Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt 50 mg betakaroten daglig i flere uker nå, men ser ingen forskjell, annet enn en tanke mer gyllen undertone i huden. Er ikke poenget at man skal bli brun uten å sole seg, da?

Anonymkode: 471ad...ec6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt 50 mg betakaroten daglig i flere uker nå, men ser ingen forskjell, annet enn en tanke mer gyllen undertone i huden. Er ikke poenget at man skal bli brun uten å sole seg, da?

Anonymkode: 471ad...ec6

Eh nei... 

Anonymkode: c7cc0...dd6

  • Liker 8
Skrevet

Betakaroten er bare tull. Og du blir ikke brun uten å sole deg

Anonymkode: 2eb0f...625

  • Liker 3
Skrevet

Hva er vitsen da? :vetikke:

Anonymkode: 471ad...ec6

Skrevet

Du blir ikke brun av betakaroten. Du kan bli en anelse oransje, men det er ikke i nærheten av naturlig brunfarge. Ikke gir det beskyttelse for uv-stråler heller. 

Anonymkode: 557bb...53b

  • Liker 2
Skrevet

Det er farlig å ta så mye. Max grense lovlig i Norge er 15 mg daglig og det er det en grunn til.  Betakaroten farger fettet under huden orange, man blir ikke brun men svakt orange/eller brunfargen du får av sola skal forsterkes.  Brukte de første gang i sommer da jeg leste at det skulle forebygge soleksem. Hjalp ikke en dritt og ble ikke brunere heller, penger ut vinduet.

  • Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen da? :vetikke:

Anonymkode: 471ad...ec6

Du blir fortere brun, og brunere, når du soler deg ;) 

Anonymkode: e827e...450

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du blir fortere brun, og brunere, når du soler deg ;) 

Anonymkode: e827e...450

Nope

  • Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen da? :vetikke:

Anonymkode: 471ad...ec6

Å få deg til å bruke penger på noe som ikke funker. 

  • Liker 5
Skrevet

Vitsen med betakaroten er at et firma tjener massevis av kroner på andres kroppsusikkerheter. 

Det betakaroten skal hjelpe for er å holde lenger på brunfargen man får fra sola, ikke å gjøre en fortere brun eller brun uten sol! Det er umulig! 

Betakaroten har også mye vitamin A i seg, som ved oralt inntak kan være kreftfremkallende. Så det er ikke særlig bra å ta.
Røykere skal ikke bruke betakaroten

Anonymkode: 2f4eb...ad5

  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vitsen med betakaroten er at et firma tjener massevis av kroner på andres kroppsusikkerheter. 

Det betakaroten skal hjelpe for er å holde lenger på brunfargen man får fra sola, ikke å gjøre en fortere brun eller brun uten sol! Det er umulig! 

Betakaroten har også mye vitamin A i seg, som ved oralt inntak kan være kreftfremkallende. Så det er ikke særlig bra å ta.
Røykere skal ikke bruke betakaroten

Anonymkode: 2f4eb...ad5

Jeg har lest at det gjelder kjemisk fremstilt betakaroten, og det kun er en risiko for røykere. Den jeg tar står det på at er naturlig fremstilt, og jeg røuker ikke.

I Sverige, hvor jeg kjøpte, selges det 50-mg. Hvorfor er det farlig i Norge og ikke i Sverige? Jeg har lest at norske helsemyndigheter setter hysterisk lave grenser på det meste når det gjelder vitaminer.

Anonymkode: 471ad...ec6

Skrevet

Du kan spise gulrøtter i stede. Det er betakaroten i de. Samtidig trenger du sol for å bli brun. Jeg spiste masse gulrøtter da jeg var gravid og på slutten satt jeg i sola hver dag, jeg har aldri vært så brun hverken før eller etter.

  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at det gjelder kjemisk fremstilt betakaroten, og det kun er en risiko for røykere. Den jeg tar står det på at er naturlig fremstilt, og jeg røuker ikke.

I Sverige, hvor jeg kjøpte, selges det 50-mg. Hvorfor er det farlig i Norge og ikke i Sverige? Jeg har lest at norske helsemyndigheter setter hysterisk lave grenser på det meste når det gjelder vitaminer.

Anonymkode: 471ad...ec6

Jeg har brukt 50mg i et og et halvt år. Det utgjør ingen forskjell, utenom at brunfargen fra sola blir mere gul og holder lengre. 
Man blir ikke brun uten sol av noen ting

Anonymkode: 2f4eb...ad5

Skrevet

Betakaroten farger huden din gul, så nei, det er ikke tull, men om det er anbefalt er en annen sak. Ikke ta tran og betakaroten samtidig hvert fall... Det er ikke bra med for mye A vitamin!!

Skrevet
15 timer siden, SupaWoman skrev:

Nope

Det funker på meg, kanskje ikke på deg. Jeg blir definitivt brunere når jeg går på beta. 

Anonymkode: e827e...450

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...