Gå til innhold

Parfyme på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kjøpt ny parfyme, og brukte denne på jobb. Kollegaen min stod ved siden av meg ettersom jeg skulle lære henne noe, hun sniffa og sa at parfymen min var litt for sensuell for jobb. Jeg spurte litt pepleks om hva som er en god dagtidparfyme, men hun bruker ikke parfyme og visste ikke. Er det forskjell på slikt, og hva jeg vet hvordan jeg kan bruke nårtid? Har googla og funnet ut at det og er egne for sommer eller vinter, og jeg har alltid bare hatt en duft om gangen. Hjelpe meg...

Anonymkode: 1a9a2...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange er jo allergisk mot parfyme. Men jeg tenker parfymer som er veldig ''heavy''..

 

Noen parfymer lukter lett og friskt, mens andre typ Chanel, Dior osv. pleier å ha en ''tung'' parfymelukt.

Anonymkode: f6f6b...daf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, at jeg skal unngå tunge parfymer? Jeg bruker Giorgio Armani Emporio Classic She. Vet ikke om jeg ville kalle den veldig tung. Takk for svar.

Anonymkode: 1a9a2...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å la være å spraye seg med parfyme før man skal på jobb, om man kan. En dusj med en godluktende såpe eller lotion er mye bedre. Det er så utrolig mange mennesker som reagerer på parfyme, og de fleste forstår ikke at èn sprut er nok. Til og med mange av oss som ikke har allergi mot parfyme, syns det kan være greit at folk lar være å sprayer seg før jobben...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NewInTown skrev:

Det beste er vel å la være å spraye seg med parfyme før man skal på jobb, om man kan. En dusj med en godluktende såpe eller lotion er mye bedre. Det er så utrolig mange mennesker som reagerer på parfyme, og de fleste forstår ikke at èn sprut er nok. Til og med mange av oss som ikke har allergi mot parfyme, syns det kan være greit at folk lar være å sprayer seg før jobben...

 

Vi har et miljø der mange bruker parfyme på jobb. Ellers er forslaget ditt godt.

Anonymkode: 1a9a2...54b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, at jeg skal unngå tunge parfymer? Jeg bruker Giorgio Armani Emporio Classic She. Vet ikke om jeg ville kalle den veldig tung. Takk for svar.

Anonymkode: 1a9a2...54b

Ja? Spm er vel heller hvorfor du føler du må gå med mye parfyme på JOBB. Det er ikke en uteklubb.

Forstår at folk liker å lukte godt, men derfor har vi deodorant, bodysprays osv. Som er mye mildere også for de som er allergikere

Anonymkode: f6f6b...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville gitt faen og brukt den parfymen jeg liker. 

Hvis du likevel skulle kjøpe ny må du gå og prøve på deg selv, da parfymer lukter forskjellig fra person til person. 

Anonymkode: 1f465...89c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid litt parfyme/eau de toilette på jobb, men bare av den lette sorten. Og jeg bruker lite, knapt en vanlig dusj på hver side av halsen (forsøker å ikke presse sprayen helt ned). Jeg misliker sterkt at noen har så mye parfyme at man merker det med en gang man kommer inn i rommet.

 

Har også noen mer sensuelle parfymer som jeg sparer til kveldsbruk, dvs. når jeg skal ut/bort. Men brukte mer tyngre parfymer før, nå bruker jeg stort sett også de lette til kveldene, bare litt mer enn på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parmfymelukt er ubehagelig, ikke bruk det på jobb.

Anonymkode: e48b6...056

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Spm er vel heller hvorfor du føler du må gå med mye parfyme på JOBB. Det er ikke en uteklubb.

Forstår at folk liker å lukte godt, men derfor har vi deodorant, bodysprays osv. Som er mye mildere også for de som er allergikere

Anonymkode: f6f6b...daf

Og parfyme for at folk skal lukte godt... ? 

Fikk en bodyspray en gang som så slettes ikke luktet svakere enn en parfyme. Så det varierer vel... 

Anonymkode: 1f465...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og parfyme for at folk skal lukte godt... ? 

Fikk en bodyspray en gang som så slettes ikke luktet svakere enn en parfyme. Så det varierer vel... 

Anonymkode: 1f465...89c

Nei, jeg tenker det bør finnes en mellomting. Altså at man ikke lukter så sterkt at andre blir plaget av parfymen din.

Anonymkode: f6f6b...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si til en kollega at parfymen hennes er FOR SENSUELL for jobb. Vel :)  Det må jeg si er hakket for spesielt å gjøre, for min smak. 

Anonymkode: 5b4c7...616

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å si til en kollega at parfymen hennes er FOR SENSUELL for jobb. Vel :)  Det må jeg si er hakket for spesielt å gjøre, for min smak. 

Anonymkode: 5b4c7...616

 

Jeg tenkte egentlig ikke på det. Vi har mange møter, så vi gir hverandre ofte tips om å dresse ned og dresse opp, og slikt.

Anonymkode: 1a9a2...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tenker det bør finnes en mellomting. Altså at man ikke lukter så sterkt at andre blir plaget av parfymen din.

Anonymkode: f6f6b...daf

Vel, plaget? Sensuell parfyme var det TS sa. Det syns jeg TS skal gi blanke faen i. Eller sprute en ekstra sprut i morgen før jobb. 

Anonymkode: 1f465...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, plaget? Sensuell parfyme var det TS sa. Det syns jeg TS skal gi blanke faen i. Eller sprute en ekstra sprut i morgen før jobb. 

Anonymkode: 1f465...89c

Ja, hun synes den var sensuell.

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Sensuell?  Hvilke reaksjoner fikk hun egentlig? Jøss 

Jeg vet ikke. Mulig hun tenkte i møtesammenheng, men burde påpekt det? Var ikke på en møtedag.

Anonymkode: 1a9a2...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, at jeg skal unngå tunge parfymer? Jeg bruker Giorgio Armani Emporio Classic She. Vet ikke om jeg ville kalle den veldig tung. Takk for svar.

Anonymkode: 1a9a2...54b

Jeg er som deg og har bare en parfyme, "den er meg".  Den er nok i kategorien tung, krydret ,sensuell, så det er mest en fest-parfyme.  Til daglig sprayer jeg opp i luften og vifter T-skjorte/ topp frem og tilbake i parfymeskyen før jeg tar den på meg. Det blir akkurat passe, og man skal være veldig tett innpå meg for å merke at jeg er en smule parfymert :) 

Anonymkode: 08b11...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er som deg og har bare en parfyme, "den er meg".  Den er nok i kategorien tung, krydret ,sensuell, så det er mest en fest-parfyme.  Til daglig sprayer jeg opp i luften og vifter T-skjorte/ topp frem og tilbake i parfymeskyen før jeg tar den på meg. Det blir akkurat passe, og man skal være veldig tett innpå meg for å merke at jeg er en smule parfymert :) 

Anonymkode: 08b11...276

Takk, det skal jeg teste ut :)

Anonymkode: 1a9a2...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, hun synes den var sensuell.

Jeg vet ikke. Mulig hun tenkte i møtesammenheng, men burde påpekt det? Var ikke på en møtedag.

Anonymkode: 1a9a2...54b

Mye rart en skal høre. Men, en blir jo ikke så overrasket lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...