Gjest Sille Skrevet 4. desember 2006 #441 Del Skrevet 4. desember 2006 Ny redigert oppdatering! søndagsengel? - Ost og skinkepai :-) anna - Mors hjemmebakte grovbrød Frk. Stella - Enchiladas Chelsea - Baconkledd breiflabb Gyngestol - Favorittpasta Lisee - Ginger snaps mee mee - Fisk i løk og paprikasaus Cilla - Mammas kanelboller Ulva - Rosti laksekaker med agurksalsa Ninen - Favorittgrovbrød Sille - Thaisuppe Ingrid78 -uke 49 Latee - uke 50 Monja - uke 51 Leiababe - uke 1 Pellegrino - uke 2 Ja, da gleder vi oss til ny oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 5. desember 2006 #442 Del Skrevet 5. desember 2006 Eksamenstid her også Men har ferie fra helgen av, og gleder meg til å lage thaisuppa til Sille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 10. desember 2006 #443 Del Skrevet 10. desember 2006 Nå har jeg begynt småkakebakingen til jul og laget dermed både gingersnaps og chocolate chip cookies i dag. Jeg er ingen baker med de ble ganske vellykkede til meg å være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 10. desember 2006 #444 Del Skrevet 10. desember 2006 Ny redigert oppdatering! søndagsengel? - Ost og skinkepai :-) anna - Mors hjemmebakte grovbrød Frk. Stella - Enchiladas Chelsea - Baconkledd breiflabb Gyngestol - Favorittpasta Lisee - Ginger snaps mee mee - Fisk i løk og paprikasaus Cilla - Mammas kanelboller Ulva - Rosti laksekaker med agurksalsa Ninen - Favorittgrovbrød Sille - Thaisuppe Ingrid78 -uke 49 Latee - uke 50 Monja - uke 51 Leiababe - uke 1 Pellegrino - uke 2 Ja, da gleder vi oss til ny oppskrift ← Jeg foreslår at vi hopper over Ingrid78 siden hun ikke har kommet med noen oppskrift eller lagt igjen noen spor, og lar Latee "ta over"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 10. desember 2006 #445 Del Skrevet 10. desember 2006 Dessuten har jeg kopiert oppskriftene inn i den andre tråden(kokeboken)! Her er link til den! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...st=0&p=4067285& Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 11. desember 2006 #446 Del Skrevet 11. desember 2006 Jepp, da var det vel meg da... Denne paien gir meg ordentlig julefølelse og er en lavkalorivariant av den tradisjonelle søtpotetpaien. Sweet potato pie 2 cups kokte søtpoteter, skrellet 3/4 cup honning 4 eggehvitter 1 1/2 cups skummetmelk 1 teskje malt muskatnøtt 1/2 teskje malt kanel 1/2 teskje malt muskatblomme 1/4 teskje malt allehånde 2 teskjeer sitron 1 paibunn Forvarm ovn til ca 200 grader. Mos søtpotetene godt. Bland alle ingridienser sammen med en mikser. Hell fyllet oppi paibunnen og stek i omtrent 40 min. Ta paien ut av ovnen og la den avkjøle seg i rundt 20 min før du serverer. Om du vil kan du også ha litt rosiner oppi fyllet før du steker, det er godt. Beklager at det står i amerikanske måleenheter, litt tidlig på dagen for hoderegning En cup er ca 2.4 dl. Velbekomme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 11. desember 2006 #447 Del Skrevet 11. desember 2006 henger skikkelig etter jeg og! men tar det sterkt igjen etter jul når eksamen og flytting er ferdig! promise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 11. desember 2006 #448 Del Skrevet 11. desember 2006 Hva serveres denne paien til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 11. desember 2006 #449 Del Skrevet 11. desember 2006 Det er en dessert, serveres for seg selv eller med litt krem til om du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 11. desember 2006 #450 Del Skrevet 11. desember 2006 Spennende! Gleder meg til å prøve noe nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 21. desember 2006 #451 Del Skrevet 21. desember 2006 Har Matklubben tatt juleferie?? Håper den fortsetter på nyåret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. desember 2006 #452 Del Skrevet 21. desember 2006 Oj, er det min tur til å legge inn oppskrift alt? Det hadde jeg helt glemt i julestria. Men her kommer en: Noe lettvint til en av romjulsdagene kanskje? MIDDELHAVSPANNE! 400 gr kjøttdeig eller karbonadedeig 1 hakket løk 1 - 2 fedd hvitløk salt pepper 6 poteter - skåret i terninger 1 stor paprika 1 liten boks tomatpure 1 terning kjøttbuljong (bruker å røre ut den i litt vann) oregano 4 dl vann Brun kjøttdeig sammen med løk og hvitløk. Ta til siden og ha potetterninger i panna. Stek dem myke, ha i kjøttdeig/løk, paprika, tomatpure, kjøttbuljong, oregano og vann. La koke til vannet nesten er fordampet. Server med salat og baguett/hvitløksbrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #453 Del Skrevet 22. desember 2006 Både paien og middelhavspanne høres nydelig ut. Jeg rekker ikke å prøvde de før etter nyttår. Men jkeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 22. desember 2006 #454 Del Skrevet 22. desember 2006 Den så god ut, Monja! Kanskje jeg lager den på torsdag, da har vi planer om å være alene og slappe av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 25. desember 2006 #455 Del Skrevet 25. desember 2006 Monja, Middelhavspannen din så god ut. Tipper den blir en hit i januar når vi er lei julematen. God jul til alle i matklubben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 25. desember 2006 #456 Del Skrevet 25. desember 2006 Ny redigert oppdatering! søndagsengel? - Ost og skinkepai :-) anna - Mors hjemmebakte grovbrød Frk. Stella - Enchiladas Chelsea - Baconkledd breiflabb Gyngestol - Favorittpasta Lisee - Ginger snaps mee mee - Fisk i løk og paprikasaus Cilla - Mammas kanelboller Ulva - Rosti laksekaker med agurksalsa Ninen - Favorittgrovbrød Sille - Thaisuppe Latee - Sweet potato pie Monja - Middelhavspanne Leiababe - uke 1 Pellegrino - uke 2 Da er det Leiababes tur å legge ut oppskrift over nyttår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. januar 2007 #457 Del Skrevet 2. januar 2007 Vi skal ha Middelhavspanne i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 2. januar 2007 #458 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Ser det er min tur denne uka Hva skal man finne på mon tro.. Etter julefeiring med mye tung(og god) mat, kan det jo kanske være greit å prøve å lage noe uten kjøtt. Denne suppen er i alle fall veldig god Tomatsuppe(6 porsjoner) 15 modne tomater 3 røde paprikaer 7 ss extra virgin olivenolje 1 rød frisk chili 1 hvitløksbåt, finhakket 2 ss rødvinseddik 6 dl utblandet grønnsaksbuljong 2 never basilikum(frisk..) salt og pepper Fremgangsmåte: Skjær et kryss i toppen av tomatene, og ha de i kokende vann va 1/2 min. Ta av skinnet, hakk de, og klem ut frø/vann ved hjelp av et dørslag. Stek paprikaene på 250 grader i ca 20 min(til de er svarte). La de kjøle seg ned, ta av skinnet og hakk de i små biter. Varm 2 ss olje i en kjele, tilsett paprikaene og finhakket chili+ litt salt, og fres på lav varme i ca 5 min. Tilsett hvitløk og la det surre i ca to min til. Til sett de hakkede tomatene og 2 ss rødvinseddik+ litt salt. La dette surre i ca 10 min. Tilsett buljongen, og la dette trekke i ca 15 min. Smak til suppa med salt og pepper på slutten. Knus basilikumbladene i en morter eller food processor, med litt salt til det blir en grønn grøt. Bland 5 ss olivenolje og noen dråper rødvinseddik. Ta noe spiseskjeer på toppen av suppa når den serveres. Server med hvitløksbaguetter til (og ja, den tar litt tid, men er absolutt verdt det.. ) Endret 2. januar 2007 av Leiababe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. januar 2007 #459 Del Skrevet 2. januar 2007 Vi skal ha Middelhavspanne i dag ← Og den var kjempegod Jeg hadde i paprika i tre farger (siden jeg hadde det i kjøleskapet), så den så veldig fin ut også Tomatsuppen prøver vi på torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 2. januar 2007 #460 Del Skrevet 2. januar 2007 Ble Middelhavspanne på oss i dag. Veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå