Gå til innhold

Hva bruker du symaskinen til?

Grooo

Anbefalte innlegg

Jeg fikk symaskin til bursdagen min for litt over ett år siden, og den har omtrent ikke stått i ro en dag siden jeg fikk den.. (ok, overdriver vel litt der, men ikke sååå mye...)

Mannen min har så korte bein så alle bukser han kjøper må legges opp... Vi har også slanket oss en god del i høst, så jeg har prøvd meg litt på å gjøre noen av klærne litt mindre så de kan passe til våre nye fasonger.

Men det jeg først og fremst bruker symaskinen til er lapper og quilting. Det er så gøy! Syr veggbilder, brikker og duker, og har sydd noen penal og toalettmapper, og forklær og sikklesmekker til små venner...

Hva bruker du symaskinen din til???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte du spør om det :ler:

Jeg fikk en til 30 års dagen den ble brukt en del i begynnelsen, men nå står den for det meste på loftet :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker den ikke, men jeg gleder meg til jeg får litt fritid, for jeg har også lyst til å drive med lappetepper og litt småfiksing av klær....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker symaskinen min masse! Syr klær, gardiner, strikkepinneetuier og annet småtteri. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg syr gardiner, løpere, duker og andre veldig enkle ting. Og så brukes den til å legge opp bukser/skjørt, fikse sømmer som er gått opp osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har så korte bein så alle bukser han kjøper må legges opp

Men da kan han vel bare kjøpe shorts da...så slipper du å legge opp.

(kunne ikke dy meg asså, men snilt ment da.) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Men da kan han vel bare kjøpe shorts da...så slipper du å legge opp.

(kunne ikke dy meg asså, men snilt ment da.) :ler:

hihi:)

Jeg har nettopp fått meg symaskin, har så langt brukt den til å sy et dyr. Har tenkt å sy mange flere, samt fikse litt på klær og slikt. Og selvsagt gardiner og sånne skikkelige ting. Fin maskin:) Men skulle nok hatt et eget bord til den så den kunne stå framme hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leola

Jeg bruker symaskinen min masse. Syr klær til meg selv, fikser klærne til hele familien, syr gardiner og puter ... Ellers så elsker jeg å sy dukkeklær til niesen min ... noe som ikke har vært så aktuelt for sønnene mine :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Jeg bruker symaskinen kun til å sy gardiner jeg... og det er jo ikke så ofte man trenger nye gardiner, så nå står den og støver ned i et skap :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg syr gardiner, puter, duker osv. Til familien blir det mest at jeg legger opp bukser, syr inn/ut alt ettersom, forandrer litt på klær jeg har kjøpt/gammle klær. Syr igjen hull på knær, syr på lapper. Har sydd endel dukkeklær til datteren min, men nå er det slutt.

Jeg har sydd lampeskjerm til hytta, nytt trekk til noen puter til hagemøbler....

Fikk symaskin for over 10 år siden, og har brukt den mye. Vel verd pengene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syr om klær, syr vesker, gardiner... En trenger jo ikke sitte pal og sy selv om en har symaskin. Symaskin er fint å ha de få gangene du må legge opp en bukse eller sy gardiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker den mest til lappeteknikk, men også:

- Endre på klær (legge opp etc)

- Reparere klær

- Sy nye klær

- Sy puter

Har også brukt den til diverse hobby, bl.a. å lage julekort (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg nettop ny symaskin jeg, og har foreløpig brukt den til å sy ett langt, ankelsidt, supervidt skjørt til dans.

kommer sikkert ikke til å bli brukt hver dag, men når det blir brukt så blir det nok mest til å sy klær.

også noe til å sy putevar, gardiner etc til interiør hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minst mulig :oops: .. men det hender jo at jeg må sy opp noen gardiner eller sånt

(om jeg ikke får narret søsteren min til å gjøre det... :sjarmor: )

Har nemlig "hatet" håndarbeid og alt det fører med seg så lenge jeg kan huske - og det toppet seg vel den gangen vi hadde teoretisk prøve og et av spørsmålene var "Hvordan ser en symaskin-nål ut på baksiden" ... Hva skulle jeg nå vite det for :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg hadde symaskin i hus (på lån) sydde jeg alle dukene til bryllupet vårt. Savner å ha symaskin, men har ikke noe bra sted der den kan stå fremme hele tida, så da vet jeg at den ikke blir brukt så mye som jeg skulle ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske nylig kjøpt meg ny symaskin - og den har blitt brukt til å sy en fløyelskåpe. Ellers syr jeg klær til meg selv, ordner gardiner, syr opp bukser, syr ting til ilderene o.s.v. Jeg må faktisk si til meg selv at nå må du ta en sypause ellers får du ikke gjort skoletingene du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest synseren

Takk for at du startet denne tråden. Nå fikk jeg mange tips til hva jeg kan bruke symaskinen til. Har tenkt å skaffe meg en om litt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Doe

Jeg syr klær til meg og familien min :) , driver med lappeteknikk og syr vesker og sekker av og til.. Jeg har omtrent slitt ut maskinen nå, så jeg må begynne å kikke etter ny snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...