Gå til innhold

Dyrlegesekretær/dyrlegeassistent?


Fluff

Anbefalte innlegg

Hei! 

Noen som har tatt noen av disse utdanningene ved fagsenteret, og vil fortelle litt om det? 

Jeg vurderer og ta en av disse, men usikker på om det gir meg noen jobbmuligheter.. 

Har mest lyst til å ta dyrepleierstudiet, men har ikke mulighet til å flytte nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dyrlege. Det jeg hører fra kolleger om dette studiet er utelukkende negativt, men har ingen erfaring selv. 

Anonymkode: 1835f...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dyrlege. Det jeg hører fra kolleger om dette studiet er utelukkende negativt, men har ingen erfaring selv. 

Anonymkode: 1835f...489

Hva er det som er negativt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en beskyttet tittel, og assistent/sekretær kan du fint bli uten å betale i dyre dommer. Få en fot innenfor på en klinikk, og så tar du det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører også mye dårlig om dette. Dessuten er det veldig mange om beinet når det gjelder jobb og ansettelse. Spesielt hvis du ikke er villig til å flytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som resepsjonist/assistent, og har ikke gått skolen. Jeg fikk et bein innenfor via praksis (gikk på AAP). Elsker jobben min, og ikke minst de jeg jobber sammen med :)  Jeg skriver inn og ut pasienter, svarer på telefoner og mail, tar meg av kunder som kommer innom, selger fôr og annet. I tillegg er jeg med når det kommer valpe-eller kattungekull som skal ha vaksine og chip, hjelper til under konsultasjoner osv. Jeg er jo i overkant interessert i katt, og er oppdretter og aktiv på utstillinger, så det var derfor jeg ville jobbe på dyreklinikk. Bare vær klar over at lønna er dritdårlig de fleste steder, selv som utdannet dyrepleier. 

Anonymkode: cf6a4...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse