Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2002 #1 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg har enormt med småfluer på kjøkken og i stuen, og jeg skjønner ikke hvor de kommer fra. Ikke har jeg mye planter heller, så jeg tror ikke at det er der de kommer fra. Jeg hadde et glass med bittelitt vin stående på kjøkkenbenken i 4-5 dager, og når jeg skulle vaske det er jeg sikker på at der var 20 små fluer oppi glasset. Noen som har gode tips til hvordan jeg kan utrydde disse udyrene???? Lurer og på hva det er med fluer og vin. Hvis jeg slapper av med ett glass vin må jeg dekke til både glass og den åpna flaska, for det kommer fluer med en gang (og dette problemet hadde jeg før jeg ble invadert av småfluer - da kom de frem fra ingensteds) Takknemlig for svar. Hilsen en som er lei av å knerte småfluer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 2. september 2002 #2 Del Skrevet 2. september 2002 De irriterende småfluene kjenner jeg godt til!! De har vært hos meg også i sommer... Jeg fant sikkert rundt 20 i glasset mitt med appelsinjuice her om dagen (hehe, kjenner du deg igjen, Gjest??) . Nå har jeg ikke sett så mye til de på en stund..?! Jeg tror det er fruktfluer jeg, de kom alltid der hvor vi hadde frukt i huset. Hiv ut bosset så ofte som mulig hvis du vil bli kvitt de, for bananskall og all slags fruktrester er de glad i!! Good luck to you! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2002 #3 Del Skrevet 2. september 2002 jeg har også opplevd lignende, for å bli kvitt de-drep de. Og ikke la åpne vinflasker stå åpne lenge, eller frukt eller melon, da ble invadert av dem. skikkelig ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2002 #4 Del Skrevet 3. september 2002 Jeg blir også plaget av dette fra tid til annen, og sjekker vinglasset mitt GODT :blunke: Det jeg imidlertid gjør er å sette en liten skål med eddik på kjøkkenbenken og evnt i vinduskarmen i stua. Fluene drukner i hopetall i eddiken og etter noen dager er problemet borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. september 2002 #5 Del Skrevet 3. september 2002 Akkurat som meg elsker disse fluene bananer!! Mitt tips er å legge all frukt o.l. i kjøleskapet eller i en tett pose. Gå ut med søppel hver dag. Det er den eneste måten å kvitte seg med krypene på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 3. september 2002 #6 Del Skrevet 3. september 2002 Jeg tror de kommer fra plantene dine, selv om du har få. Mitt råd til deg er å vaske potteholderne i godt salmiakkvann. Du kan også vaske blomstene forsiktig med salo, vask godt etter med rent vann. Dersom du oppdager små spindelvev på noen eller en plante, så er nok det hovedkilden til fluene, denne planten ville jeg ha kastet. Du kan også prøve å vanne denne planten med mildt salovann!!!...det kan hjelpe, uten at det dreper planten. Så slipper du å kaste, dersom du er glad i den planten. Dersom det er skikkelig ille, så kan fluene formere seg i gardiner i nær tilknytning til blomstene..iallefall så bør du vaske vinduskarmene godt, dersom det er der du har blomster, da. Frukten må, som tidligere sagt, plasseres i kjøleskapet. Lykke til i jakten...jeg var utrolig plaget en stund, de kom i maten, tom. i pannekakene mens de fortsatt var i stekepannen. Men jeg ble kvitt dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starya25 Skrevet 3. september 2002 #7 Del Skrevet 3. september 2002 Jeg flytta inn i ei kjellerleilighet en sommer, og fikk besøk av mange flotte insekter, fra korsedderkopper, mutant-skolopendere m.m. Jeg hadde mistanke om at leiligheten var en smule fuktig, i tillegg til at det var sprekker i veggene hist og her. Så kom de. Fluene. På kjøkkenet. Det var ikke disse bittesmå som ofte kommer fra blomstene, disse var noe større. Ikke så store som vanlige husfluer, de var rundere i formen, og "trege". Kom det en flyvende kunne jeg vifte til den med hånden, så datt den i gulvet, kravlet litt, og tok vingene fatt igjen. Jeg kunne ikke lage meg ei brødskive og snu meg etter en kniv, for da satt de der og hånlo av meg... Vi sluttet å spise på kjøkkenet, og tilberedte nesten bare ferdig mat. (rømte til Burger King...) Jeg hadde ikke frukt liggende fremme. Jeg kjøper alltid bare frukt til en eller to dager av gangen (bortsett fra appelsiner som jeg alltid har i kjøleskapet), og sjelden bananer. Min mor fortalte imidlertid at hun hadde vært plaget med slike krek, engang de bodde i et fuktig hus. De kom alltid tidlig på høsten... ..heldigvis fikk jeg meg raskt en ny leilighet, mistrivdes i denne alt før jeg fikk disse gjestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 4. september 2002 #8 Del Skrevet 4. september 2002 En liten avsporing..hysterisk morsom "spiderman"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå