Gå til innhold

Håravfall på grunn av stress


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mister veldig mye hår for tiden. Er ganske sikker at grunnen har vært en stressende vår. Mangler ikke noe vitaminer etter blodprøve hos legen. Noen med erfaring hva jeg kan gjøre for at jeg skal få fortgang på ny hårvekst, produkter? Helsekost? Gode råd? Hvor lenge varer problemet? Jeg føler jeg har mistet halvparten av håret mitt allerede og jeg har tynt og langt hår.... jeg prøver å la vær å stresse 😔jeg er 50 år. Noen som har erfaring? 

Anonymkode: 9cebc...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjedde meg en periode jeg stresset mye. I tillegg spiste jeg veldig lite pga stress og det forverret problemet. Bra du tok det på alvor, håravfall kan være et dårlig tegn. Men vær obs på at så lenge du er innenfor grenseverdiene i Norge vil fastlegen si at prøvene er normale. Jeg ba om å få kopi av testene og oppdaget at jeg lå helt på grensen til B12 mangel b.la. Altså helt nederst i grenseverdier.

Hos meg gikk det seg til innen 1 år. Vet ikke hvor variert kosthold du har, men ta gjerne tilskudd om du som meg er helt nederst i enkelte verdier. Jeg begynte på B12 tilskudd b.la. Har du testet at hormonene dine er normale + stoffskiftet? Mange mister mye hår i overgangsalderen. Farger du eller bleker håret? 

Anonymkode: 3c108...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig håravfall kan komme av mye stress, sykdom og sjokk (en opplevelse du opplever som er veldig sjokkerende for deg).

Det som kan hjelpe er å kjøpe shampoo og balsam som er ment for hodebunnen og kjøp noe med skikkelig kvalitet. Pass på å massere balsam/kuren godt og la den virke mens den masseres inn.

Ølgjær som du kjøper på i butikken, helsekost og apotek er KJEMPE bra for å sette igang hårveksten, inneholder masse bvitamyg

For å stimulere hårsekkene så håret gror fortere så er det lurt å massere hele hodet.

Bare noen råd fra en frisør med god erfaring innen dette problemet og håper det fungerer for deg 🙂💐❤️

 

Endret av FlikkFlakk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med en shampoo fra vichy som skal hjelpe mot håravfall. Jeg har brukt denne i to perioder der jeg mistet mye hår pga stess. Først brukte jeg den hver gang jeg vasket håret, 4-5 ganger, nå bruker jeg den bare av og til, forebyggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pågikk i flere år på meg, selvom stresset var over. Måtte stoppe helt å farge eller føne håret. Bytte til shampo og hårkur kjøpt hos frisør, og ikke på dagligvare (man kan bestille frisørshampoer på nett til en billigere penge enn hos frisørsalong). Og vært veldig flink med vitaminer hver dag. Nå fire år senere har jeg begynt å få igjen litt hår der det ble tynt og nesten skallet, spesielt i vikene var det synlig men håret på hele hodet var jo dårligere og færre. Jeg skyller håret i kaldt vann, ikke i varmt vann for det svekker visst røttene og jeg har massert inn håroljen arganolje og vitamin E olje i håret flere ganger i uken, samt brukt Minoxidil. Håret har fremdeles dårlig kvalitet, men mye bedre enn det hadde når det først ble så sykt. Stress , farging og vitaminmangel/næringsmangel var nok den største synderen her. 

Anonymkode: b4233...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://relis.no/publikasjoner/2014/legemiddelindusert_hartap/

Vanligvis gir det seg noen måneder etter at stresset er borte :)

(så hvis du begynner på noen tilskudd, obs at det kan være at kroppen bare retter seg spontant og at tilskuddet får æren, uten at det hadde noe med bedringen å gjøre!) 

Anonymkode: 643b1...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, CabinCruiser skrev:

Bvitamin og kjøp NIOXIN system hos frisør eller på nett til ditt hår :)


Vil bare si fra om at Nioxin fikk jeg utslett i hodebunn, nakke, panne,bryst og ører og øyne av (gne meg i øynene i dusjen). Hadde ikke reagert på methylisothiazolinone i andre sjampoer før, men utviklet allergi etter nioxin. Det er kjempe allergifremkallende og både myndighetene og astma og allergiforbundet har advart mot det. Det er en av "nummerne" i serien som ikke har dette, den for ufarget tynt hår, tror det er nr 2 eller 3, men sjekk innholdslisten før dere kjøper og mitt tips er å styre unna alt med denne ingrediensen! 
Fikk eksemlignende utslett nedover hele pannen og nakken og hodebunnen etter ca en uke med nioxin. Nå merker jeg det klør skikkelig om jeg bruker sjampo med stoffet bare en gang, og merker med en gang at jeg har lest for dårlig på flasken og må bytte sjampo. 

Anonymkode: b4233...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2019 den 13.02, FlikkFlakk skrev:

Kraftig håravfall kan komme av mye stress, sykdom og sjokk (en opplevelse du opplever som er veldig sjokkerende for deg).

Det som kan hjelpe er å kjøpe shampoo og balsam som er ment for hodebunnen og kjøp noe med skikkelig kvalitet. Pass på å massere balsam/kuren godt og la den virke mens den masseres inn.

Ølgjær som du kjøper på i butikken, helsekost og apotek er KJEMPE bra for å sette igang hårveksten, inneholder masse bvitamyg

For å stimulere hårsekkene så håret gror fortere så er det lurt å massere hele hodet.

Bare noen råd fra en frisør med god erfaring innen dette problemet og håper det fungerer for deg 🙂💐❤️

 

Jeg begynte med å farge håret på samme tid som jeg stresset i vår. ( pga grått hår). Er det slik at det å farge håret er med på å gi håravfall? Frisøren min har brukt en ny type hårfarge som er mer naturlig og mild enn andre varianter. Fordi jeg har sensitiv hårbunn fra før. Jeg kjøpte frisørprodukter, men synes at mitt hår faktisk blir penere å se på med shampo fra butikk! (Har prøvd to forskjellige shampoer fra min frisør) 

Anonymkode: 9cebc...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Jeg mister veldig mye hår for tiden. Er ganske sikker at grunnen har vært en stressende vår. Mangler ikke noe vitaminer etter blodprøve hos legen. Noen med erfaring hva jeg kan gjøre for at jeg skal få fortgang på ny hårvekst, produkter? Helsekost? Gode råd? Hvor lenge varer problemet? Jeg føler jeg har mistet halvparten av håret mitt allerede og jeg har tynt og langt hår.... jeg prøver å la vær å stresse 😔jeg er 50 år. Noen som har erfaring? 

Anonymkode: 9cebc...e32

Jeg mistet ekstremt mye hår da overgangsalderen satte inn. Trodde seriøst at jeg skulle bli skallet en periode, når jeg så hvor mye hår som løsnet og havnet på hårbørsten! Det var virkelig ille.

Jeg ser på alderen din at overgangsalder kan være årsaken i ditt tilfelle også. I så fall er det hormonelt, og ingen vitaminer eller mindre stress kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 3.44, AnonymBruker skrev:

Ashwaganda og lakrisrot. Denne er bra også: https://no.iherb.com/pr/Gaia-Herbs-Adrenal-Health-Daily-Support-120-Vegan-Liquid-Phyto-Caps/18657

Anonymkode: 0419b...853

Er ikke ashwaganda problematisk å få gjennom tollen? Mtp at det er reseptpliktig. 

Anonymkode: fcc9f...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2019 den 9.30, Million skrev:

Jeg mistet ekstremt mye hår da overgangsalderen satte inn. Trodde seriøst at jeg skulle bli skallet en periode, når jeg så hvor mye hår som løsnet og havnet på hårbørsten! Det var virkelig ille.

Jeg ser på alderen din at overgangsalder kan være årsaken i ditt tilfelle også. I så fall er det hormonelt, og ingen vitaminer eller mindre stress kan hjelpe.

Men fikk du mer hår tilbake etter noen måneder? Jeg har ingen føling med at overgangsalder er begynt🤔🙄

Anonymkode: 9cebc...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men fikk du mer hår tilbake etter noen måneder? Jeg har ingen føling med at overgangsalder er begynt🤔🙄

Anonymkode: 9cebc...e32

Jeg har i grunnen ikke det. Kanskje noe, men håret er blitt veldig tynt. 

Det første jeg merket overgangsalderen på, var at jeg plutselig ut av det blå, begynte å røyte noe grusomt (miste hår) og håret ble så utrolig tørt samtidig. Dette startet noen måneder før mensen begynte å fuske, være for sen, utebli en måned, blø mindre enn normalt, blø mer enn normat osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2019 den 9.30, Million skrev:

Jeg mistet ekstremt mye hår da overgangsalderen satte inn. Trodde seriøst at jeg skulle bli skallet en periode, når jeg så hvor mye hår som løsnet og havnet på hårbørsten! Det var virkelig ille.

Jeg ser på alderen din at overgangsalder kan være årsaken i ditt tilfelle også. I så fall er det hormonelt, og ingen vitaminer eller mindre stress kan hjelpe.

Ehh

Anonymkode: e2211...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister masse hår hver gang jeg har fått narkose. Kroppen tåler det ikke. Over et par måneder ble tykkelsen på hestehalen halvert og jeg fikk viker. Vanligvis går det 4 måneder før håret kommer tilbake. Nå har jeg halvlangt hår og piggsveis på en gang. Skikkelig lekkert.

Jeg tar aldri noe tilskudd, håret kommer tilbake og blir like tykt som før. Men håret mitt vokser veldig fort. Har du langt hår så tar det nok litt lenger tid.

Anonymkode: 5a1b0...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trådstarter her igjen: Jeg har begynt på arcon tisane fra helsekosten. Den skal stoppe håravfall... men vet ikke om den kommer til å virke🙄

Jeg mister fortsatt mye hår hver dag.... helsekostbutikken mente jeg må stoppe håravfall før jeg begynner på vitaminer....

Anonymkode: 9cebc...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/17/2019 at 1:02 PM, FlikkFlakk said:

Det som kan hjelpe er å kjøpe shampoo og balsam som er ment for hodebunnen og kjøp noe med skikkelig kvalitet. Pass på å massere balsam/kuren godt og la den virke mens den masseres inn.

 

Nei, det eneste som hjelper er kostholdet.

Anonymkode: bc12a...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/17/2019 at 1:02 PM, FlikkFlakk said:

Kraftig håravfall kan komme av mye stress, sykdom og sjokk (en opplevelse du opplever som er veldig sjokkerende for deg).

*snipp*

Dette skjedde med meg; ett år med ekstremt mye stress på alle områder i livet, møtte den berømte veggen som jeg ikke så komme i det hele tatt. Jeg er vant til å være duracellkanin og bare peiset på:P Det er nå 1 år siden, og du SER et skille med hår som driver å vokser ut hos meg. Det skader neppe å ta tilskudd for håret sin del, så ville jeg kuret og gitt meg selv en hodebunnsmassasje:) Personlig har jeg så mye hår i fra før at jeg ikke blir å gjøre noen tiltak annet enn å ta tiden til hjelp:P

Anonymkode: 59a14...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...