Gå til innhold

Tidsklemma

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2-3 aktiviteter er veldig mye. Hørtes stressende ut både og være barn og voksen hos deg. 

Anonymkode: 5f882...a08

De liker sine aktiviteter. Av og til sittet de.på med andre av og til meg. 

Anonymkode: c65a6...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber du bare 1 dag i uken?

Anonymkode: 26e61...693

Ja. Er 100% ufør.

Anonymkode: f1465...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min typiske uke:

Mand: -Trening / Sykkel / Ski
      -Musikk
      -Gaming / FF

Tirs: -Trening
      -Musikk
      -Bordtennis
      -Gaming / Klubb-Sosial

Onsd: -Jobb
      -Sjakklubb

Tors: -Trening / Sykkel / Ski
      -Musikk
      -Middag med en venn på restaurant
      -Bandøving

Fred: -Trening/ Sykkel / Ski
      -Musikk
      -Barn eller FF / Gaming / Klubb-Sosial-Quiz-Shuffleboard 

Lørd: -Relax
     - Barn eller FF / Gaming / Klubb-Sosial-Band

Sønd: -Relax
      -Barn eller FF / Gaming / Sosial

Du jobber EN dag i uka, hva gjør du egentlig i denne tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkert over at noen planlegger uken sin så detaljert, jeg tar det som det kommer. Jobben krever jo sitt til minst kl 17.

Anonymkode: d66ab...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig subjektivt hva man opplever som travelt! Jeg trenger en del alenetid og enkelte uker treffer jeg ikke venner, fordi jeg ikke har noe overskudd til det. Prioriterer absolutt trening 2-3 ganger i uka for å få mer energi. Så kan godt forstå TS.

Var jeg deg ville jeg reflektert over hva som gir deg glede og overskudd og se om du kan få mer rom til det. Kan du kanskje ha vaskehjelp 1-2 ganger i måneden? Jeg pleier å gjøre en del husarbeid mens jeg enten hører på podcast eller ringer en venninne, det syns jeg også gjør husarbeidet lettere. :)

Anonymkode: 630df...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjokkert over at noen planlegger uken sin så detaljert, jeg tar det som det kommer. Jobben krever jo sitt til minst kl 17.

Jeg jobber bare til max kl 15.00, ikke mange som jobber til 17.00. De fleste jobber 8-16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også sånn som ikke orker så mye. Jobber 50% og har tenåringsbarn. Siden du ikke har barn kan man tenke at du burde orke det programmet ditt, men jeg synes det virker mye å møte venninner hver eneste uke. Det hadde jeg aldri orket så ofte. I tillegg er det kanskje mer slitsomt at du ikke bor sammen med kjæresten. Da blir det jo mer styr for å møtes og være sammen. Lettere når man bare bor sammen. I tillegg tenker jeg at det at moren din er alvorlig syk kan tappe deg veldig for energi. Er jo en stor belastning følelsesmessig med sykdom i nær familie. Kanskje det er grunnen? Men det kan jo være andre ting også. Ellers er det jo veldig forskjellig hvor mye man orker synes jeg. Mange av venninnene og kollegene jeg har orker for eksempel mye mer enn meg. Ikke alle orker like mye, og det er viktig å ta hensyn til seg selv så man ikke blir utslitt.

Anonymkode: fd9c2...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SupaWoman skrev:

Du jobber EN dag i uka, hva gjør du egentlig i denne tråden?

Forteller hvordan min typiske uke ser ut. Det stod ingenting i HI eller overskriften om at jeg ikke kunne delta i tråden.

Er du trådsjef?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forteller hvordan min typiske uke ser ut. Det stod ingenting i HI eller overskriften om at jeg ikke kunne delta i tråden.

Er du trådsjef?

Tråden handler om tidsklemma, når du har fri 6 av 7 dager i løpet av uka og har all verdens tid og energi (???) til å drive med alt annet er du vel ikke akkurat i noen tidsklemme?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SupaWoman skrev:

Tråden handler om tidsklemma, når du har fri 6 av 7 dager i løpet av uka og har all verdens tid og energi (???) til å drive med alt annet er du vel ikke akkurat i noen tidsklemme?

Vedkommende mente vel heller ikke det, tror jeg.

Anonymkode: 26e61...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket blodverdier hos lege, TS?

Anonymkode: 95ba3...dea

Ja, hatt blodmangel. Tror jeg er bedre nå. Begynte på p-piller. Kan også ha en sammenheng.

Opplevde også at stillingen jeg var " lovet" på jobb gikk til en annen. Dette har medført mye sinne og frustrasjon, så blitt jobbsøker i tillegg til det jeg skrev over.  Kjøpte nylig leilighet med div mangler som ble en klagesak. Det er generelt mye i hodet på en gang.

TS

Anonymkode: 0f4b7...1c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, hatt blodmangel. Tror jeg er bedre nå. Begynte på p-piller. Kan også ha en sammenheng.

Opplevde også at stillingen jeg var " lovet" på jobb gikk til en annen. Dette har medført mye sinne og frustrasjon, så blitt jobbsøker i tillegg til det jeg skrev over.  Kjøpte nylig leilighet med div mangler som ble en klagesak. Det er generelt mye i hodet på en gang.

TS

Ikke rart du er sliten da. Mentale ting og påkjenning av ting som ikke går som det skal er stor å kan gjøre deg sliten. Ikke still så mye opp for andre si at du har litt nok med deg selv. Ta deg tid. Snakk med kjæresten få satt ord på hvorfor du er sint lei osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo alt annet enn en hektisk hverdag, men vi er alle forskjellige og kanskje trenger du ekstra tid for deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, SupaWoman skrev:

Jeg jobber bare til max kl 15.00, ikke mange som jobber til 17.00. De fleste jobber 8-16.

Stemmer det, om man er ferdig kl 16 så skal man jo hjem. Så ofte er ikke mange hjemme før 17 eller senere, altså jobben tar tid! Når man er kommet hjem skal det lages mat, andre ting. Blir ikke mye tid før man skal legge seg da.

Selv har jeg ingen overskudd til noen ting på ukedagene lenger dessverre, kun søndagen som har blitt en fridag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, SupaWoman skrev:

Mitt bidrag er å vise at jeg har ingen tidsklemme. Om det irriterer deg som selvoppnevnt trådsjef, kunne ikke jeg brydd meg mindre om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, kanskje kutte litt ned på venninnetid når. Moren din er syk? Om venninnen din sliter litt, kan hun komme til deg og snakke/henge mens du gjør klesvask etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
AnonymBruker skrev (På 17.8.2019 den 15.58):

Takk for konstruktive svar. Her er det folk som har det verre, ser jeg.

TS

Ikke snakk om tidsklemma før du får barn. Kom tilbake da du, ts. Du har ekstremt rolige uker. All verdens med tid etter jobb. Sykt å lage et innlegg om det

Anonymkode: 138d0...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.8.2019 den 19.27):

Er du trådsjef?

Det finnes ingen tidsklemme for dem som jobber en dag i uke. Opplever du at du har dårlig tid, handler det kun om mangel på planlegging fra din side. 

Anonymkode: 138d0...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...