode: c31c1...d04 Jeg er vanligvis tilhenger av å passe sine egne saker, men her handler det om barns sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #46 Del Skrevet 1. september 2019 3 minutter siden, Benson said: Det kan man godt gjøre, men da risikerer man konflikt med vedkommende, noe som kanskje også går utover barna. Men spør du meg, fortjener de å bli fratatt førerkortet, eller i det minste en kraftig bot. Om man ringer politet og ingenting skjer så vil det hvertfall gå utover barnet. Her har man mulighet til å faktisk fikse en situasjon og få han til å forstå hvorfor det er viktig å sikre barnet. Men da må man slutte å være så konfliktsky og prate med mannen. Anonymkode: d94e2...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benson Skrevet 1. september 2019 #47 Del Skrevet 1. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man ringer politet og ingenting skjer så vil det hvertfall gå utover barnet. Her har man mulighet til å faktisk fikse en situasjon og få han til å forstå hvorfor det er viktig å sikre barnet. Men da må man slutte å være så konfliktsky og prate med mannen. Anonymkode: d94e2...302 Men hvis man ER så konfliktsky, er det bedre å ta kontakt med politiet eller barnehagen, enn å gjøre ingenting, som enkelte foreslo. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 1. september 2019 #48 Del Skrevet 1. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva skal man si da? De VET jo at dette ikke er lov. De vet det, men driter tydeligvis i det. Det blir jo dårlig stemning å drive å true med politi. Da vil jeg heller bare ringe politiet anonymt. Ts Anonymkode: 377fa...947 Loven driter man jo i. Jeg bruker ikke belte fordi jeg kan få 1500 i bot, jeg bruker det fordi jeg liker å kunne gå. Motiver dem med sikkerhet. Forklar at airbag kommer ut fortere enn Mike Tyson slår og at ungen blir drept selv i en kollisjon i lav fart. Så hvis dem ikke endrer seg ringer du politiet. Du trenger ikke nevne politiet når du snakker med vedkomne. Siden man får 3 prikker tør de neppe gjenta det etter å ha blitt tatt en gan.g 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #49 Del Skrevet 1. september 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hver dag. 4 åringen sitter på en pute i passasjersetet. Dette er høyt utdannede og oppegående mennesker. Hva gjør man? Det er jo ikke som om de ikke vet at dette både er farlig og ulovlig, så det hjelper jo ikke å si det til de. Vet at 1 åringen har slitt masse med bilsyke, men det er jo ingen unnskyldning. Anonymkode: 377fa...947 spørsmålet er: ville du likt om noen gjorde dette med deg om du hadde unger? Og risikere og miste ungen? Husk på at om du ringer politiet nå så mister dem mest trolig ungen, tenk litt. Anonymkode: 1101d...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #50 Del Skrevet 1. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: spørsmålet er: ville du likt om noen gjorde dette med deg om du hadde unger? Og risikere og miste ungen? Husk på at om du ringer politiet nå så mister dem mest trolig ungen, tenk litt. Anonymkode: 1101d...a61 Det er foreldrene som kjører med ungene sånn som burde tenke litt. Vi ble påkjørt bakfra helt ut av det blå for en uke siden. Tør ikke tenke på konsekvensene dersom mannen min hadde sittet med 1 åringen i fanget. De risikerer faktisk å miste ungen på en mye verre måte enn barnevernet. Tenk litt. Anonymkode: df7ca...68b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #51 Del Skrevet 1. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er foreldrene som kjører med ungene sånn som burde tenke litt. Vi ble påkjørt bakfra helt ut av det blå for en uke siden. Tør ikke tenke på konsekvensene dersom mannen min hadde sittet med 1 åringen i fanget. De risikerer faktisk å miste ungen på en mye verre måte enn barnevernet. Tenk litt. Anonymkode: df7ca...68b Det er helt klart du ikke har unger, om du hadde så hadde du ikke sagt dette. Anonymkode: 1101d...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. september 2019 #52 Del Skrevet 1. september 2019 Ville tatt det opp med styrer i barnehagen, større sjanse for at foreldrene vil høre på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #53 Del Skrevet 1. september 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synest folk er i overkant konfliktsky til tider. Her kan det væra snakk om liv og helse... Anonymkode: 67b02...92d Men hva i all verden skal man si da? Det er ikke som om de ikke VET! Hadde de ikke visst at det var farlig så hadde det jo vært fint å informere, men det er ikke tilfelle her. Det er jo ikke noe poeng å «true folk», det vil jo skape ekstremt dårlig stemning, og potensielt gå ut over barna. Ts Anonymkode: 377fa...947 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. september 2019 #54 Del Skrevet 1. september 2019 5 timer siden, LeneXCII skrev: Snakk direkte med dem før du evt går videre. Det er alltid en god ide å gi folk en sjanse først En sjanse? Når man er i stand til å gjøre slikt i all offentlighet, hva foregår da bak lukkede dører?! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #55 Del Skrevet 1. september 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: spørsmålet er: ville du likt om noen gjorde dette med deg om du hadde unger? Og risikere og miste ungen? Husk på at om du ringer politiet nå så mister dem mest trolig ungen, tenk litt. Anonymkode: 1101d...a61 Tviler sterkt på at politiet vil ta fra dem ungen, risikoen for at de gjør ingenting er mye større. Anonymkode: d94e2...302 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. september 2019 #56 Del Skrevet 1. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg mener det er politiet sin jobb. Det EKTE politiet altså. Ikke hobbypoliti. Anonymkode: f6bb2...856 For at politiet skal kunne gjøre jobben sin i denne saken, trenger de altså tips fra publikum. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. september 2019 #57 Del Skrevet 1. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår det, men ringe politet?! Politiet henlegger alvorlige saker på grunn av ressursmangel, men du vil at de skal rykke ut fordi noen ikke har sikret sine unger? Det er ikke etterforskerne som sitter med alvorlige saker som rykker ut på slikt, men ordenspatruljer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. september 2019 #58 Del Skrevet 1. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke bor i en liten bygd, så er nok plasseringen av trafikkontrollene bestemt for lenge siden. Hva vet du om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #59 Del Skrevet 1. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva i all verden skal man si da? Det er ikke som om de ikke VET! Hadde de ikke visst at det var farlig så hadde det jo vært fint å informere, men det er ikke tilfelle her. Det er jo ikke noe poeng å «true folk», det vil jo skape ekstremt dårlig stemning, og potensielt gå ut over barna. Ts Anonymkode: 377fa...947 Hvordan vet du at de vet hvor farlig det er. Har de fortalt deg at barnet risikerer å dø hvis de kræsjer, men de bryr seg ikke? At noen har blitt informert betyr ikke at de har forstått. Anonymkode: d94e2...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #60 Del Skrevet 1. september 2019 Anonymkode: d4f84...4e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå