AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg ser at det er relativt mange som lurer på forskjellig knyttet til oppkjøring. I og med at jeg selv nettopp har hatt oppkjøring (hadde flere og besto til slutt), og derfor opplever at jeg nå kan en del om akkurat dette. Jeg opplevde selv at jeg hadde behov for å stille spørsmål til noen som nylig hadde hatt oppkjøring selv, og jeg følte ikke at jeg kunne mase på kjørelærer om alt mulig. Jeg vet også at ikke alle har god kjemi med kjørelærer heller. Derfor vil jeg gjerne stille meg disponibel til å svare på spørsmål! Så fyr løs Andre må gjerne henge seg på og svare på spørsmål her, men oppfordrer dere til å ikke svare på hvordan oppkjøringen foregår dersom det er mange år siden dere tok lappen, da mye har endret seg de siste årene. Vil også forbeholde meg retten til å korrigere dersom noen kommer med feilaktige svar her. Jeg kommer selv til å råde dere til å snakke med kjørelærer dersom det kommer spørsmål jeg ikke kan svare på. Jeg er altså ingen kjørelærer, så dette er kun en tråd tuftet på velvilje fra en tidligere ekstremt nervøs oppkjørings-elev til andre oppkjørings-elever håper det tas vel imot! Anonymkode: f0ae7...af5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #2 Del Skrevet 22. august 2019 Det blir liksom litt feil at en som endelig, etter å ha strøket flere ganger, skal være en slags mentor i en slik tråd. Anonymkode: 03633...4fc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #3 Del Skrevet 22. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir liksom litt feil at en som endelig, etter å ha strøket flere ganger, skal være en slags mentor i en slik tråd. Anonymkode: 03633...4fc Nei, det blir det ikke! Ts, fyr løs med gode råd! Hva var det som gjorde at du besto prøven? Hva har ført til stryk tidligere? Anonymkode: 7330d...f39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #4 Del Skrevet 22. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir liksom litt feil at en som endelig, etter å ha strøket flere ganger, skal være en slags mentor i en slik tråd. Anonymkode: 03633...4fc Hvorfor det? Jeg har bestått, fått førerkort og sensor sa at jeg er god til å kjøre bil. Så hva er problemet? Jeg kan vel mer om oppkjøringen enn de fleste som har tatt oppkjøring. At jeg har hatt flere oppkjøringer betyr på ingen måte at jeg er dårligere enn andre, jeg har som sagt bestått. Anonymkode: f0ae7...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #5 Del Skrevet 22. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det blir det ikke! Ts, fyr løs med gode råd! Hva var det som gjorde at du besto prøven? Hva har ført til stryk tidligere? Anonymkode: 7330d...f39 Så bra at noen har nytte av dette! Jeg skal ta meg tid til å se på vurderingene jeg fikk fra alle oppkjøringene, og skrive ned alle punktene når jeg kommer hjem Anonymkode: f0ae7...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #6 Del Skrevet 22. august 2019 Om du har strøket opp til flere ganger i en oppkjøring så blir jeg ikke og ta tips ifra deg, for da er det jo ganske klart at du ikke kjenner til trafikkreglene godt nok, da tar jeg heller tips ifra en som er erfaren. Anonymkode: 0c73a...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #7 Del Skrevet 22. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du har strøket opp til flere ganger i en oppkjøring så blir jeg ikke og ta tips ifra deg, for da er det jo ganske klart at du ikke kjenner til trafikkreglene godt nok, da tar jeg heller tips ifra en som er erfaren. Anonymkode: 0c73a...b4c Da har du ikke skjønt konseptet med oppkjøring. Jeg har bestått oppkjøringen nå og er derfor like god som en annen fersk sjåfør. At jeg har strøket tidligere er som sagt irrelevant siden jeg nå har bestått, foruten om at jeg har mer erfaring med oppkjøring enn de fleste. Anonymkode: f0ae7...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #8 Del Skrevet 22. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du har strøket opp til flere ganger i en oppkjøring så blir jeg ikke og ta tips ifra deg, for da er det jo ganske klart at du ikke kjenner til trafikkreglene godt nok, da tar jeg heller tips ifra en som er erfaren. Anonymkode: 0c73a...b4c Enig. Du tror du stiller bedre til å svare fordi du har strøket flere ganger? Ville tenkt motsatt. Anonymkode: 84538...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #9 Del Skrevet 22. august 2019 Ser ikke ut som folk her skjønner konseptet med oppkjøring og det faktum at jeg har bestått, og hva det innebærer. Tidligere stryk er som sagt irrelevant for hvor god du er til å kjøre bil når du først har bestått og fått lappen. Det var også som sagt ment som en tråd med informasjon om oppkjøringen og ulike ting jeg har snappet opp om den som faktisk ikke alle vet. Men jeg orker ikke å diskutere mer med dere som ikke skjønner konseptet og med mindre det blir noe mer interesse for tråden kommer jeg ikke til å svare mer her. TS Anonymkode: f0ae7...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkrobin27 Skrevet 22. august 2019 #10 Del Skrevet 22. august 2019 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Da har du ikke skjønt konseptet med oppkjøring. Jeg har bestått oppkjøringen nå og er derfor like god som en annen fersk sjåfør. At jeg har strøket tidligere er som sagt irrelevant siden jeg nå har bestått, foruten om at jeg har mer erfaring med oppkjøring enn de fleste. Anonymkode: f0ae7...af5 Du er ikke like god som en fersk sjåfør, alle folk har lært på sine måter. jeg f.eks har øvelseskjørt i 11 år og skal ta oppkjøringen snart, jeg kan sikkert garantere at jeg er en bedre sjåfør en deg med tanke på hvor mye jeg har vært i trafikken. Men og si at du er en god sjåfør når du så vidt har hatt lappen i mere en uke ville jeg ikke skrytet meg på Endret 22. august 2019 av Darkrobin27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 22. august 2019 #11 Del Skrevet 22. august 2019 34 minutter siden, Darkrobin27 skrev: Du er ikke like god som en fersk sjåfør, alle folk har lært på sine måter. jeg f.eks har øvelseskjørt i 11 år og skal ta oppkjøringen snart, jeg kan sikkert garantere at jeg er en bedre sjåfør en deg med tanke på hvor mye jeg har vært i trafikken. Men og si at du er en god sjåfør når du så vidt har hatt lappen i mere en uke ville jeg ikke skrytet meg på Unnskyld meg, men hvordan kan du garantere at du er en bedre sjåfør enn TS når du ikke har lappen enda? TS: jeg er ikke i nærheten av å ta oppkjøring, men jeg lurer på hvordan du roet ned nervøsiteten? Jeg er nervøs bare jeg skal kjøre med kjørelærer😣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkrobin27 Skrevet 22. august 2019 #12 Del Skrevet 22. august 2019 23 minutter siden, Brimi said: Unnskyld meg, men hvordan kan du garantere at du er en bedre sjåfør enn TS når du ikke har lappen enda? TS: jeg er ikke i nærheten av å ta oppkjøring, men jeg lurer på hvordan du roet ned nervøsiteten? Jeg er nervøs bare jeg skal kjøre med kjørelærer😣 Det er ganske åpentbart med tanke på at jeg har øvelseskjørt i 11 år, så og si vær dag i 11 år. Det sier jo seg selv Nervøs blir man nok alltid, det er noe som skjer i kroppen når du vil ha noe og vet at du må ta en prøve for det. jeg blir nok nervøs jeg også uansett hvor roligt jeg er. Man er redd for og faile, og derfor blir man overnervøs og da ødelegger det for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #13 Del Skrevet 22. august 2019 4 minutter siden, Brimi skrev: Unnskyld meg, men hvordan kan du garantere at du er en bedre sjåfør enn TS når du ikke har lappen enda? TS: jeg er ikke i nærheten av å ta oppkjøring, men jeg lurer på hvordan du roet ned nervøsiteten? Jeg er nervøs bare jeg skal kjøre med kjørelærer😣 Takk for interessen for tråden! Jeg har også øvelseskjørt i veldig mange år, 12 år faktisk, før jeg tok lappen. Men på oppkjøringen var det nervøsiteten som knakk meg og derfor strøk jeg. Jeg ble jo nettopp sendt til oppkjøring fordi kjørelærerne (hadde flere pga jeg flyttet flere ganger pga livssituasjon) mente at jeg var klar for oppkjøring. Men nervene ødela. Jeg var som deg ekstremt nervøs av meg og det ble ikke lettere etter å ha strøket fordi selvtilliten knakk litt hver gang. Det jeg tror som gjorde at jeg sto på oppkjøringen nå var at jeg bad om at kjørelærer ble med på oppkjøringen, det ga meg mye trygghet. Fikk også møte sensor 5 minutter før oppkjøringen, og vi sto og småpratet litt og han var veldig hyggelig. Da opplevde jeg han vel mer som et menneske og ikke bare en sensor som skulle ta meg på det jeg gjorde feil (alle gjør feil i trafikken, ref. sensor og kjørelærer!). I tillegg fortalte han i forkant av oppkjøringen hvor vi skulle kjøre, noe som også hjalp meg veldig mye. Jeg tror rett og slett at det jeg trengte var en sensor som kunne tilrettelegge for min nervøsitet, noe min kjørelærer også har sagt er en viktig kvalitet hos en sensor. Så jeg håper du også får en slik sensor Husk at det ikke er krise å stryke på en, to eller tre oppkjøringer, selv om det er kjipt. Det viktige er som sagt at du består til slutt for da har Statens vegvesen sagt at du er mer enn god nok (vurderingskravet for å bestå er "god", ikke "god nok" ref. Statens vegvesen), og at du kan å kjøre bil. De har nemlig veldig strenge vurderingskrav på oppkjøringen, noe jeg ser på som veldig bra. Så tidligere stryk på oppkjøringer definerer deg på ingen måte som sjåfør når du først har fått lappen, og det er ingen verken i Statens vegvesen eller Politiet som følger med på hvor mange oppkjøringer du har hatt. Helt ærlig vil jeg vel si i etterkant at det å stryke på en eller flere oppkjøringer kan medføre større selvinnsikt som sjåfør. Ingen, og da mener jeg INGEN er verdensmestere i trafikken, selv om en vil etterstrebe å gjøre ting riktig. Om man tror man er verdensmester i trafikken blir man gjerne en farlig sjåfør, fordi en overvurderer egne evner og gjerne kjører for fort eller brått. Dette er også noe Statens vegvesen og trafikklærere ønsker å få ut til de som tar kjøreopplæring. Jeg er ikke nervøs når jeg kjører bil nå, det var kun den eksamenssituasjonen som ødela for meg på oppkjøring. Anonymkode: f0ae7...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #14 Del Skrevet 22. august 2019 1 time siden, Darkrobin27 skrev: Du er ikke like god som en fersk sjåfør, alle folk har lært på sine måter. jeg f.eks har øvelseskjørt i 11 år og skal ta oppkjøringen snart, jeg kan sikkert garantere at jeg er en bedre sjåfør en deg med tanke på hvor mye jeg har vært i trafikken. Men og si at du er en god sjåfør når du så vidt har hatt lappen i mere en uke ville jeg ikke skrytet meg på Har som sagt øvelseskjørt i 12 år. Men nervene ødela på oppkjøring. Jeg sa aldri at jeg er en god sjåfør, men at jeg ikke er dårligere enn en annen fersk sjåfør. Anonymkode: f0ae7...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 22. august 2019 #15 Del Skrevet 22. august 2019 (endret) Fra... https://forum.kvinneguiden.no/topic/1233587-oppkjøringsnerver/ Kopiert fra annen tråd: Noen tips: Sitt riktig i bilen; (Når du sitter komfortabelt inntil ryggstøtte) Ratt: håndledd på toppen av rattet hvis du stekker ut armene, og legger de på toppen av rattet, -ta så grep "Klokka ti på to" (ofte mulig å justere ratt ut/inn) God kontakt med pedaler, uten og overdrive, bruk litt tid til å justere avstand ratt / pedaler, -vinkel rygg, så du har god kontakt med bilen, og sitter i en komfortabel stilling. Se l a n g t fremover! -Dette kjøper deg tid inn i situasjoner... Gjør unna arbeidsoppgaver tidlig. Eksempel: Du nærmer deg en rundkjøring... Siden du ser langt frem, oppdager du den tidlig. Du har god tid til å bytte fil, om du trenger det, -god tid til å klarere blindsone, Gire ned tidlig. Fartsavpasning inn mot situasjoner er jo selvfølgelig også med på å redusere arbeidsbelastning / "stress". Siden de "jobbene" er gjort, og du ligger i riktig fil, riktig gir og justerer farten inn, Kan du rolig konsentrere deg om selve rundkjøringen... Du har kontroll... Da ser du etter luke i trafikken... Gire ned mer ..? Må du stoppe ..? Gir da ned i første, så du er klar når du skal sette fart igjen, Du har kontroll, og kan planlegge bruk av blinklys... Det handler om å ligge i forkant... Da har du ingen grunn til å stresse ! Se langt fremmover, gjør unna arbeidsoppgavene tidlig, Fartsavpassning. -Selvfølgelig utvilt, og i grei form. ( God frokost etter en god natt`s søvn.) Detta går bra ! Senk skuldra, går bra. A.(CAVE:Fnatt) Endret søndag, 11:52 av Sliten&kjørt51 Endret 23. august 2019 av Sliten&kjørt52 ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 23. august 2019 #16 Del Skrevet 23. august 2019 Skrevet November 11, 2018 (endret) På 11.11.2018 den 14.26, Lonelywolf skrev: Kjørelæreren min sa jeg gjorde det bra, men trenger å øve mer på rygging Det er selfølgelig viktig å "Justere" bilen før du starter testen, Sittestilling, og selvfølgelig speil, så du gjør det komfortabelt, -og du ser bra i speila. Ta deg litt tid til dette, stress ned... Ett triks hvis du skal lukeparkere: Kjør nærme inntil den bilen du skal ha stående forran deg når du er ferdig parkert, og stopp når du har "B stålpen" på hjørnet av bilen du skal ha stående forran deg når du er ferdig parkert, og stopp. (B stolpene på bilen er de som er bak øra til deg/pasasjer, -som holder taket oppe). Legg over MAX rattutslag ! F ø r du setter bilen i revers. og stille og rolig bakover... Når du er nære fortauskanten med bakhjulet, -Fullt rattutslag andre vegen, ( Forskjell på biler, -og situasjon, (Juster). God tid, ikke stress ..! Om du kan, -kjør bilen du skal bruke før testen, etter att du har justert den... Om ikke du sitter så du kan slappe av, og se bra i speila, -finjuster før test. Og som jeg sa: Du kommer nesten sikkert til å føle att du gjør noen bittesmå "feil" under testen. INGEN kjører HELT "perfekt" under oppkjøring! Ingen... Sånn er det bare 🙂 Men veldig mange står ..! Det du skal bry deg om er hva som er forran bilen, på vegen ! Spør hvis det er noe 🙂 SLAPP AV, går sikkert bra. Læreren din hadde I k k e satt deg opp om du ikke var klar ..! Kult om du ga en melding når du har lappen i morgen ... A. Endret November 11, 2018 av Sliten&kjørt51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 23. august 2019 #17 Del Skrevet 23. august 2019 9 timer siden, Darkrobin27 skrev: Det er ganske åpentbart med tanke på at jeg har øvelseskjørt i 11 år, så og si vær dag i 11 år. Det sier jo seg selv Nervøs blir man nok alltid, det er noe som skjer i kroppen når du vil ha noe og vet at du må ta en prøve for det. jeg blir nok nervøs jeg også uansett hvor roligt jeg er. Man er redd for og faile, og derfor blir man overnervøs og da ødelegger det for deg. Så det du sier her er at du er en bedre sjåfør enn de som har hatt lappen i f.eks 5 år fordi du har øvelseskjørt i 11 år? Det henger ikke på greip. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for interessen for tråden! Jeg har også øvelseskjørt i veldig mange år, 12 år faktisk, før jeg tok lappen. Men på oppkjøringen var det nervøsiteten som knakk meg og derfor strøk jeg. Jeg ble jo nettopp sendt til oppkjøring fordi kjørelærerne (hadde flere pga jeg flyttet flere ganger pga livssituasjon) mente at jeg var klar for oppkjøring. Men nervene ødela. Jeg var som deg ekstremt nervøs av meg og det ble ikke lettere etter å ha strøket fordi selvtilliten knakk litt hver gang. Det jeg tror som gjorde at jeg sto på oppkjøringen nå var at jeg bad om at kjørelærer ble med på oppkjøringen, det ga meg mye trygghet. Fikk også møte sensor 5 minutter før oppkjøringen, og vi sto og småpratet litt og han var veldig hyggelig. Da opplevde jeg han vel mer som et menneske og ikke bare en sensor som skulle ta meg på det jeg gjorde feil (alle gjør feil i trafikken, ref. sensor og kjørelærer!). I tillegg fortalte han i forkant av oppkjøringen hvor vi skulle kjøre, noe som også hjalp meg veldig mye. Jeg tror rett og slett at det jeg trengte var en sensor som kunne tilrettelegge for min nervøsitet, noe min kjørelærer også har sagt er en viktig kvalitet hos en sensor. Så jeg håper du også får en slik sensor Husk at det ikke er krise å stryke på en, to eller tre oppkjøringer, selv om det er kjipt. Det viktige er som sagt at du består til slutt for da har Statens vegvesen sagt at du er mer enn god nok (vurderingskravet for å bestå er "god", ikke "god nok" ref. Statens vegvesen), og at du kan å kjøre bil. De har nemlig veldig strenge vurderingskrav på oppkjøringen, noe jeg ser på som veldig bra. Så tidligere stryk på oppkjøringer definerer deg på ingen måte som sjåfør når du først har fått lappen, og det er ingen verken i Statens vegvesen eller Politiet som følger med på hvor mange oppkjøringer du har hatt. Helt ærlig vil jeg vel si i etterkant at det å stryke på en eller flere oppkjøringer kan medføre større selvinnsikt som sjåfør. Ingen, og da mener jeg INGEN er verdensmestere i trafikken, selv om en vil etterstrebe å gjøre ting riktig. Om man tror man er verdensmester i trafikken blir man gjerne en farlig sjåfør, fordi en overvurderer egne evner og gjerne kjører for fort eller brått. Dette er også noe Statens vegvesen og trafikklærere ønsker å få ut til de som tar kjøreopplæring. Jeg er ikke nervøs når jeg kjører bil nå, det var kun den eksamenssituasjonen som ødela for meg på oppkjøring. Anonymkode: f0ae7...af5 Tusen takk for utfyllende svar Jeg har tenkt til å spørre sensor om hvor vi skal og at sensor må si ifra i god tid før jeg skal ta av. Muligens vil jeg spørre kjørelærer om han kan bli med. Men det viktigste jeg skal prøve å ordne, selv om det betyr at jeg må kjøre opp i en annen by, er å få en kvinnelig sensor. Hvis de finnes😅 Det er godt å høre at du ikke er nervøs for å kjøre bil alene. Det er jeg allerede nå 😛 Men jeg tenkte å kjøre til min mor som bor litt langt unna, med en gang jeg får lappen for å bli kvitt den redselen. Jeg sa til samboeren min at han kunne godt være med, men da måtte han sitte i baksetet😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 23. august 2019 #18 Del Skrevet 23. august 2019 Fra... https://forum.kvinneguiden.no/topic/1233587-oppkjøringsnerver/ Kopiert fra annen tråd: Skrevet November 11, 2018 (endret) Bare ett siste råd: Det er dritlett å gjøre feil helt på slutten, -hvis du "Vil få det overstått" og er nærme mål... Du bare safer inn på slutten, -cruser inn på "oppløpet", -ikke gå for noen "spurt"... Slapp av, -og pust med magan 🙂 A. Endret November 11, 2018 av Sliten&kjørt51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #19 Del Skrevet 27. august 2019 På 23.8.2019 den 10.03, Brimi skrev: Tusen takk for utfyllende svar Jeg har tenkt til å spørre sensor om hvor vi skal og at sensor må si ifra i god tid før jeg skal ta av. Muligens vil jeg spørre kjørelærer om han kan bli med. Men det viktigste jeg skal prøve å ordne, selv om det betyr at jeg må kjøre opp i en annen by, er å få en kvinnelig sensor. Hvis de finnes😅 Det er godt å høre at du ikke er nervøs for å kjøre bil alene. Det er jeg allerede nå 😛 Men jeg tenkte å kjøre til min mor som bor litt langt unna, med en gang jeg får lappen for å bli kvitt den redselen. Jeg sa til samboeren min at han kunne godt være med, men da måtte han sitte i baksetet😂😂 Det skulle virkelig bare mangle, all den tid jeg savnet noen å snakke med som hadde vært igjennom det samme som meg. Så det er bare fint å kunne hjelpe noen som er der jeg var! Sensorene pleier alltid å si fra i veldig god tid om hvor man skal, og hvis man er usikker på hvor de mener så er det bare å spørre, og om en kjører litt feil vei så gjør det ingenting. Det er jo ikke en test i om du klarer å kjøre dit de sier, det er en test i hvordan du kjører. Kan jeg spørre hvorfor du ønsker en kvinnelig sensor? Og hvilken by du helst vil kjøre opp i? Kanskje jeg kan si noe om det er kvinnelig sensor der eller ikke Det er litt rart å tenke på å skulle kjøre bil alene, det er det selv for meg nå, etter å ha fått lappen. Men ettersom jeg nå kan alle trafikkregler og vet hvordan jeg skal handle i ulike trafikksituasjoner så er jeg ikke noe nervøs. Jeg tar jo meg selv i å gjøre feil, vikepliktsbrudd fordi jeg tar feil av venstre og høyre etc, men det er jo sånn som kommer med erfaring og blir vanesak etterhvert. Jeg vet jo hva som egentlig er riktig når jeg tar meg selv i de feilene jeg gjør. Og jeg er ikke alene om å gjøre disse feilene. Jeg tror du bare må tenke at tryggheten kommer når du vet hvordan du skal handle riktig i trafikken Anonymkode: f0ae7...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 27. august 2019 #20 Del Skrevet 27. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det skulle virkelig bare mangle, all den tid jeg savnet noen å snakke med som hadde vært igjennom det samme som meg. Så det er bare fint å kunne hjelpe noen som er der jeg var! Sensorene pleier alltid å si fra i veldig god tid om hvor man skal, og hvis man er usikker på hvor de mener så er det bare å spørre, og om en kjører litt feil vei så gjør det ingenting. Det er jo ikke en test i om du klarer å kjøre dit de sier, det er en test i hvordan du kjører. Kan jeg spørre hvorfor du ønsker en kvinnelig sensor? Og hvilken by du helst vil kjøre opp i? Kanskje jeg kan si noe om det er kvinnelig sensor der eller ikke Det er litt rart å tenke på å skulle kjøre bil alene, det er det selv for meg nå, etter å ha fått lappen. Men ettersom jeg nå kan alle trafikkregler og vet hvordan jeg skal handle i ulike trafikksituasjoner så er jeg ikke noe nervøs. Jeg tar jo meg selv i å gjøre feil, vikepliktsbrudd fordi jeg tar feil av venstre og høyre etc, men det er jo sånn som kommer med erfaring og blir vanesak etterhvert. Jeg vet jo hva som egentlig er riktig når jeg tar meg selv i de feilene jeg gjør. Og jeg er ikke alene om å gjøre disse feilene. Jeg tror du bare må tenke at tryggheten kommer når du vet hvordan du skal handle riktig i trafikken Anonymkode: f0ae7...af5 Jeg stoler ikke på menn og synes det er veldig ubehagelig å være rundt menn pga tidligere opplevelser. Jeg kommer til å være nervøs nok som det er, trenger ikke å ha noe ekstra i tillegg liksom. Hvis det gir mening. Jeg håper på å ta oppkjøring i Vestfold, samme hvilken by egentlig. Jeg vil nok synes det er rart jeg og😅 Men ja, man blir nok tryggere etterhvert. Jeg kan mye av trafikkreglene, men det er noe helt annet å gjøre det i praksis🙈 Dog synes jeg det er vanskelig å beregne fart og avstand på andre biler, spesielt i rundkjøringer. Vel, øving gjør mester😬 Kommer nok tilbake med fler spørsmål etterhvert^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå