Gå til innhold

Nekte barn mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ansatte i bhgen nektet barnet mitt å spise resten av maten de skulle ha fordi hen tullet ved bordet (sa stygge ord som fys, dum, bæsj...), noe hen ofte gjør i hjemmet. Hun plasserte barnet på et annet rom og satt der med barnet. Vil ikke si mer detaljert om det, men synes dere det er greit å nekte et barn mat? Er litt usikker om det var innenfor å gjøre det... derfor spør jeg dere om det.

Anonymkode: da9b6...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reagerer på hvorfor ikke barnet kunne spise i det andre rommet. Helt ok å bli flyttet, men nekte mat...... 

Anonymkode: 85d44...8af

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke greit. Er dette en ung ansatt? Jeg hadde tatt en prat med styrer, barn må få spise maten sin!

Anonymkode: 05ab6...b95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Atomlynet skrev:

Mat er ingen menneskerett. 

Så det er greit for deg at små barn blir sultet mens de er i bhg?

Anonymkode: 05ab6...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Atomlynet skrev:

Mat er ingen menneskerett. 

Fullstendig feil.

Anonymkode: 23462...4cb

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så det er greit for deg at små barn blir sultet mens de er i bhg?

Anonymkode: 05ab6...b95

Det er ikke noe galt i det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet i kke greit å nekte barn mat, uansett grunn. Barnet ble flyttet til et annet rom og barnet kunne fått spist maten feridg der. Man er på viddene hvis man nekter et barn mat, i mine øyne. Snakk med barnehagen og få klarhet i om barnet ble nektet mat eller ikke. Ble barnet nektet mat, så hadde jeg gjort det klinkende klart at det bør ikke skje igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor lite barnet var villig til å høre på irettesettelser. Det skal noe til før barn blir flyttet inn på et annet rom! H*n hadde jo spist litt siden du skriver *resten* av måten. Hvorfor lar du barnet få lov til det så ofte i hjemmet? Det er fint om barn lærer jordskokk. 

Anonymkode: 756de...10d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammelt er barnet? Hvor mye hadde barnet spist? Hvor lenge var det til neste måltid? 

Jeg fjerner ikke maten fra toåringen min på grunn at slik oppførsel, men femåringen hadde fått en advarsel også hadde jeg fjernet henne fra bordet, men sørget for at det ikke ble lenge til neste måltid. 

Anonymkode: 19da9...f3b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

En ansatte i bhgen nektet barnet mitt å spise resten av maten de skulle ha fordi hen tullet ved bordet (sa stygge ord som fys, dum, bæsj...), noe hen ofte gjør i hjemmet. Hun plasserte barnet på et annet rom og satt der med barnet. Vil ikke si mer detaljert om det, men synes dere det er greit å nekte et barn mat? Er litt usikker om det var innenfor å gjøre det... derfor spør jeg dere om det.

Anonymkode: da9b6...5b6

Greit dersom barnet fikk spise maten sin etter kort tid, og han ble fjernet fra situasjonen fordi han ikke gjorde som den ansatte sa. Ikke greit dersom barnet ikke hadde fått tydelig advarsel eller dersom barnet måtte vente helt til neste måltid for å få mat.

Anonymkode: c9f10...247

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta her.

Barnet er 5 år gammel og da jeg hentet hen var barnet veldig SULTEN og etter at hen spiste middag klagde hen over smerter i magen. Det er ofte sånn at hen får vondt i magen om hen går uten mat over lengre tid. Hen sa at hen spiste frukt men skivene fikk hen ikke lov til fordi det var da hen begynnte å tulle etter å ha spist frukten. De andre barna fikk skiver etter frukten. 

Godt å få bekreftet at det ikke var greit å nekte et barn mat.

Tenker å ikke å si ett ord om det da jeg har dårlig erfaring fra andre barnehager. Det er også andre grunner som er private som gjør at jeg unngår å si ifra ting som ikke er greit til de ansatte. Har erfart tidligere at jeg sa ifra eller diskuterte med de ansatte i en annen bhg og det ble et hvelvete for både meg og ungene mine. Har lært å lukke øyene og late som om det ikke skjedde noe. Vet det er dumt men har erfart dette på flere forskjellige bhger.

Anonymkode: da9b6...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta her.

Barnet er 5 år gammel og da jeg hentet hen var barnet veldig SULTEN og etter at hen spiste middag klagde hen over smerter i magen. Det er ofte sånn at hen får vondt i magen om hen går uten mat over lengre tid. Hen sa at hen spiste frukt men skivene fikk hen ikke lov til fordi det var da hen begynnte å tulle etter å ha spist frukten. De andre barna fikk skiver etter frukten. 

Godt å få bekreftet at det ikke var greit å nekte et barn mat.

Tenker å ikke å si ett ord om det da jeg har dårlig erfaring fra andre barnehager. Det er også andre grunner som er private som gjør at jeg unngår å si ifra ting som ikke er greit til de ansatte. Har erfart tidligere at jeg sa ifra eller diskuterte med de ansatte i en annen bhg og det ble et hvelvete for både meg og ungene mine. Har lært å lukke øyene og late som om det ikke skjedde noe. Vet det er dumt men har erfart dette på flere forskjellige bhger.

Anonymkode: da9b6...5b6

Hmm, snedig hvordan det er noe galt med barnehagene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ansatte i bhgen nektet barnet mitt å spise resten av maten de skulle ha fordi hen tullet ved bordet (sa stygge ord som fys, dum, bæsj...), noe hen ofte gjør i hjemmet. Hun plasserte barnet på et annet rom og satt der med barnet. Vil ikke si mer detaljert om det, men synes dere det er greit å nekte et barn mat? Er litt usikker om det var innenfor å gjøre det... derfor spør jeg dere om det.

Anonymkode: da9b6...5b6

Har man litt vett og forstand, noe bhg ansatte skal ha, så bruker man ikke mat som maktmiddel på barn, ungdommer eller andre. 

Hvordan vet du hva som skjedde? 

Anonymkode: bb400...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...