Ninen Skrevet 15. juli 2007 #681 Del Skrevet 15. juli 2007 Flott oppskriften min falt i smak! Og det er selvfølgelig bare å endre på mengdene så det passer en selv Gleder meg til å prøve din oppskrift Latee. Skal på ferie denne uken og tar med oppskriften så jeg kan kose meg med maten i ferien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 15. juli 2007 #682 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg skal teste oppskriften din en gang, Latee - eller teste den på andre, hvis jeg skal være korrekt. Jeg tåler nemlig ikke gjær, så kan dessverre ikke smake mer enn en liten bit selv. Men jeg skal jammen lage den en gang det passer seg. Uke 29: Leiababe - vi gleder oss! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 16. juli 2007 #683 Del Skrevet 16. juli 2007 Plutselig var det meg igjen.. Hva skal jeg finne på mon tro.. Hmm.. Ut på kjøkkenet og lete i oppskriftsboka:) Riktignok ikke en oppskrift jeg har "funnet på" selv, men bruker den ganske mye. Kylling med ost og sopp: 6 porsjoner 6 kyllingfileter 150 g sopp 1 ss smør 1 1/2 dl revet ost 1 eggehvite salt og pepper 2 ss urter, feks rosmarin, timian eller annet snadder du måtte ha - Legg tre fileter i en ildfast form, dryss på salt og pepper - Stek sopp, ha i ost sammen med soppen(også godt med litt matfløte i), smak til med salt og pepper - Fordel soppstuingen over filetene - Bank de tre siste filetene lett og legg dem over - Bland eggehvite, smeltet smør og urter. Hell over kyllingen. - 150 grader i ca 25 min. Serveres med det en liker til, feks poteter/ris og en god salat. Nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. juli 2007 #684 Del Skrevet 16. juli 2007 Ah, den kyllingoppskriften har jeg faktisk forsøkt før og den er kjempegod!! Så jeg kan være med og anbefale den . Jaggu skal jeg ikke lage den igjen snart også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 17. juli 2007 #685 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg elsker kylling, så denne må testes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 18. juli 2007 #686 Del Skrevet 18. juli 2007 Hmmm, har du et forslag til noe annet jeg kan bruke enn sopp? Vi er litt kresne her i huset ser du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 18. juli 2007 #687 Del Skrevet 18. juli 2007 Da har jeg fått laget Alous rett og Ninens rett. Gode begge to. Til helgen skal jeg bake rundstykkene til Latee og servere til kyllingformen til Leiababe! Snadder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 4. august 2007 #688 Del Skrevet 4. august 2007 På tide med ny oppskrift? Uke 19: Cornygirl Uke 21: Alou Uke 23: Chelsea Uke 25: Ninen Uke 27: Latee Uke 29: Leiababe Uke 31: Søndagsengel? Uke 33: Gyngestol Uke 35: Ulva Uke 37: :-) Anna Uke 39: pusla Uke 41: Rosenrød Uke 43: Montezuma Søndagsengel - din uke . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 6. august 2007 #689 Del Skrevet 6. august 2007 Jøss, flaks at jeg tittet innom da! Har nemlig ikke hengt helt med i ferien... Skal finne fram en oppskrift til i kveld Og gleder meg til å prøve det som er lagt ut her siden sist, det ser godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 6. august 2007 #690 Del Skrevet 6. august 2007 Flotte greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 6. august 2007 #691 Del Skrevet 6. august 2007 Denne oppskriften har jeg fått fra Heidi76 som var her inne tidligere. Den har noen ingredienser man kanskje ikke bruker så ofte, men jeg anbefaler dere å gå til innkjøp av dem og lage denne suppen! Det meste har lang holdbarhet, og det er ikke usannsynlig at dere vil lage suppen både to og tre ganger når dere har fått smaken på den Kokkoslaksa – Thailandsk kyllingsuppe. Kryddermiks: 4 røde chili 2 fedd hvitløk 2 ss most ingefær (gjerne ferdigmos på glass) 1 sjalottløk 6 mandler (skoldes) 2 ss fiskesaus 2 tørka limeblader Moses med stavmikser el.l. til en purè. Kryddermiksen freses i litt olje i noen minutter. Tilsett ½ liter hønsebuljong og 4-5 dl (en boks) kokosmelk. Til 2 personer bruker jeg 3 kyllingfileter som jeg deler i biter og har i suppen. Smak til med salt, pepper og eventuelt ekstra fiskesaus. Når kyllingen er ferdig tilsattes 4 vårløk i strimler, 1 rød chilli i strimler og en neve koriander. Ikke la suppen koke for lenge etter at du har tilsatt vårløken, det er godt at den er litt sprø. ------------------------------------------------ Når det gjelder mengden chili, så avhenger dette av størrelsen på chiliene, og hvilken type man bruker. Jeg har noen ganger laget den for sterk, mens den andre ganger har vært litt i mildeste laget. Hvis den blir for sterk, kan det hjelpe å ha i en dæsj med lettrømme. Hvis man liker det ekstra sterkt, kan chilifrøene tilsettes sammen med chilien når man lager kryddermiksen. Til denne suppen serverer jeg godt brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 7. august 2007 #692 Del Skrevet 7. august 2007 Nam, sier jeg bare. Gleder meg til den skal testes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 7. august 2007 #693 Del Skrevet 7. august 2007 Nam nam. Dette så godt ut. Skal snart testes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 21. august 2007 #694 Del Skrevet 21. august 2007 Dytter litt her jeg. Er det ingen som er med mer??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ulva_* Skrevet 24. august 2007 #695 Del Skrevet 24. august 2007 Siden eg er uten internett legger eg inn mi oppskrift for neste uke i dag siden eg er heime hos a mor ikkje huske eg passordet mitt heller så derfor e eg gjest nå Pølsegryte med bønner 1ss olje 1 stor løk, grovhakket 2 fedd kvitløk,presset 1/2l vann 1 blokk hønsebuljong ca 250g frisk brokkoli i små buketter 400g mager, røkt kjøttpølse i terninger 250g kokte røde bønner (hermetiske går greit) 1 liten boks maiskorn¨ 4 kokte poteter i terniger 1 dl vikingmelk salt og peppar 1/2 ts muskat 2 ss frisk hakka persille varm oljen i en kjele, tilsett løk og kvitløk og fres til den er blank, ilsett vann, buljong og brokkoli og kok opp. La det småkoke i ca 4-5 min. Tilsett kjøttpølse,bønner,mais poteter og viking melk. varm opp på nytt og smak til med salt,peper og muskat. dryss persille på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 25. august 2007 #696 Del Skrevet 25. august 2007 jeg har vært heeeeelt ute i sommer, men nå skal jeg forsøke å henge meg på igjen! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 25. august 2007 #697 Del Skrevet 25. august 2007 jeg har vært heeeeelt borte alt for lenge! denne gangen skal jeg skjerpe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 25. august 2007 #698 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg er med og prøver å teste ut oppskriftene etter hvert som de kommer. Fint at du kom med din oppskrift også, Ulva. Spennende . Endret 25. august 2007 av Alou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 28. august 2007 Forfatter #699 Del Skrevet 28. august 2007 Åh... så mange deilige oppskrifter som har kommet inn her da Jeg blir litt offline til uka, så jeg kommer til å legge inn mitt bidrag litt tidlig... Må bare tenke litt på hva jeg skal ta denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marika2 Skrevet 29. august 2007 #700 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg vil også være med i en matklubb.Det høres intersant ut.Jeg er melkealergiker.Jeg har en sykdom(galactosemi) som innebærer at jeg ikke kan spise eller drikke noe form for melkeprodukter.Hvis noen har oppskrifter som er helt melkefrie er det bra.Jeg har også oppskrifter og tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå