Gå til innhold

Oppkjøringsnerver


Lonelywolf

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøre opp imorgen og er et nervevrak fra før av. Fikk ikke sove igår på grunn av at jeg var så nervøs. Har dere noe tips til å unngå disse nervene og endre tankemønsteret? Jeg er så redd for å stryke førerprøven. 

Endret av Lonelywolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HUSK: Du kommer nesten garantert til å gjøre "småfeil" i morgen... Alle gjør det !

Drit i det... Ikke tenk "bakover" !

Jobben din er forran bilen !

A.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Les min post i Litt bekymret for oppkjøring. Bil og trafikk.

Noe spesielt du sliter med ?

A.

Sliter med usikkerheten min som tar over selv om jeg gjør ting riktig, og ender da til slutt med å bli så nervøs at jeg gjør noen feil. Siden det er over to måneder siden kjøretimene, er jeg mer usikker. Har ingen tilgang til å øvelseskjøre hjemmet siden ingen vil og ingen naboer. 

Kjørelæreren min sa jeg gjorde det bra, men trenger å øve mer på rygging og at jeg må bli mer sikker på meg selv siden jeg klarer det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

HUSK: Du kommer nesten garantert til å gjøre "småfeil" i morgen... Alle gjør det !

Drit i det... Ikke tenk "bakover" !

Jobben din er forran bilen !

A.

Takk!:) Skal prøve i hvertfall!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lonelywolf skrev:

Sliter med usikkerheten min som tar over selv om jeg gjør ting riktig, og ender da til slutt med å bli så nervøs at jeg gjør noen feil. Jeg har aldri hatt troen på meg selv. Siden det er over to måneder siden kjøretimene, er jeg mer usikker. Har ingen tilgang til å øvelseskjøre hjemmet siden ingen vil og ingen naboer. 

Kjørelæreren min sa jeg gjorde det bra, men trenger å øve mer på rygging og at jeg må bli mer sikker på meg selv siden jeg klarer det meste. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Lonelywolf skrev:

Har ingen tilgang til å øvelseskjøre hjemmet siden ingen vil og ingen naboer. 

Kan jeg spørre om du bor i Oslo ?

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lonelywolf skrev:

Kjørelæreren min sa jeg gjorde det bra, men trenger å øve mer på rygging

Det er selfølgelig viktig å "Justere" bilen før du starter testen, Sittestilling, og selvfølgelig speil, så du gjør det komfortabelt, -og du ser bra i speila. Ta deg litt tid til dette, stress ned... Ett triks hvis du skal lukeparkere:

Kjør nærme inntil den bilen du skal ha stående forran deg når du er ferdig parkert, og stopp når du har "B stålpen" på hjørnet av bilen du skal ha stående forran deg når du er ferdig parkert, og stopp.

(B stolpene på bilen er de som er bak øra til deg/pasasjer, -som holder taket oppe).

Legg over MAX rattutslag ! F ø r  du setter bilen i revers. og stille og rolig bakover...

Når du er nære fortauskanten med bakhjulet, -Fullt rattutslag andre vegen, ( Forskjell på biler, -og situasjon, (Juster).

God tid, ikke stress ..! 

Om du kan, -kjør bilen du skal bruke før testen, etter att du har justert den... Om ikke du sitter så du kan slappe av, og se bra i speila, -finjuster før test.  Og som jeg sa: Du kommer nesten sikkert til å føle att du gjør noen bittesmå "feil" under testen.

INGEN kjører HELT "perfekt" under oppkjøring! Ingen... Sånn er det bare 🙂 Men veldig mange står ..!

Det du skal bry deg om er hva som er  forran bilen, på vegen !

Spør hvis det er noe 🙂 SLAPP AV, går sikkert bra. Læreren din hadde  I k k e  satt deg opp om du ikke var klar ..!

Kult om du ga en melding når du har lappen i morgen ...

A.

 

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett siste råd:

Det er dritlett å gjøre feil helt på slutten, -hvis du "Vil få det overstått" og er nærme mål...

Du bare safer inn på slutten, -cruser inn på "oppløpet", -ikke gå for noen "spurt"...

Slapp av, -og pust med magan 🙂

A.

 

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lappen går sikkert bra . fikk lappen selv for 3 mnd siden jeg også :) seint ute . husk at du består selvom du ikke har 0 feil , det viktigste er å ikke gjøre farlige feil. jeg gjorde feil i et kryss osv men vis at du forstår hva du gjør feil. sensor e r  ikke ute etter å ta deg, de vet vi er stressa. jeg er en veldig sjenert gutt som blir nervøs gjør masse fei osvl men sensor var forståelsefull.  faktisk er det når du har lappen at du skal lære mest , lappen betyr bare at du får kjøre alene. jeg er skikkelig nervøs og har gjort masse feil , men blir flinkere hver dag. masse lykke til, og sorry for alle skrivefeilene er ikke så flink på sånt. litt flinkere til å kjøre bil da haha 😄 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cluedo skrev:

lappen går sikkert bra . fikk lappen selv for 3 mnd siden jeg også :) seint ute . husk at du består selvom du ikke har 0 feil , det viktigste er å ikke gjøre farlige feil. jeg gjorde feil i et kryss osv men vis at du forstår hva du gjør feil. sensor e r  ikke ute etter å ta deg, de vet vi er stressa. jeg er en veldig sjenert gutt som blir nervøs gjør masse fei osvl men sensor var forståelsefull.  faktisk er det når du har lappen at du skal lære mest , lappen betyr bare at du får kjøre alene. jeg er skikkelig nervøs og har gjort masse feil , men blir flinkere hver dag. masse lykke til, og sorry for alle skrivefeilene er ikke så flink på sånt. litt flinkere til å kjøre bil da haha 😄 😄 

Hvordan har du råd til å kjøpe bil når du er så ung? Hva slags bil har du?

Anonymkode: 66d40...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magan. og senk skuldra..!

Læreren din hadde  i k k e  satt deg opp om du ikke var god nåkk !

Du kan jobben, og du vet hvordan du gjør det 🙂

Det er ikke noe "Løp", -gjør ting i ditt tempo, Ikke stress.

Se langt frem, og juster farten inn i situasjoner, rolig inn, bedre med "litt sakte, enn for fort" !

DU har kontroll 🙂

Sa jeg  S e n k  Skuldra, og  -Pust med magan ?

Nå:  Go for it  🙂

A.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 11.11.2018 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du råd til å kjøpe bil når du er så ung? Hva slags bil har du?

Anonymkode: 66d40...9c1

 er ikke så ung, jobber og har alltid spart pengene mine til sånt, var noen år forsinka med lappen da 😁😁 har en BMW 3 serie fra 2006 med høy km og lite utstyr den ikke billig i drift men kan sladde på vinteren 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...