Gå til innhold

Daten min er transkjønnet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har truffet en fyr jeg liker så utrolig godt. Kjemien er så bra, vi har så mye felles og trives i hverandres selskap. Han er egentlig det meste av de verdiene jeg setter høyt i en mann. 

Det er ingen hemmelighet at han er transkjønnet, så de fleste i vennegjengen vet det og aksepterer det. Men nå har noen startet å legge seg opp i at jeg dater en FTM. 

Er par venninner har sagt jeg må velge mellom han eller de. For de viser seg ikke å være veldig pro "skeive" likevel... De vil ikke ha noen venninne med en transkjønnet kjæreste... 

Er det andre som har opplevd at venner tar avstand pga kjæreste fordi de ikke passer inn i deres verden? Og hva har dere gjort? Har dere brutt med venner? Angret? 

Anonymkode: 619b5...f69

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er dårlig av vennene dine å dømme daten din før de har blitt kjent med han. De burde jo være glade på dine vegne, det viktigste er jo at du er lykkelig. Kommer an på hvor høyt du verdsetter disse vennene dine, men de høres crap ut. 

Anonymkode: 91963...2cf

• Liker 29
Skrevet

Hva er grunnen til at de ikke vil være venner med deg fordi han er transperson? 

Anonymkode: f31bc...678

• Liker 14
Skrevet

Drit i "venninnene", de er ikke noe å ta vare på når de er så sinnsykt kjipe.

• Liker 15
Skrevet

Umodne venner du har, hva betyr det om han er transperson.

Hadde ikke brydd meg om deres tåpeligheter, liker du mannen skal du være med han.

Masse lykke til 😘

• Liker 10
Skrevet

Huff.. Håper ikke dette stemmer. Men ikke gode venner du har som heller tenker på inntrykket og sin egen fasade, enn at du skal finne kjærligheten og ha det godt. Lev DITT liv, om ikke dine venner respekterer det, kommer de garantert til å vise det samme overfladiske tankesettet ved en senere anledning. 

Anonymkode: ceb32...ffb

• Liker 6
Skrevet

Takk for svar. :)

Grunnen er nok at de ikke er så tolerante... Og de har kommet med noen mindre trivelige måter å ordlegge seg på... De er litt opptatt av fasade og... 

Det ble ikke helt akseptert. Så da startet de med at jeg måtte velge. 

Har vært venner med de to siden ungdomsskolen, men blitt veldig overrasket over holdningene deres... Men noen ganger er vel tiden inne til å gå hver sin vei... 

Daten min er ikke helt akseptert av sin egen familie, så han ville at jeg skulle få tenke og velge før vi offisielt er sammen. Men valget er jo ikke vanskelig. Jeg vil jo velge han. Men Om det blir slutt er vel disse to egentlig ikke noe savn tydeligvis... 

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen er nok at de ikke er så tolerante... Og de har kommet med noen mindre trivelige måter å ordlegge seg på... De er litt opptatt av fasade og... 

Har vært venner med de to siden ungdomsskolen, men blitt veldig overrasket over holdningene deres... Men noen ganger er vel tiden inne til å gå hver sin vei... 

Daten min er ikke helt akseptert av sin egen familie, så han ville at jeg skulle få tenke og velge før vi offisielt er sammen. Men valget er jo ikke vanskelig. Jeg vil jo velge han. Men Om det blir slutt er vel disse to egentlig ikke noe savn tydeligvis... 

Kloke ord ❤️

• Liker 6
Skrevet

Jeg måtte også velge mellom venner og ny kjæreste. De kunne ikke akseptere at jeg valgte noen som var oppvokst i et trøblete hjem og som hadde en kort historie innen psykiatrien som ung voksen. Dette var ikke holdninger jeg forventet av noen av dem, men valget var ikke vanskelig. Folk med slike fordommer, og som attpåtil mener at andre ikke skal få velge partner selv, trenger jeg ikke i livet mitt. Nå, åtte år senere, er samtlige av de gamle vennene mine skilt fra sine daværende partnere og single mens jeg er lykkelig gift med partneren de mente ikke passet meg. Karma is a bitch. 

Anonymkode: 152bd...998

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer ikke til å savne dem når de har så dårlige holdninger. Selvfølgelig velger du han 😊

Anonymkode: f31bc...678

• Liker 8
Skrevet

Nei har aldri opplevd det, og hadde uten tvil brutt med vennene. 

Jeg hadde noen bekjente som var homofobe og rasistiske, kalte Caityn Jenner for stygge ting jeg ikke vil gjengi. Jeg endret fullstendig syn på dem og sluttet å være hyggelig mot de når jeg møtte de i sosiale sammenhenger. Til slutt ble de outsiders og det var til pass for de med så stygt menneskesyn. 

Anonymkode: 8850a...4c2

• Liker 6
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de vil nok ikke være noe savn med så dårlige holdninger. De er jo ikke egentlig venner med deg når de klarer å si og mene at du skal velge vekk din kjæreste for dem. Høres ut som noen arrogante airheads! Så stå på det du tenkte og skrev her og lykke til! :blomst: 

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ingen hemmelighet at han er transkjønnet, så de fleste i vennegjengen vet det og aksepterer det. Men nå har noen startet å legge seg opp i at jeg dater en FTM. 

Er par venninner har sagt jeg må velge mellom han eller de. For de viser seg ikke å være veldig pro "skeive" likevel... De vil ikke ha noen venninne med en transkjønnet kjæreste...

Tror de fleste i vennegjengen din er de som tenker rett her. Hvis et par venninner ikke aksepterer din nye kjæreste, så har de vel egentlig valgt seg selv ut av vennskap med deg.

Sånne folk fins - legg dem bak deg og gå videre, og lykke til med kjærligheten! 💖

Anonymkode: 1252f...392

• Liker 5
Skrevet

Takk. Jeg var jo egentlig sikker, men alltid greit å lufte litt tanker. 

Nå har jeg sendt han melding med "Kjæresten min <3". Sånn skikkelig klissete, men han leser den når han står opp før jobb i dag og vet hva det betyr. Så får jeg ta et oppgjør med de to andre til helgen. 

• Liker 9
Skrevet

Heier på deg TS! Lykke til med kjærligheten♥️

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg var jo egentlig sikker, men alltid greit å lufte litt tanker. 

Nå har jeg sendt han melding med "Kjæresten min <3". Sånn skikkelig klissete, men han leser den når han står opp før jobb i dag og vet hva det betyr. Så får jeg ta et oppgjør med de to andre til helgen. 

Så koselig, og kjempebra. :hjerte: Ja det kan hjelpe å lufte tanker i blant selv om man egentlig vet :jepp: 

• Liker 3
Skrevet

Så bra at du er kvitt de tullingene av noen "venninner"! Nå slipper du å forholde deg til, og omgåes med, idioter.

Så koselig melding, skulle ønske jeg var nyforelsket 😁 ønsker deg og kjæresten alt godt!

• Liker 4
Skrevet

Trodde seriøst folk hadde kommet litt lenger i 2019, for noen tåpelige "venninner" du har. Velg daten din du!

Anonymkode: 3df64...072

• Liker 6
Skrevet

(Det er vel strengt tatt ikke rart i at man kan føle seg godt vel i sånt selskap når vedkommende tidligere har vært jente 😌 Samme med menn som dater MTF har sagt at de har jo vært menn før så de vet jo hva det vil si og hva en mann trenger. Jeg var på Second Life i sin tid med en mannlig og kvinnelig avatar Snakket med damer som mannlig avatar og de var helt i hundre over at jeg forsto dem så godt.) 

Ellers så velger man den man går best sammen med ♥️

Anonymkode: 4dca3...0a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Du sier han, men transkjønnet. Mener du en mann som vil være kvinne, eller en kvinne som vil være mann?

Anonymkode: 8cdd6...e68

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...