Nina889 Skrevet 1. september 2019 #1 Skrevet 1. september 2019 Hei jeg er førstegangsfødende og er bare noen dager unna termindato. Jeg har ei lita jente i magen. Det jeg merker er at babyen beveger seg mye mer på kvelden og jeg får noen stikk nederst i underlivet, er det tegn til at fødselen snart er igang? Har opplevd de «stikkene» flere kvelder nå som det ikke er så lenge til. Merker jeg skvetter skikkelig til og tar taki samboeren min 😂
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 Er i uke 32 med førstemann og har hatt masse stikninger nedentil i flere uker.. Jordmor sier det skjer når hodet/stumpen kommer langt nok ned, og når de da beveger på seg så klemmer det på nerver. Har dessverre (?) ingenting med fødsel å gjøre 😮 Anonymkode: ea104...c83
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #3 Skrevet 1. september 2019 Samme her, og har hatt det i flere uker allerede 😛 som jm sa, det betyr at det nærmer seg, men det kan fortsatt ta flere uker.. har funnet ut at alle symptomer tyder på at fødsel nærmer seg med kynnere, nedpress, stikkinger, hetetokter, hodepine og kvalme. men når man har passert termindato, og dette har pågått ett par uker så skjønner man at det er bare å finne frem tålmodigheten.. Anonymkode: cb0ef...99d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 Trenger ikke nødvendigvis å bety at det snart blir fødsel, men det betyr at babyen har begynt å legge seg lenger ned og muligens festet seg i bekkenet (må ikke ha festet seg). Kommer av at hodet eller setet ligger og trykker på nerver Anonymkode: 3fc3a...b85
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 Førstegangsfødende jeg også med en jente i magen med termin i morgen Opplever det samme som deg, mer bevegelse på kvelden og en del stikkinger/strålinger med i lysken og lårene. Hodet var festet da jeg var hos jordmor denne uken og hun sa det var normalt å føle på nå som kroppen gjør seg klar for fødsel. Men håper jo som deg at det betyr at fødselen er rett rundt hjørnet! Men vi får vel bare vente å se og håpe vi slipper å gå for lenge Anonymkode: b731e...f1d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #6 Skrevet 1. september 2019 En ting er sikkert, baby er hos deg snart. Fødselen er snart over. For du får ikke gå lengre enn ca 2 uker etter termindato. Men stikking i underlivet er ikke noen sikre tegn på at fødselen nærmer seg. Hadde slike stikkinger i underlivet i flere uker før baby kom til. Baby stanger hode i nerver fikk jeg også beskjed om, som mange over meg. Prøv å slapp av, ikke let etter tegn, du vil ble veldig skuffa om ikke noe skjedde. Har lest et sted at om du stresser rundt og vasker og styrer på, signaliserer det at du ikke er klar enda, og kroppen stritter litt i mot, og du kan ende med å få mye kynnere og maserier. Men om du slapper mye av, så tyder det på at alt er klart, og fødselen kan starte snart. Men så klart. Jeg vet ikke hva som er sant. Men en ting er sikkert. Ikke slit deg ut før fødselen, du trenger all energi du kan finne. Anonymkode: eb4c2...5ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå