Gå til innhold

Parfyme på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Mye rart en skal høre. Men, en blir jo ikke så overrasket lenger..

Mm?

Anonymkode: 1a9a2...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Spm er vel heller hvorfor du føler du må gå med mye parfyme på JOBB. Det er ikke en uteklubb.

Forstår at folk liker å lukte godt, men derfor har vi deodorant, bodysprays osv. Som er mye mildere også for de som er allergikere

Anonymkode: f6f6b...daf

I alle dager, hva for et svar er dette? Det er helt normalt å bruke parfyme på jobb, de fleste jeg kjenner og jobber med bruker parfyme hver dag - både kvinner og menn i alle aldre.

Til spørsmålet; bruk parfyme om du vil, men mulig det er lurt å unngå de aller tyngst, som jeg ser noen andre nevner - da noen kan være litt overfølsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at folk liker å lukte godt, men derfor har vi deodorant, bodysprays osv. Som er mye mildere også for de som er allergikere

 

Noen av oss foretrekker en duft i form av parfyme. Bruker uparfymert deodorant og koster heller på meg en liten dusj EdT før jeg går på jobb. 

For å svare på TS spørsmål så mente trolig din kollega at parfymen er for tung. Hva man bruker er smak og behag. Selv bruker jeg en lett sitrusaktig parfyme om sommeren og en litt tyngre om vinteren. Sliter riktignok med at "vinterparfymen" er vanskelig å dosere i små nok mengder. Dysen gir for stor mengde så det blir i meste laget dersom jeg ikke er veldig forsiktig.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cata skrev:

Noen av oss foretrekker en duft i form av parfyme. Bruker uparfymert deodorant koster heller på meg en liten dusj EdT før jeg går på jobb. 

For å svare på TS spørsmål så mente trolig din kollega at parfymen er for tung. Hva man bruker er smak og behag. Selv bruker jeg en lett sitrusaktig parfyme om sommeren og en litt tyngre om vinteren. Sliter riktignok med at "vinterparfymen" er vanskelig å dosere i små nok mengder. Dysen gir for stor mengde så det blir i meste laget dersom jeg ikke er veldig forsiktig.

 

Takk, så sensuellt er potensielt tungt. Det kan stemme. Jeg likte duften på meg, men det er mye ulikt i den. :) Ellers har jeg ikke parfymert deoderant.

Anonymkode: 1a9a2...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde kjøpt ny parfyme, og brukte denne på jobb. Kollegaen min stod ved siden av meg ettersom jeg skulle lære henne noe, hun sniffa og sa at parfymen min var litt for sensuell for jobb. Jeg spurte litt pepleks om hva som er en god dagtidparfyme, men hun bruker ikke parfyme og visste ikke. Er det forskjell på slikt, og hva jeg vet hvordan jeg kan bruke nårtid? Har googla og funnet ut at det og er egne for sommer eller vinter, og jeg har alltid bare hatt en duft om gangen. Hjelpe meg...

Anonymkode: 1a9a2...54b

Man bruker bare ikke parfyme på jobb. Unntaket er dersom man jobber hjemmefra og ikke har klientkontakt.

Anonymkode: bde4d...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man bruker bare ikke parfyme på jobb. Unntaket er dersom man jobber hjemmefra og ikke har klientkontakt.

Anonymkode: bde4d...9d0

Sminke og parfyme er som sagt vanlig i mitt yrke. Vi har mange lunsjer med klienter.

Anonymkode: 1a9a2...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir faktisk kvalm av å jobbe tett med andre som har parfyme. Jeg bruker aldri parfyme selv, og er egentlig litt sensitiv for sterke lukter. Jeg jobber med mennesker og ønsker ikke å ha en sjenerende parfymestank. Jeg bruker deodorant og frisk bodyspray. Man bør hvertfall tenke på om man jobber tett med andre mennesker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sminke og parfyme er som sagt vanlig i mitt yrke. Vi har mange lunsjer med klienter.

Anonymkode: 1a9a2...54b

Klienter liker heller ikke parfyme. Sminke stinker ikke. 

Anonymkode: bde4d...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinker all parfyme alltid? Bør jeg slutte generelt? Hun sa jo sensuell, ikke vondt? Usikker nå....

Anonymkode: 1a9a2...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hva slags jobb man har ? 

Hvis man f.eks jobber med mennesker (helse osv) er det mest lettvint å ikke bruke det.

Men hvis man har folk på en armlengdes avstand, burde det ikke være noe problem.

Anonymkode: ff415...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si mer enn at mange avtaler kommer i boks på middager lunsjer og møter.

Anonymkode: 1a9a2...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensuell er en fin måte å si tung og upassende på. Kjøp en lettere dagtidparfyme. 

Anonymkode: 15610...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stinker all parfyme alltid? Bør jeg slutte generelt? Hun sa jo sensuell, ikke vondt? Usikker nå....

Anonymkode: 1a9a2...54b

Nei, folk er hysteriske. Parfyme stinker ikke alltid. Akkurat som at de dere kroppsprayene ikke alltid lukter godt. Selv om noe n ser ut til å tro det. 

 

Anonymkode: 1f465...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, folk er hysteriske. Parfyme stinker ikke alltid. Akkurat som at de dere kroppsprayene ikke alltid lukter godt. Selv om noe n ser ut til å tro det. 

 

Anonymkode: 1f465...89c

Hvordan vet jeg hva som er lett nok? Den jeg bruker er åpenbart for sensuell og kraftig?

Anonymkode: 1a9a2...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klienter liker heller ikke parfyme. Sminke stinker ikke. 

Anonymkode: bde4d...9d0

 

Mange av våre klienter bruker parfyme selv på middagene :)

Anonymkode: 1a9a2...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...