Gå til innhold

Om det blir krig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Familien min bor i Russland så jeg hadde vel bare ønsket dem velkommen. Men enn så lenge så ler vi bare av de dumme nordmenn som er redde for russere:p

Anonymkode: 01104...6d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Familien min bor i Russland så jeg hadde vel bare ønsket dem velkommen. Men enn så lenge så ler vi bare av de dumme nordmenn som er redde for russere:p

Anonymkode: 01104...6d9

De fleste gidder ikke sette seg inn i store politiske spørsmål og tror de virker informert om de gjentar overskriftene fra Aftenposten.

Anonymkode: 3ff3e...958

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal menn gjøre? De er ikke akkurat så tøffe de heller da 90% er overvektige potetsekker.

Anonymkode: f36b1...392

Er 90% av menn overvektige? Utrolig teit skrevet. 

Til dere som vil krangle om kjønn, ikke gjør det i min tråd, vær så snill å respekter det 😊 

Anonymkode: 51eac...a23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT... Vdr. Informasjon i ¨krise eller krig¨...

¨¨Reiseradioer¨¨ -MÅ seff ha SW

Fra... http://www.arcticpeak.com/radiotester/test_av_sony_icf-sw7600gr.htm

Det sier seg selv at SONY ICF-SW7600GR ikke er noen DX-maskin, men med tålmodighet og grundighet og kanskje også litt flaks er det utrolig hva enkelte klarer med enkle reiseradioer. Forsiktig eksperimentering med antenner kan gjøre underverker for SONY ICF-SW7600GR, jeg vil anbefale at man bruker små aktive antenner med moderat forsterkning. Korte ledningsantenner (under 10 meter) og loop antenner er også gode antenne alternativer for en SONY ICF-SW7600GR. 

Utdrag Fra... 

http://www.arcticpeak.com/antenne.htm

Et radiosystem består typisk av en... radiomottaker med en mottakerantenne og ... ... et antennesystem. Antennesystemet er den aller viktigste delen i et  radiosystem for å gjøre dette effektivt. ...Med gode antenner ... kan man kompensere for manglende utgangseffekt på radiosenderen og manglende følsomhet på mottakeren. Dessverre er det alt for få som er klar over hvor viktig et velfungerende antennesystem er for å oppnå et effektivt og godt radio system. Et velfungerende antennesystem er viktig ... om man er ... , kortbølgelytter ------

...

-Til ¨Husbruk¨ kan en lang ledning hengt opp under taket, -loft, koblet til ¨¨Reiseradioen¨¨ med Kort \ Mellombølge Gjøre underværk.

SANGEAN Er ett merke å se etter, -afaik. størst på denne type radioer, til vettuge priser.

En ledning hengt opp i taket, krokkodilleklemme på antenna... Husk att antennetråden plukker opp signaler fra siden best, eksperimenter for best mottak på Sw,

-Antenna til AM ER OFTE INNEBYGD. -SNU PÅ Selve radioen, for best signal... 

Edit, mange vil vel ha en gammel radio merket ¨AM¨ som ett valg, ... Som aldri har vært prøvd...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er merkelig at ikke beredskapsmyndighetene har tenkt på dette.

Kan være utelatt med vilje dette? 

Snart fjernes jo kontantene og alle er påtvunget Ams strøm og vannmåler. 

 

Du oppsummerer godt i innlegget 

 

Anonymkode: 9c163...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars di kvinne som sitter uten menn da😅, mannen min har noe forberedt ved krig i kjelleren😁

Anonymkode: 7d6e2...cd9

Hvorfor skal det være krig i kjelleren din? :klo:

Anonymkode: f910f...c52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er så langt ute i distriktet at vi sikkert hadde klart å gøyme oss på fleire øde plassar. Om det var svært alvorlig krigssituasjon ville eg vurdert selvdrap framfor å bli voldtatt eller slave. 

Anonymkode: 1d4d3...9c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan være utelatt med vilje dette? 

Snart fjernes jo kontantene og alle er påtvunget Ams strøm og vannmåler. 

 

Du oppsummerer godt i innlegget 

 

Anonymkode: 9c163...170

Jeg tror vi skal være svært fosriktige med å lefle med konspirasjonsteorier. Dette dreier seg om uforstand og manglende konsekvenstenkning - to utbredte norske "dyder" blant politikere. Hvis det er én ting vi vet helt sikkert her i landet, så er det at politikere aldri hører på fagfolk og faglige utredninger hvis det de sier ikke sammenfaller med politiske ønsker.

Strøm- og vannmålere har ingen ting med dette å gjøre. Ønsket om å fjerne kontanter har å gjøre med å strupe omsetningen i kriminelle miljøer ved å vanskeliggjøre pengetransaksjoner, og å vanskeliggjøre hvitvasking av penger.

Anonymkode: 8e548...d9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MadameDeRosa said:

Tror ikke det kommer til å bli noen krig med det første. 

Det trodde ikke Neville Chamberlain heller.

Anonymkode: 8e548...d9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strøm- og vannmålere har ingen ting med dette å gjøre. Ønsket om å fjerne kontanter har å gjøre med å strupe omsetningen i kriminelle miljøer ved å vanskeliggjøre pengetransaksjoner, og å vanskeliggjøre hvitvasking av penger.

Dette handler om at Norge Skal bli verdens første smart-land.

aka total digital overvåkning 

Anonymkode: 9c163...170

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette handler om at Norge Skal bli verdens første smart-land.

aka total digital overvåkning 

Anonymkode: 9c163...170

Dette har ikke noe med virkeligheten å gjøre.

Anonymkode: 8e548...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars di kvinne som sitter uten menn da😅, mannen min har noe forberedt ved krig i kjelleren😁

Anonymkode: 7d6e2...cd9

Hvor naiv går det ann å bli? Blir det krig, så får vi ikke gjort noe med det. Halvparten av oss vil bli drept uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Stakkars di kvinne som sitter uten menn da😅, mannen min har noe forberedt ved krig i kjelleren😁

Anonymkode: 7d6e2...cd9

Du vet at i 2019 har kvinnfolk også lov til å kjøpe inn ting akkurat sånn som de vil, ikke sant?

Anonymkode: 50c6a...262

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal menn gjøre? De er ikke akkurat så tøffe de heller da 90% er overvektige potetsekker.

Anonymkode: f36b1...392

Er 90% overvektige? 

Anonymkode: 61f5c...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått på jobb som vanlig. Krig angår ikke meg.

Anonymkode: b6146...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ha jod tilgjengelig, noen pakker havregrøt, hermetikk, vann, stormkjøkken, gode soveposer og telt. Lær deg hva som kan spises i naturen. 

Personlig gidder jeg ikke forbrede meg, men det er nå noen tips for de som gjør

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Doomsday Preppers eller lignende videoer på Youtube. :nisse:

Anonymkode: d0797...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hadde vel blitt innkalt av Forsvaret og sendt ut derfra.

Anonymkode: 6f117...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...