Gå til innhold

Ghosting fra ff

Fremhevede innlegg

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Når hun takker ja til et FF-forhold har hun teknisk sett sagt ja til å være bare et underliv for noen (og vice versa). Det er jo ikke noe forhold, så det går jo egentlig ikke an å bli "ghostet".

Anonymkode: a17c1...7e3

Er du mann? For en ekkel måte å se på en seksuell relasjon. Er man en elsker er man mer enn bare en fitte (slikt har man Real dolls til). Man er fortsatt et menneske med tanker og følelser, og sex over så lang tid som de har hatt skaper selvsagt tilknytning for normale mennesker, spesielt kvinner (og dette vet menn, de bare bryr seg ikke nok til å behandle med respekt og vennlighet likevel).

Anonymkode: b0f33...003

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, Kvepp skrev:

Normal folkeskikk burde gjelde uansett. Vil han ikke lenger ha sex med henne så bør han være mann nok til å fortelle henne at han ikke ønsker å forsette,såpass skylder han henne!

Ts her. Takk for denne. Akkurat sånn jeg føler det, normal folkeskikk må gjelde også for oss i slike forhold.

Anonymkode: 82d68...52b

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann? For en ekkel måte å se på en seksuell relasjon. Er man en elsker er man mer enn bare en fitte (slikt har man Real dolls til). Man er fortsatt et menneske med tanker og følelser, og sex over så lang tid som de har hatt skaper selvsagt tilknytning for normale mennesker, spesielt kvinner (og dette vet menn, de bare bryr seg ikke nok til å behandle med respekt og vennlighet likevel).

TS her. Takk for støtte. Syne dette var veldig godt sagt, for jeg er også helt sikker på at menn vet dette, men at endel menn ikke bryr seg noe om å ta noe hensyn til det. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt en ff siden i mars. Vi var enig om å si i fra når en ikke ville mer eller gikk lei.  Jeg dumpet han fordi jeg fikk følelser for han og han forsto det. Men etter tre uker tok han likevel kontakt og da savnet jeg han så fælt å klarte ikke å stå imot. Men det ble helt feil kjente jeg. Han tok ferie i 3 uker  og bestemte meg for å ikke ha kontakt med han da fra min side. For å distansere meg. Jeg visste jo d var tull å holde på med det der innerst inne. Første dag etter ferien får jeg bilde om at han er tilbake på jobb. Jeg tok d som en hyggelig gest etter 3 uker. Senere kvelden svarte jeg og prøvde å dra i gang en hyggelig samtale bare for å være grei... men han svarte aldri. Da kjente jeg at nok var nok... så nå skal han ut og bort. Han er ikke snill og behandler meg ikke med respekt lengre. Så ja nå skal jeg ghoste så det holder... han holdt ikke sin del av avtalen med å si i fra at han er gått lei... så jeg syns det er helt innafor å ghoste her.

i ditt tilfelle ts så er han en dust og eier ikke normal folkeskikk i mine øyne... burde vært avsluttet på en bedre måte. Man har med mennesker og gjøre og jeg er oppdratt til å behandle folk fint og på en ordentlig måte...

Lykke til ts

Anonymkode: 58d11...dea

• Liker 2
Skrevet

TS her. Takk for fint innlegg. Enig med deg i at han behandler deg respektløst og at han brøt avtalen deres. Så skjønner deg godt sånn. Ja, han jeg hadde var en dust og hadde ikke normal folkeskikk. Er på en måte glad det er over, for det var jævlig å gå og vente så lenge uten å høre noe fra han. Jeg visste jo ikke om det var over eller hva. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg er kvinne uten at jeg skjønner hvilken relevans DET har. Hvis man trenger å bli behandlet respektfult av motsatt kjønn er ikke FF-forhold veien å gå. Det er totalt feil arena å om man trenger omsorg og omtanke. Man er ikke kjæreste og heller ikke en venn. Derfor har man fint lite man skulle sagt om man blir ditcha uten et ord og f.eks treffer FF happy med kjæreste like etter der man får forklaringen sin. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg er kvinne uten at jeg skjønner hvilken relevans DET har. Hvis man trenger å bli behandlet respektfult av motsatt kjønn er ikke FF-forhold veien å gå. Det er totalt feil arena å om man trenger omsorg og omtanke. Man er ikke kjæreste og heller ikke en venn. Derfor har man fint lite man skulle sagt om man blir ditcha uten et ord og f.eks treffer FF happy med kjæreste like etter der man får forklaringen sin. 

Det skal jo ikke være sånn at i noen relasjoner skal man ikke ha noen rettigheter og skal bli behandlet helt respektløst. I alle menneskelige forhold må det være noen regler for hvordan man skal behandle hverandre. Det kan ikke være sånn at kvinner skal bli behandlet som dritt hvis de har sex utenfor forhold. Jeg synes det er veldig rart at du som er kvinne mener det. Men du har vel aldri opplevd noe sånt selv, så da er det jo lett for deg å sitte på din høye hest. 

Hilsen TS

• Liker 7
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hun takker ja til et FF-forhold har hun teknisk sett sagt ja til å være bare et underliv for noen (og vice versa). Det er jo ikke noe forhold, så det går jo egentlig ikke an å bli "ghostet".

Det er ikke helt sant i det du sier nå. Selv så er jeg i et FF- forhold. Og jeg har ikke bare takket til og være et underliv for vedkommende nei. Selv man FF går ut på og ha sex nå og da, så bygges det opp tillit og ærlighet mellom 2 personer. Og ikke minst trygghet å respekt. Regner med at du ikke har erfaringer med dette etter som du er så påståelig på ditt utsagn. Så jo, man kan fint bli ghostet uavhening om det er FF, bestevenner,  venninner,  kompiser eller familie.

Foreslår til deg TS at du ser bort ifra slike kommentarer at du bare er et underliv, for det er du så absolutt ikke.

Anonymkode: 51379...d3a

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synest det høres rart ut at en ikke skal kunne forvente respekt uansett hvilke forhold en er i. En er ikke mindre menneske eller har lavere verdi fordi en velger å gå inn i et forhold som baseres på sex, uansett om en mann eller kvinne. Jeg har ikke mindre respekt for en mann jeg skulle hatt sex med og jeg forventer det samme tilbake. 

Anonymkode: ae054...76e

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal jo ikke være sånn at i noen relasjoner skal man ikke ha noen rettigheter og skal bli behandlet helt respektløst. I alle menneskelige forhold må det være noen regler for hvordan man skal behandle hverandre. Det kan ikke være sånn at kvinner skal bli behandlet som dritt hvis de har sex utenfor forhold. Jeg synes det er veldig rart at du som er kvinne mener det. Men du har vel aldri opplevd noe sånt selv, så da er det jo lett for deg å sitte på din høye hest. 

Hilsen TS

Kunne ikke vært mer enig ts... for meg er d ett fett om d heter ff eller fwb jeg ser ikke forskjellen vi gjorde da hyggelige ting sammen og ikke bare sex d var d hver gang og fikk til og med høre at han hadde fått dårlig samvittighet etter en impulsiv kjappis i bilen da jeg passerte tilfeldig... sånt skulle nå han strengt nok ikke hatt dårlig samvittighet for i flg noen her da d er greit å ta for seg med god samvittighet. 

Anonymkode: 58d11...dea

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uenig med deg. Det kan være begge deler. Bpde FF og godt vennskap. Selv om du ikke har opplev det så betyr det ikke at andre har det. Så ikke vær så sterk på dine påstander når du ikke har en statistikk eller andre dokumentasjoner som du kan linke til. 

Anonymkode: 51379...d3a

• Liker 4
Skrevet

Helt fair å ha en avtale om at man sier ifra om man ikke vil møtes mer eller om det er uaktuelt fremover fordi man dater noen.

Man har ikke forpliktelser ovenfor en fuckfriend, men å si ifra om så enkle ting kan de fleste klare.... Og er forsåvidt noe jeg forventer at en fuckfriend klarer, hvis ikke er han ikke en person jeg vil ha som fuckfriend....... Såpass respekt bør man ha for hverandre. 

Heldigvis er min fuckfriend real på det området, såpass at han kan si ifra at han dater noen som det kanskje kan bli mer seriøst med... Så det ikke kommer brått på....😂

• Liker 4
Skrevet

Har hatt samme FF i 3 år nå, vi har en avtale om at vi begge skal si ifra hvis man enten går lei, eller om man finner noen man dater og tror det kan bli en fremtid med. Håper og tror han er real nok til å ikke bare ghoste når den tid kommer. Synes uansett det et vanlig folkeskikk. 

Anonymkode: 4be33...ac3

• Liker 3
Skrevet
På 17.8.2019 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en kald egoist. Mange menn som ikke forstår at kvinner kan føle seg ille til mote, brukt eller andre negative følelser når de bare forsvinner på den måten selv etter nærhet, de er ikke gode menn for å si det slik.  

Det vil jeg si kommer litt an på forhistorien her. Jeg fadet bare ut min ff når jeg traff kjæresten. Det var det enkleste for meg, mtp at vi tidligere hadde hatt en diskusjon fordi han stadig hintet om at han hadde følelser for meg, og når jeg sa at jeg følte det samme, slang han i trynet på meg at han ikke ville ha forhold med meg. Jeg syns det var en utrolig kald og ekkel måte å gjøre det på, og jeg mener han da kunne ha latt vær å si ting som at han hadde følelser for meg osv. Dermed tenkte jeg også at det ikke var så farlig for han. 

Det ble jo desverre surr allikvel, da han plutselig hadde følelser allikvel da (som han kom med etter at jeg fadet han ut, å traff kjæresten), og da ville han plutselig ha forhold allikvel osv osv. (Jeg var jo over han for lengst da, så var jo ikke aktuelt). 

Jeg vet ikke om dere har hatt noen konflikter tidligere. Har dere det? Kan det være noen grunn til at han tenker at dette ikke betyr noe særlig for deg uansett, og at han ikke orker en diskusjon til for eksempel? 

Anonymkode: 825ae...97d

• Liker 1
Skrevet
På 18.8.2019 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Jeg tenderer til å være litt enig. Om en ønsker respekt, omsorg og omtanke, og ønsker å være mer enn en "lettvint løsning" for en annen person, er jeg redd en leter feil sted.

Så tenker jeg samtidig at om en i tillegg har et nært vennskap er det dårlig gjort å fullstendig kutte noen ut uten grunn, men nå virker jo disse forholdene stort sett å være mer basert på lettvint tilgang til sex enn varme følelser, i alle fall fra den enes side, og da virker det rett og slett litt urimelig å forvente så mye mer. 

Skrevet

TS her. Tusen takk for gode innspill fra dere som har støttet meg. Setter stor pris på det ,og det har hjulpet meg litt også. Jeg vil gjenta som før at jeg mener det er uakseptabelt og stygt å bare ghoste noen du har hatt sex med i årevis som ff. Dette er bare en utrolig slem og ondskapsfull måte å være mot andre på, og jeg er veldig glad for å høre at de fleste som har svart er enig med meg i det. 

Og nei, vi hadde ingen konflikter eller krangler gjennom forholdet, som svar til deg lenger opp her som spør om det. Forholdet var enkelt og avklart sånn sett, og vi møttes og hadde det veldig fint sammen. Så ingen drama eller sånt mellom oss. Så til slutt vil jeg si at jeg tar med meg disse innspillene, og takk også til deg som sa jeg ikke skulle ta meg nær av disse andre utspillene fra enkelte i tråden. Jeg anser at dere som har kommet med disse negative utspillene har de samme holdningene som min tidligere ff hadde, og sånne dårlige mennesker vil jeg ikke høre på. Takk til alle dere andre for gode og støttende svar :)

Hilsen TS

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...