AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Jeg dater en flott kvinne. Nå har det visst seg at eksene hennes er en helt annen type personer enn hva jeg selv anser meg som. Noen av de vil jeg karakterisere som direkte brødhuer som ikke har kontroll på noen ting.Dette er et mindre sted - type alle kjenner alle. Nesten. Daten selv er veldig oppegående, men jeg sitter jo å tenker: 1) Er hun egentlig så oppegående når hun har hatt lange forhold med menn som åpenbart ikke har ting på stell? 2) Er det noe hun er tiltrukket av ved disse mennene som jeg ikke kan tilby? Noen av disse eksene grenser kanskje opp mot bad boys, bortsett fra at de har havarert i forsøket og endte opp med å være patetiske i stedet. Høres ut som jeg har noe personlig i mot eksene hennes, men det har jeg egentlig ikke. Bortsett fra at jeg ikke har nevneverdig respekt for dem. Anonymkode: 435fa...b57
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Det er vel derfor de er ekser, og nå har hun skjønt at hun må sikte på noe bedre Anonymkode: 364fa...911 8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Du har absolutt noe i mot dem, og et sterkt behov for å hevde deg selv i forhold til dem. Helt klart usikkerhet, og det kan ødelegge hele forholdet, hvis du ikke får ditt eget hode på rett kjøl. Anonymkode: b0d31...66e 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har absolutt noe i mot dem, og et sterkt behov for å hevde deg selv i forhold til dem. Helt klart usikkerhet, og det kan ødelegge hele forholdet, hvis du ikke får ditt eget hode på rett kjøl. Anonymkode: b0d31...66e Mulig du har rett i det. Anonymkode: 435fa...b57
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Jeg kan love deg at du ikke nødvendigvis er mye bedre enn dem dersom du er like arrogant som du fremstår her. Anonymkode: de497...f64 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Arrogant, kanskje det. Men la meg konkretisere litt: Jeg har utdanning og jobb og eget hus. Eksen hennes mangler alle de tingene og har blitt forsørget av henne. Jeg går i fjellet i helgen. Eksen hennes stjeler biler i helgen. Jeg liker god vin. Eksen hennes slåss i fylla på regelmessig basis. Anonymkode: 435fa...b57 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Arrogant, kanskje det. Men la meg konkretisere litt: Jeg har utdanning og jobb og eget hus. Eksen hennes mangler alle de tingene og har blitt forsørget av henne. Jeg går i fjellet i helgen. Eksen hennes stjeler biler i helgen. Jeg liker god vin. Eksen hennes slåss i fylla på regelmessig basis. Anonymkode: 435fa...b57 Så greia er at du føler deg bedre enn eksene hennes og du vil hun skal vite det? Anonymkode: b6165...3b5 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 Liksom det som er poenget da, å ikke finne noen som er lik exen 😉
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 Du viser jo her at du ikke bare ser ned på eksene hennes men også henne. La henne finne noen annen du Anonymkode: 9438d...787 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 Jeg ser ikke ned på henne, snarere tvert i mot. Men jeg synes det er rart at hun har tatt dumme valg. Det er for øvrig hennes egne ord. Det kan jo være en like stor feil å velge en ny partner som er helt motsatt bare fordi man har eksen opp i halsen. Og det må jo være en grunn til at hun har falt for disse håpløse mennene i utgangspunktet. Anonymkode: 435fa...b57
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arrogant, kanskje det. Men la meg konkretisere litt: Jeg har utdanning og jobb og eget hus. Eksen hennes mangler alle de tingene og har blitt forsørget av henne. Jeg går i fjellet i helgen. Eksen hennes stjeler biler i helgen. Jeg liker god vin. Eksen hennes slåss i fylla på regelmessig basis. Anonymkode: 435fa...b57 Det er antagelig pga av dette at hun foretrekker deg! Anonymkode: 3770d...012 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så greia er at du føler deg bedre enn eksene hennes og du vil hun skal vite det? Anonymkode: b6165...3b5 Greia er åpenbart at han er et langt bedre kasus enn eksen som trekkes frem i eksempelet. Dersom alle eksene til dama er av samme type som denne ene eksen er det vel ikke så rart at TS stiller spørmål ved saken. Tror mange på KG trenger litt livserfaring for å få forstå enkelte problemstillinger her inne. Til TS vil jeg bare si at jeg forstår skepsisen din godt. Men jeg er sikker på at du er et catch for denne dame sammenliknet med eksene hennes. Så får vi håpe hun fortsetter å fremstå like positiv for deg også fremover. Hun kan ha vært maks uheldig, og det er dessverre en del bra damer som er ekstremt uheldige når det kommer til menn. Om hun nå har funnet noe bra i deg krysser jeg fingrene for at det vil vare. Lykke til, og husk å drite en lang marsj i eksene som åpenbart ikke er noe tap for denne dama! Anonymkode: ee97a...ccc 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 Ikke hør på de sure kommentarene. Klart dette er et mulig rødt flagg. Hun kan muligens være typen som tiltrekkes av badboys, det vil i såfall aldri fungere. Du er sikkert et mye mer fornuftig valg, men hun får kanskje ikke følelser for deg. Nå er det kanskje for sent, men om jeg hadde møtt ei dame med en historikk med denne type menn ville jeg ikke gidda. Ender fort med at hun ikke respekterer deg, er ikke forelska, lengter hele tida etter den type menn hun egentlig vil ha. Anonymkode: def82...d75
I Grosny Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke ned på henne, snarere tvert i mot. Men jeg synes det er rart at hun har tatt dumme valg. Det er for øvrig hennes egne ord. Det kan jo være en like stor feil å velge en ny partner som er helt motsatt bare fordi man har eksen opp i halsen. Og det må jo være en grunn til at hun har falt for disse håpløse mennene i utgangspunktet. Anonymkode: 435fa...b57 Forelskelsen er ei roså tåke hvis funksjon skal være så fordummende at mennesket forplanter eg uten å bli stoppet av tanker på konsekvenser. Du beskriver helt klart hennes x som badboy. En som ikke fysisk er redd for noe og gir litt faen. Det er ikke fornuften hennes som ble fascinert av han. Det er noe annet. Noe dyrisk. Dette dyriske blir mindre interessant når hverdagen kommer, og x blir x . Snipp , snapp, snute , han er ute, og du kommer fornuftig inn. Dersom du kan kjenne at hun er tilstrekkelig grisevill etter deg, så er det ikke noe problem, da er også du begjært , godt og dyrisk, og du har de fornuftige sidene som varer lenger enn en rosa forelskelse. Snakker vi om livsløpskvalitet?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 De fleste mennesker kan ta feile valg i livet. Det er derfor en eks er en eks. Og uansett hvilke eks hun har hatt: er dine ekser så mye bedre, trådstarter? Dersom dine ekser var så mye bedre da ville vel forholdet bestått. Vi kan dessuten bli glad i et menneske tross at de gjør feil i livet, lever livet sitt feil osv. Det å ikke ha jobb foreks er ikke alltid selvvalgt. Jeg sliter med å klare meg selv på en lav inntekt, men det betyr ikke at jeg er et dårligere menneske enn andre. Ekser er fortid og noe jeg mener du ikke skal involvere seg i eller sammenligne deg med. De fleste har forelsker seg i en eller annen feil person. Det er derfor din dame var singel og møtte deg. Jeg tror ikke at du er så mye bedre dersom du perfeksjonere deg selv på denne måten, med å klandre henne for at hun har hatt menn som ikke er perfekte. Du er selv ikke perfekt fordi du dømmer andre på den måten. Ser du dette trådstarter? Ser du at ikke alle mennesker får nok arbeid / lønn uten at det er selvvalgt? Alle gjør også feil i livet inkludert deg. Ser du det? Sorry at jeg sier ifra til deg trådstarter. Du er sikkert en bra mann men forsøk å gå inn i deg selv og tenk litt mer fornuftig. Og slutt å følg med på hva alle eksene hennes bedriver. Det har ingenting med henne å gjøre. Anonymkode: cb0fa...1ed
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 Oppegående kvinner som blir sammen med "badboys" har ofte lav selvtillit. Kanskje har hun blitt mer trygg på seg selv og forstår at hun fortjener bedre? Tviler på at hun tiltrekkes av folk som ødelegger for seg selv. Jeg ville ikke brydd meg mye om det, eller sett på det som et rødt flagg alene. Før hadde jeg veldig dårlig selvtillitt og holdt på kun med alkoholikere og andre som ikke er i stand til å forplikte seg til noe i livet. De jeg dater nå er noe helt annet. Anonymkode: 221d9...421 3
-lykke- Skrevet 25. august 2019 #17 Skrevet 25. august 2019 Skjønner at du stusser på det, Ts. Det gjorde min kjæreste da jeg først møtte han også. Selv har jeg en mastergrad og er en oppegående dame. Det kan man ikke si om eksene mine. De er litt i samme bane som eksene til daten din. For min del handlet dette om veldig lav selvfølelse. Jeg følte rett og slett at jeg ikke fortjente bedre, evt ikke ville kunne holde på en ordentlig god mann. Er komplekse greier, men var det det bunnet i for min del. Mulig det er sånn for daten din også. Snakk med henne om hvorfor hun har vært med disse mennene, men uten å dømme så klart. Kanskje du får litt mer innsikt i årsakene, og det viser jo om hun har reflektert over dette eller ikke. Og ofte er det jo også sånn at man ikke ser hvem en person virkelig er før et stykke ut i forholdet. Jeg knytter meg sterkt til personer, og har rett og slett vanskelig for å gå. Er jeg som har brutt ut av alle mine tidligere forhold, men det har tatt tid og strikken ble tøyd alt for langt før jeg faktisk gikk. Det er klart det ikke er bra, men det gjør meg ikke til en «dårlig» dame allikevel. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #18 Skrevet 25. august 2019 Jeg kunne vært hun nye dama di. Min liste med ekser er ikke noe jeg skryter av, for jommen har jeg tatt valg som må se merkelig ut for andre. Man kan ikke logisk forklare hvem man blir forelsket i, dessverre (det kunne spart meg for mye trøbbel!) For min del har det vært sammensatte årsaker til at det har blitt som det har blitt, men det er lett å føle seg viktig hos andre som ikke har noen ting på stell (det er ikke sikkert noe av dette gjelder dama di, men da har du hvertfall hørt en annens erfaring.) Een som stjeler og slåss også kan ha fine sider som man faller for, som de bare viser til de som står nærmest. Dama di kan være ganske alene i å ha opplevd disse mennene på den måten og forstår hvordan det ser ut utenfra i bygda. Det kan hende hun føler ekstra behov for å kalle dem dumme valg for at du skal føle deg trygg. Ekser som har slitt med alt annet og forgudet meg, har jeg trodd at jeg skulle kunne redde fordi kjærligheten har vært så sterk. Og man tilgir mye fra de du elsker helt til en dag det ikke går mer. En annen side er det at selv om jeg har de ytre faktorene som du bruker som argumenter på å ha ting på stell, har jeg hatt så dårlig selvtillit at jeg oppriktig har trodd at jeg ikke har hatt sjans på de mannfolka som vil kunne gi meg et trygt og stabilt forhold. Da har det vært lettere å være med noen som er avhengig av meg. Men du, et tips, det som gjør noen til en bra mann er ikke at man liker dyr vin og har hus. Men at du er nysgjerrig og åpen, og kan forstå at tidligere forhold er over, og at ekser er ekser av en grunn. Hvis du er en oppegående mann skjønner du at også småkjeltringer i dine øyne kan være verdt å være forelsket i, i andres øyne. Dersom hun føler at du vil forstå heller enn fordømme hennes fortid, vil hun være mye tryggere på deg, og du ikke gå inn i rekka av dumme fremtidige ekser. Så kan du heller kose deg med at du er et skikkelig catch. Anonymkode: 2787b...dc5 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #19 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke ned på henne, snarere tvert i mot. Men jeg synes det er rart at hun har tatt dumme valg. Det er for øvrig hennes egne ord. Det kan jo være en like stor feil å velge en ny partner som er helt motsatt bare fordi man har eksen opp i halsen. Og det må jo være en grunn til at hun har falt for disse håpløse mennene i utgangspunktet. Anonymkode: 435fa...b57 Dumme valg har vi alle tatt. Avogtil står en i gjørma FOR lenge fordi.. ting bare ble sånn. Disse brødhodene har sikkert noen ting som er bra, som hun har blitt tiltrukket mot. Ikke alltid sånne ting er logisk. Anonymkode: 85e33...552
AfricanQueen Skrevet 25. august 2019 #20 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Arrogant, kanskje det. Men la meg konkretisere litt: Jeg har utdanning og jobb og eget hus. Eksen hennes mangler alle de tingene og har blitt forsørget av henne. Jeg går i fjellet i helgen. Eksen hennes stjeler biler i helgen. Jeg liker god vin. Eksen hennes slåss i fylla på regelmessig basis. Anonymkode: 435fa...b57 Mmhm.. altså den person er jo en ex for en grunn, men å se ned på et menneske uten at du skjenner dem er også et dårlig trekk fra deg. Hvem en den (ex-en) er, har sine egen problemer å fokusere på, det heter å ikke dømme og vise litt respekt. Hva med bruke din tid og energi på å være ditt beste versjon av deg selv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå