Gå til innhold

Hjemmetrening eller treningssenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tidligere vore medlem av treningssenter og trente 4 ganger i uka. Men trives rett og slett ikke lenger og føler jeg kaster penger ut vinduget siden jeg er der så sjeldent. Hva foretrekker dere? Er det effektivt med hjemmetrening?

Anonymkode: f570e...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Forumhei

Treningssenter av 1 grunn... ønsker å bli streker og få mere muskler, da er progressiv overbelastning nøkkelen.. dette kan gjøres hjemme Ja, men mye letter på studio.

kan holde meg til 5x5 knebøy eksempelvis nesten 6-7 mnd på studio, da jeg kan bare slenge på 1kg per side av stanga i x antall uker😊

hjemme må man være jævlig kreativ for å få bra resultater over tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst man vil så kan jo man kjøpe manual sett å ha hjemme.

Anonymkode: f570e...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmetrening eller treningssenter

Kommer jo litt an på hva målene dine er. 

Det går jo fint an å kjøpe seg en liten spinningsykkel, noen kettlebells, steppe-maskin, manualer, en yoga-ball og en yoga matte så lage seg et lite trimrom man bruker 30 min daglig for å møte kravene til Helsedirektoratet om anbefalt daglig fysisk aktivitet. 

Jeg har gjort det. Men jeg vil ikke si at at det blir den helt store muskelveksten av det, for tung styrketrening drar jeg på treningssenter. 

Har ikke plass i trimrommet til alle treningsmaskinene man trenger for et adekvat fullkropps program , og selv om jeg hadde hatt plass så ville det blitt for dyrt, i prisklassen 50 000kr. Har en kompis som bygde et adekvat treningsrom i kjelleren og det kom på den prislappen.

Nei da hopper jeg heller på sykkelen å sykler i 5min til treningssenteret å trener for 199,- måneden.

Endret av Wagner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de kommer litt ann på hvor du bor. Bor du i byen er den nok lettere med treningssenter. Har plass i hjemmet kan jo du kjøpe litt utstyr og holde på hjemme :)

Anonymkode: f570e...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wagner skrev:

Hjemmetrening eller treningssenter

Kommer jo litt an på hva målene dine er. 

Det går jo fint an å kjøpe seg en liten spinningsykkel, noen kettlebells, manualer, en yoga-ball og en yoga matte så lage seg et lite trimrom man bruker 30 min daglig for å møte kravene til Helsedirektoratet om anbefalt daglig fysisk aktivitet. 

Jeg har gjort det. Men jeg vil ikke si at at det blir den helt store muskelveksten av det, for tung styrketrening drar jeg på treningssenter. 

Har ikke plass i trimrommet til alle treningsmaskinene man trenger for et adekvat fullkropps program , og selv om jeg hadde hatt plass så ville det blitt for dyrt, i prisklassen 50 000kr. Har en kompis som bygde et adekvat treningsrom i kjelleren og det kom på den prislappen.

Nei da hopper jeg heller på sykkelen å sykler i 5min til treningssenteret å trener for 199,- måneden.

Koster dessverre 500kr mnd på treningssenter her :))

Anonymkode: f570e...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker egt bare å holde meg i form og bli litt sterkere men ikke på funkygine nivå 😄

Anonymkode: f570e...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Koster dessverre 500kr mnd på treningssenter her :))

Anonymkode: f570e...696

Har du ikke Fresh Fitness i byen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wagner skrev:

Har du ikke Fresh Fitness i byen din? 

Bor på ein liten tettstad. Her har vi aktiv senter. 

Anonymkode: f570e...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne spare penger og trene hjemme, men effektiviteten på treningsøkten hjemme er betraktlig dårligere enn når jeg er på treningssenteret. Er for mange forstyrrelser hjemme og klarer ikke holde motivasjonen oppe, er nødt til å dra et fast sted for å klare å holde meg til planen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rebony skrev:

Skulle ønske jeg kunne spare penger og trene hjemme, men effektiviteten på treningsøkten hjemme er betraktlig dårligere enn når jeg er på treningssenteret. Er for mange forstyrrelser hjemme og klarer ikke holde motivasjonen oppe, er nødt til å dra et fast sted for å klare å holde meg til planen.

Jeg var slik før men jeg er bare 21 år, og har ofte huset for meg selv. Kunne gjerne ha kjøpt litt smått utstyr. Jeg ønsker ikke å bli "stor og sterk", men bare holde meg i form og bli litt sterkere. Begynte for nokre få måneder siden å jogge å synest det er så mye deiligere enn på ein tredemølle i eit trangt treningssenter. 

Anonymkode: f570e...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savnet treningssenteret. Men blir for dyrt for min del. I løpet av et år, blir det ganske mye penger, som jeg kunne brukt på noe annet. Liker heller ikke at plassen har blitt en sjekkearena. Syns det er ekkelt.

Får jeg litt bedre økonomi, melder jeg meg nok inn igjen, men da skal jeg ha headset på hele tida, og late som jeg ikke hører det hvis noen vil snakke, og bevisst unngå all blikkontakt.

Anonymkode: e0abf...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg var slik før men jeg er bare 21 år, og har ofte huset for meg selv. Kunne gjerne ha kjøpt litt smått utstyr. Jeg ønsker ikke å bli "stor og sterk", men bare holde meg i form og bli litt sterkere. Begynte for nokre få måneder siden å jogge å synest det er så mye deiligere enn på ein tredemølle i eit trangt treningssenter. 

Anonymkode: f570e...696

Hvis du foretrekker å jogge ute og du får nok utbytte av å trene hjemme ser jeg ingen grunn til å bruke penger på treningsenteret bare for å gjøre det. Er vel bare å melde seg ut og se om du klarer deg uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor på ein liten tettstad. Her har vi aktiv senter. 

Anonymkode: f570e...696

Ok , nei da blir det litt for dyrt syntes jeg om du bare skal ha lett og løs trening. Da ville jeg heller lagd meg et eget trimrom.

Når jeg lagde et trimrom for 4 år siden så mener jeg det kom på rundt 5000kr for et sett med manualer, en spinningsykkel, steppe-maskin, yoga-ball , yoga-matte, noen kettlebells og en slik pull-up stang man kan feste i øverst i dørkarmen for å ta pull-up og chin-ups.

Kan trene grei kjernestyrke og cardio med det. Finnes mange flotte kettlebell og yoga-ball treningsprogram man kan kopiere fra YouTube.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kvelertak skrev:

Hvorfor trives du ikke på treningssenter?

Vet ikke helt. Trives godt før men her jeg bor så er treningssenteret veldig lite og ender ofte opp me då måtte vente på at utstyr skal bli ledig, noe som er litt irriterende og tar tid. Føler også litt ubehag å gjøre forskjellige øvelser framfor folk, selv om jeg vet at de har nok med å følle med på seg sjølv og ikke meg eller de andre som trener der. Tror jeg bare har blitt litt lei og umotivert. Og trives nå med å jogge ute, gå en tur på fjellet eller gjøre noen egen kroppsvekt øvelser. Bor på ein liten plass og har turstier og fjell nært der jeg bor. Så ser liksom ikke "behovet" for å betsle 500kr i måneden når jeg heller kan jogge meg en tur eller gjøre noe hjemme. Tar litt inspirasjon frå folk på youtube :) 

Anonymkode: f570e...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du ikke trives på treningssenteret lenger og derfor ikke går dit vil jo alt annet enn det være mest effektivt.

Anonymkode: ed636...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt. Trives godt før men her jeg bor så er treningssenteret veldig lite og ender ofte opp me då måtte vente på at utstyr skal bli ledig, noe som er litt irriterende og tar tid. Føler også litt ubehag å gjøre forskjellige øvelser framfor folk, selv om jeg vet at de har nok med å følle med på seg sjølv og ikke meg eller de andre som trener der. Tror jeg bare har blitt litt lei og umotivert. Og trives nå med å jogge ute, gå en tur på fjellet eller gjøre noen egen kroppsvekt øvelser. Bor på ein liten plass og har turstier og fjell nært der jeg bor. Så ser liksom ikke "behovet" for å betsle 500kr i måneden når jeg heller kan jogge meg en tur eller gjøre noe hjemme. Tar litt inspirasjon frå folk på youtube :) 

Anonymkode: f570e...696

Aha skjønner. Går nok helt fint å trene hjemme for seg selv også. 

De fleste har nok med seg selv på et treningssenter, men synes du det er best å trene for seg selv så gjør du det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500kr er ikke dyrt uansett. Du kan helt sikkert kutte 500kr fra andre ting i livet ditt, enkle ting som kaffe/alkohol/godteri. Alt dette kan fjernes.

Anonymkode: 1debd...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun hjemmetrening her. Har flere manualer, ball, yogamatte (med tilbehør), strikk og (heldigvis) tredemølle her. Mer enn nok. Man trenger ikke mye. Sparer raskt inn det et treningssenter koster. 

Effektiviteten er god. Når jeg trener, er det kun det jeg gjør. Det finnes utallige videoer og tips på nett for effektiv hjemmetrening. 

Anonymkode: 8e2aa...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...