Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde en MA for et halvt år siden, og skal nå være straks i uke 11. I midten av uke 9 forsvant kvalmen brått og brutalt, og å være fulle dager på jobb ble plutselig ikke noe problem lenger. Jeg roet meg med at puppene var såre og halsbrannen like vedvarende. Nå er ikke puppene såre lenger (ikke engang om jeg legger godvilja til, og jeg har ikke halsbrann. 

Jeg føler meg ganske enkelt ikke gravid lenger. Føler meg helt fin, som før.. er det håp? Noen erfaringer?

Anonymkode: f9e7e...4a3

Videoannonse
Annonse
Gjest Sibirstjerne
Skrevet

Jeg tror det er veldig individuelt. Den eneste måten å finne ut av det er en UL. 

Jeg hadde en MA, mistet i uke 8+4. Jeg mistet symptomene i overgangen uke 10. Dro på ul i uke 12, der fant de ingen hjerteaktivitet. 

Igjen så er det nok veldig individuelt. Noen mister alle symptomer for så å få dem tilbake senere i svangerskapet. 

Mer du usikker ville jeg bestilt en ul. 

Klem til deg og lykke til🧡

Skrevet

Rundt uke 11-12 forsvinner vanligvis symptomene! Du går inn i 2.trimester som er det behagelige trimesteret med få symptomer og før magen blir i veien. 

:) 

Anonymkode: 6f279...28f

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rundt uke 11-12 forsvinner vanligvis symptomene! Du går inn i 2.trimester som er det behagelige trimesteret med få symptomer og før magen blir i veien. 

:) 

Anonymkode: 6f279...28f

Men uke 9-10 synes jeg var for tidlig..

ts

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en MA for et halvt år siden, og skal nå være straks i uke 11. I midten av uke 9 forsvant kvalmen brått og brutalt, og å være fulle dager på jobb ble plutselig ikke noe problem lenger. Jeg roet meg med at puppene var såre og halsbrannen like vedvarende. Nå er ikke puppene såre lenger (ikke engang om jeg legger godvilja til, og jeg har ikke halsbrann. 

Jeg føler meg ganske enkelt ikke gravid lenger. Føler meg helt fin, som før.. er det håp? Noen erfaringer?

Når jeg hadde MA så var symptomene like sterke og det forandret ikke symptomene. MA betyr at kroppen ikke forstår at den ikke lenger er gravid. Hvis du føler deg usikker så finnes det alltid muligheter til å bestille privat ultralyd for egen lomme (det har jeg gjort hver gang) eller du kan legge frem saken for fastlegen og spørre om en henvisning til din lokale kvinneklinikk for ultralyd. At du ikke har symptomer nå når du er i uke 11 er ganske normalt for de forsvinner rett før uke 12 så kommer du til andre trimester, det fine trimesteret. Så smeller det inn igjen i tredje trimester og da er du tung i tillegg. Hehe.. 
mvh ei som har hatt 3 MAer og 3 vellykkete svangerskap med friske babyer.

Anonymkode: 4c6dc...b3c

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg hadde MA så var symptomene like sterke og det forandret ikke symptomene. MA betyr at kroppen ikke forstår at den ikke lenger er gravid. Hvis du føler deg usikker så finnes det alltid muligheter til å bestille privat ultralyd for egen lomme (det har jeg gjort hver gang) eller du kan legge frem saken for fastlegen og spørre om en henvisning til din lokale kvinneklinikk for ultralyd. At du ikke har symptomer nå når du er i uke 11 er ganske normalt for de forsvinner rett før uke 12 så kommer du til andre trimester, det fine trimesteret. Så smeller det inn igjen i tredje trimester og da er du tung i tillegg. Hehe.. 
mvh ei som har hatt 3 MAer og 3 vellykkete svangerskap med friske babyer.

Anonymkode: 4c6dc...b3c

Sist jeg hadde MA var den positive testen eneste tegnet på graviditet. Jeg husker at jeg fortalte legen at jeg ikke følte meg gravid, akkurat som nå. Nå kunne noen minnet meg på det, og jeg hadde blitt overrasket. Jeg føler meg så lite gravid at jeg kunne tatt meg en fest med vin. Er det virkelig sånn i andre trimester? 

Jeg har bestilt privat UL, og har egentlig innfunnet meg med at det kommer til å være et livløst foster, men jeg gruer meg sånn.. 

ts

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg hadde MA var den positive testen eneste tegnet på graviditet. Jeg husker at jeg fortalte legen at jeg ikke følte meg gravid, akkurat som nå. Nå kunne noen minnet meg på det, og jeg hadde blitt overrasket. Jeg føler meg så lite gravid at jeg kunne tatt meg en fest med vin. Er det virkelig sånn i andre trimester? 

Jeg har bestilt privat UL, og har egentlig innfunnet meg med at det kommer til å være et livløst foster, men jeg gruer meg sånn.. 

ts

Håper det går bra. Har dessverre ikke hørt om noen som bare mister absolutt alle symptomer. Mindre, ja, men ikke alle. 😕

Når er ultralyden? Oppdater hvordan det gikk? ❤️

Anonymkode: f65d9...030

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det går bra. Har dessverre ikke hørt om noen som bare mister absolutt alle symptomer. Mindre, ja, men ikke alle. 😕

Når er ultralyden? Oppdater hvordan det gikk? ❤️

Anonymkode: f65d9...030

På tirsdag. Jeg skal definitivt oppdatere 

Skrevet

Jeg hadde veldig få symptomer fra uke 9-10, og ømheten i brystene forsvant før andre trimester. Eneste jeg merket var at jeg måtte oftere på toalettet og kanskje litt mer trøtt og sliten, men ikke noe som ikke også kunne ha en annen forklaring (jobb, stress o.l.). Det var en liten sprellemann der da jeg var på tidlig ultralyd likevel.
Bra å bestille t.u.l., da slipper man å gå og lure. 

Anonymkode: e3598...43d

Skrevet

Jeg hadde ømme bryst og div symptomer, mistet disse over natten og ble bekymret, dette var i uke 5. Følte meg ikke gravid i det hele tatt. Tok ei uke, litt over det så kom det andre symptomer som kvalme og oppkast og utmattelse. Puppene ble ikke ømme igjen før uke 20. Føler meg fortsatt ikke gravid utenom når han sparker eller når jeg ser meg i speilet. Er 24+3 idag! 

Så PRØV og ikke bekymre deg, vet dette er utrolig vanskelig...... masse lykke til, dette går bra håper vi! Krysser fingrene for deg!

• Liker 1
Skrevet

Håper det går bra på ultralyden, lykke til! 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde veldig få symptomer fra uke 9-10, og ømheten i brystene forsvant før andre trimester. Eneste jeg merket var at jeg måtte oftere på toalettet og kanskje litt mer trøtt og sliten, men ikke noe som ikke også kunne ha en annen forklaring (jobb, stress o.l.). Det var en liten sprellemann der da jeg var på tidlig ultralyd likevel.
Bra å bestille t.u.l., da slipper man å gå og lure. 

Anonymkode: e3598...43d

Takk! Dette gir litt håp 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...