Gå til innhold

Ghosting fra ff

Fremhevede innlegg

Skrevet

TIdligere hadde jeg en ff som jeg møtte innimellom over nesten 4 år. Det var sjeldnere vi møttes de siste 2 årene, men var av og til. Plutselig bare forsvant han og jeg hørte aldri mer fra han igjen. Hva tenker dere om dette? Jeg har tatt kontakt med han senere, og jeg konfronterte han med det. Fikk ikke noe særlig svar, men føler at det ble så feil. Jeg synes man må kunne si fra at forholdet er over på en ordentlig måte. Hadde vært ok å vite noe om grunnen også, men hvertfall si fra om at man vil avslutte forholdet. Det synes jeg man skylder et menneske som man har hatt sex med over flere år, selv om det "bare" er et ff-forhold og ikke et kjæresteforhold. Jeg hadde ikke laget noe drama eller problemer for han heller, så ingenting hadde skjedd. Har noen andre opplevd dette? Er det vanlig måte å avslutte men ff man har kjent over flere år? 

Anonymkode: 82d68...52b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig. Men kanskje han traff en annen og bare kuttet deg tvert. Det kan ikke ha vært et nært og varmt forhold mellom dere da, siden han gjorde det sånn. Mange ff-forhold er ganske tette, nesten som kjæresteforhold.

Anonymkode: c1807...144

Skrevet

TS her. Jeg opplevde det som et nært og varmt forhold. Vi var lenge sammen hver gang vi møttes, og snakket mye sammen. Også mye kontakt på sms og telefon mellom hvert møte. Så følte absolutt at det var ganske tett, så jeg skjønner ingenting av det. 

Skrevet

Selv så har jeg en FF og vi er blitt enig at det skal gies beskjed om en av oss er på vei inn i et seriøst forhold med noen andre. Vi er også blitt enig om å slette hverandre på face for å ikke skape drama i hverandres liv ift nytt forhold på hvert vår kant. At din FF ikke har gitt deg klar beskjed at han har gått videre er veldig kjipt og umoden av han. Jeg anser det slik at han ikke tok dette FF-forholdet like seriøst som deg. 4år er lenge selv om man ikke har ukentlig eller mnd sex. 

Anonymkode: 51379...d3a

• Liker 1
Skrevet

TS her. Takk for svar. Ja, jeg synes også at det var veldig dårlig gjort av han. Høres riktig ut å ha en sånn avtale som dere har om å si fra hvis man blir seriøs med noen, eller vil ut av det av andre grunner. Er mye mer ryddig og voksent det. Angrer litt på at jeg ikke laget en sånn avtale med han jeg hadde. Men takk for støtte hvertfall:) Dette gikk veldig inn på meg og plager meg fortsatt. 

Skrevet

Høres ut som en kald egoist. Mange menn som ikke forstår at kvinner kan føle seg ille til mote, brukt eller andre negative følelser når de bare forsvinner på den måten selv etter nærhet, de er ikke gode menn for å si det slik.  

Anonymkode: b0f33...003

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Takk for svar. Ja, jeg tror han var en kald egoist. Og ikke en god mann. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for svar. Ja, jeg synes også at det var veldig dårlig gjort av han. Høres riktig ut å ha en sånn avtale som dere har om å si fra hvis man blir seriøs med noen, eller vil ut av det av andre grunner. Er mye mer ryddig og voksent det. Angrer litt på at jeg ikke laget en sånn avtale med han jeg hadde. Men takk for støtte hvertfall:) Dette gikk veldig inn på meg og plager meg fortsatt. 

Det er forståelig at dette plager deg.. Han vil angre den dagen han ikke får napp hos dem han vil ha. Og da vil han vende seg tilbake til deg , men da er jo dessverre for sent. Om du skulle finne deg en FF så sørg for ha en skriftlig avtale på hva slags regler dere skal ha. Og det aller viktigste er at du ikke blir så sterkt tilknyttet til vedkommende. For meg så virker det som at du kunne tenke deg ha et forhold med FF din som sviktet deg.

Anonymkode: 51379...d3a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Takk for svar. Ja, jeg tror han var en kald egoist. Og ikke en god mann. 

Ikke sant, du er for søren meg mer enn bare et underliv han har hatt til disposisjon, dere har vært intime over tid, du har delt ditt mest private, og han viser null respekt. Blir kvalm av menn med hans tankegang, de fortjener et liv i sølibat spør du meg. Tar han kontakt igjen så blokker du.

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Takk for støtte! Er godt å høre det fra noen andre. Ja, jeg føler det akkurat sånn som du beskriver. Jeg delte mitt meste private med han over lang tid og får ingen respekt eller noe tilbake. Ja, jeg skal blokkere han hvis han tar kontakt igjen. Det er helt sikkert. 

Skrevet

Klem til deg. Synest sånt er utrolig dårlig gjort, skjønner godt du ble skuffet.

Anonymkode: ae054...76e

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Tusen takk for klem og støtte:)

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Takk for støtte! Er godt å høre det fra noen andre. Ja, jeg føler det akkurat sånn som du beskriver. Jeg delte mitt meste private med han over lang tid og får ingen respekt eller noe tilbake. Ja, jeg skal blokkere han hvis han tar kontakt igjen. Det er helt sikkert. 

Bare et sunnhetstegn at du reagerer som du gjør, det viser at du har respekt og omtanke for deg selv 😊 håper du klarer å riste dette raskt av deg!

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Takk for det :)  Det håper jeg også!

Skrevet

Hvis det er noen trøst så har han det garantert jævligere enn deg selv om han kanskje ikke har innsett det ennå. Den dagen han innser hva han har gjort kan bli en veldig vond dag for hans del og han må leve med det på samvittigheten mens ser seg selv i speilet.

Anonymkode: 7f06e...3e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg ghostet min ff. Vi var elskere i mange år. Jeg gjorde det rett og slett fordi jeg en dag innså at jeg elsket ham av hele mitt hjerte, og fordi jeg umulig kunne sette ord på mine følelser, ikke til ham, ikke til noen andre, knapt jeg greide å vedkjenne meg disse følelsene selv. Jeg tror han også var glad i meg. Så en dag kuttet jeg ham bare ut, blokkerte fyren på sosiale media, og svare ikke på sms’er. Angrer i dag på at jeg ikke sa det som det var, han fortjente det, men akkurat da følte jeg meg veldig sårbar. 

Anonymkode: ac574...5e2

Skrevet

Har dessverre opplevd det jeg også. Tok hevn med å fortelle konen at mannen hadde vært utro over tid :) Han ble ikke glad for det :P Men kanskje han lærte å behandle damer bedre.

Anonymkode: 9f37a...1c3

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant, du er for søren meg mer enn bare et underliv han har hatt til disposisjon, dere har vært intime over tid, du har delt ditt mest private, og han viser null respekt. Blir kvalm av menn med hans tankegang, de fortjener et liv i sølibat spør du meg. Tar han kontakt igjen så blokker du.

Når hun takker ja til et FF-forhold har hun teknisk sett sagt ja til å være bare et underliv for noen (og vice versa). Det er jo ikke noe forhold, så det går jo egentlig ikke an å bli "ghostet".

Anonymkode: a17c1...7e3

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hun takker ja til et FF-forhold har hun teknisk sett sagt ja til å være bare et underliv for noen (og vice versa). Det er jo ikke noe forhold, så det går jo egentlig ikke an å bli "ghostet".

Normal folkeskikk burde gjelde uansett. Vil han ikke lenger ha sex med henne så bør han være mann nok til å fortelle henne at han ikke ønsker å forsette,såpass skylder han henne!

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Kvepp skrev:

Normal folkeskikk burde gjelde uansett. Vil han ikke lenger ha sex med henne så bør han være mann nok til å fortelle henne at han ikke ønsker å forsette,såpass skylder han henne!

Han skylder henne ingenting. FF-fordhold er basert på utnyttelse. I beste fall to-sidig utnyttelse.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...