bergenser Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Rett og slett bare nysgjerrig. Hva har du gjort for å forbedre din fysiske og psykiske helse? Spesielt hvis det har vært ting du kan ta grep om selv og gjøre noe med.
Anjatapinjata Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Holder meg aktiv, alltid trent aktivt noe som også er bra for hue. jobbet mye med å trives i eget selskap å følelsen at jeg er bra nok.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Medical Medium, søk han opp. Anonymkode: 583fc...bfa
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Medical Medium, søk han opp. Anonymkode: 583fc...bfa Han er en uvitenskapelig løgner. Det har ingen ting med virkeligheten å gjøre, og kan potensielt skade din helse. Anonymkode: 12dfc...d83 2
Sliten&kjørt52 Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 (endret) Slutta å røyke hasj, -slutta å røyke sigg, når jeg har spenn til nikotin-spray. Roa alkohol. -les... Sprit. Ikke skutt meg i hue på over ett år, og ikke skaffet meg Inert gass. Kommi meg over ¨Dørstokk-mila¨, -røre litt på skrotten, møte folk. Edit... Blitt mye flinkere til å spise ca. daglig. Det var siste 12 Mnd. ... a. Endret 26. august 2019 av Sliten&kjørt52 Ut på tur, -ikkesÅ Ofte Sur... a. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Han er en uvitenskapelig løgner. Det har ingen ting med virkeligheten å gjøre, og kan potensielt skade din helse. Anonymkode: 12dfc...d83 Ts spør hva JEG har gjort for MIN helse, og svaret er Medical Medium. I mitt liv og min helse har det alt med virkeligheten å gjøre, og det har reddet min helse. Anonymkode: 583fc...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 Fysisk: Sluttet å drikke alkohol og fest, få i meg mer næring og vann, trappet ned veldig med å røyke (målet er fortsatt å stoppe helt) Psykisk: Sluttet å drikke alkohol, kvittet meg med venner med innflytelse som tok meg vekk fra meg selv, startet i terapi, lært meg å akseptere at livet ikke alltid er bra eller sånn man vil og finne glede i de små tingene, lært meg å nyte å kjede meg og ikke la det gjøre meg rastløs og deprimert, skapt bedre forhold med familien min, blitt flinkere på å spare penger (sammenheng med å stoppe å feste) så jeg ikke er konstant blakk og til og med kan unne meg gode luksuriøse opplevelser iblandt, begynt med noe som gir hverdagen min mening Anonymkode: cc4e7...aea 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 Fikset tennene mine! Etter mange år med tannsmerter og ødelagte tenner. Angrer ikke på det. Anonymkode: ffb73...4d4 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 6 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev: Slutta å røyke hasj, -slutta å røyke sigg, når jeg har spenn til nikotin-spray. Roa alkohol. -les... Sprit. Ikke skutt meg i hue på over ett år, og ikke skaffet meg Inert gass. Kommi meg over ¨Dørstokk-mila¨, -røre litt på skrotten, møte folk. Edit... Blitt mye flinkere til å spise ca. daglig. Det var siste 12 Mnd. ... a. Ikke vondt men men tror en utredning for adhd hadde vært noe for deg. Du minner meg veldig om mine to kompiser med adhd på måten du skriver på og tenkemåten. Kreativ, litt utenfor boksen tenkning, samtidig som du er både litt her og litt der i tankene! Anonymkode: afd9d...36a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 Trener jevnlig. (2-4 ganger i uken). Spiser sunt og jevnlig (ca 4 måltider om dagen) Kuttet ned på alkohol (ett til to glass i helgene) Anonymkode: f76b3...f53 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 Nesten slutte å drikke alkohol. Har ikke blitt avholds men drukket kanskje 3-4 ganger iår. Søkt innover for den mentale helsen. Dvs kartlagt mine behov, hva som faktisk er viktig for meg, triggere som gjør at jeg stresser meg for mye opp, tenkt over hvordan jeg vil leve og hva jeg vil drive med som gjør at jeg trives. Hvilt og sovet mye. Det siste går begge veier, det har blitt for mye soving i perioder men jeg har trengt det også. Ryddet og organisert huset. Logget nesten helt av sosiale medier. Jeg ble utbrent så alle de grepene hjalp meg å komme ovenpå. Begynt å styre med hagearbeid for å avstresse hodet og som en slags terapi. Vært mer ute i naturen. Spist bedre. Vært snill mot meg selv. Det gjelder alt fra å ikke tenke negativt om meg selv til å ta egenpleie så ofte jeg føler for det. Anonymkode: afd9d...36a
Antoinette Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 Trener regelmessig, i snitt 3 ganger pr uke. Løper og trener styrke. Spist sunt og variert med mye grønt men er ikke hysterisk og takker gjerne ja til kake eller dessert Røyker ikke, har aldri gjort det heller Bruker ingen form for piller eller narkotika Minimalt med alkohol, det kan gå måneder mellom hver gang jeg drikker Flink til å unngå stress
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 Blitt nesten-avholds (kan fortsatt nyte et glass vin i løpet av en kveld sammen med venner, men jeg klarer meg fint med det glasset). Minimert andel sukker og hvete i kostholdet. Gjort det jeg kan for å få flere venner på nytt sted, ettersom min livsfilosofi er at hvis man ler og koser seg mye, så får man det bedre med seg selv. Føler det har hjulpet. Anonymkode: 59847...b72
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 På god vei mot utbrenthet med en fødselsdepresjon som ikke slapp helt taket. Tok meg i nakken og prioriterte inn trening, som jeg virkelig ikke har tid til. Men det hjelper! Kjenner meg litt lettere til sinns. Har også prioritert å legge inn hvilepause ila dagen, selv om det sitter langt inne (selvstendig næringsdrivende). Anonymkode: dc054...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 I hovedsak trening. Løper og trener styrke 3 dager i uka, går en topptur og et par rolige restitusjonsturer i uka. Trappet ned på snus Spiser høvelig sunt,fem om dagen, lite salt, grove kornprodukter, fisk 2-3 ganger i uka, så jeg får i meg de næringsstoffene kroppen trenger. Men kan godt spise en liten sjokolade på en torsdag om jeg har lyst på det. Drikker svært sjelden store mengder alkohol Prøver å sove minst 7 timer hver natt. Disse tingene gjør at jeg tåler stress og psykiske påkjenninger bedre, og den fysiske helsen er god 😊 Anonymkode: 44a18...367
bergenser Skrevet 26. august 2019 Forfatter #16 Skrevet 26. august 2019 Det er veldig fint å høre hva folk har gjort for å forbedre sin egen fysiske og psykiske helse Kjenner litt på det at det er noen forbedringspotensialer i forhold til meg selv, så må gi meg det pushet jeg trenger for å faktisk gjøre noe med det.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #17 Skrevet 26. august 2019 Jeg valgte frivillig å slutte i jobben jeg hadde. Den krevde mye fysisk og psykisk, med stort ansvar. Jeg savner miljøet og en del av arbeidsoppgavene, men det er en del faktorer jeg ikke savner og som faktisk gjør meg psykisk dårlig av å tenke på. Savner lønna også siden jeg går på sosialen nå. Selv fastlege og nav mente jobben var for krevende og en arbeidsgiver som balanserer på kniveggen ang arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 73620...7a0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #18 Skrevet 26. august 2019 Drikke mindre, Begynnte å trene, nok søvn, kuttet ut dårlige venner/familie, bruker tiden min kun på gode venner nå + vit c,d,b,magnesium hver dag. Hjelper mye både på energi og psyke. Anonymkode: 3d6dd...837
Sliten&kjørt52 Skrevet 28. august 2019 #19 Skrevet 28. august 2019 På 26.8.2019 den 8.46, AnonymBruker skrev: Ikke vondt men men tror en utredning for adhd hadde vært noe for deg. Jeg er heldig, -fantes IKKE Sånne sygdommer på 70 og 80 tallet... Diff. diagnose... Ble IKKE rolig av kvalitets Amfetamin... a. 3
Million Skrevet 28. august 2019 #20 Skrevet 28. august 2019 (endret) På 26.8.2019 den 1.05, bergenser skrev: Rett og slett bare nysgjerrig. Hva har du gjort for å forbedre din fysiske og psykiske helse? Spesielt hvis det har vært ting du kan ta grep om selv og gjøre noe med. Jeg sluttet og røyke i 2010. Et halvt år senere kjøpte jeg meg hund, som gjør at jeg må ut og gå og bevege meg mer, hver dag, i motsetning til tidligere. Satt stort sett på rumpa dagen lang. Røykeslutt er nok det beste jeg har gjort for helsen min. Alkohol drikker jeg veldig lite av. Ikke noe bevisst valg for å bli sunnere, men det faller seg bare ikke sånn. Drikker vel kanskje et par vinglass en gang annenhver måned eller noe sånt. Endret 28. august 2019 av Million 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå