Gå til innhold

Noen som vil være med i en matklubb

:-) anna

Anbefalte innlegg

Ja, det høres flott ut :)

Tidligere har det vært mest respons de ukene maten har vært rask å lage og ingrediensene enkle å få tak i. Vi kan jo ha det i bakhodet når vi velger oppskrift, men jeg synes alle oppskrifter kan være velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg få komme sist på lista? Beklager at jeg er litt vanskelig altså...Jeg vil gjerne være med enda, men befinner meg på skolen store deler av dagene nå, men om jeg er sist på lista er jeg klar til det blir min tur:)

Håper på noen oppskrifter jeg klarer henge meg litt på underveis også. Mat under eksamenstid er jo ganske viktig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også fortsatt gjerne være med! Har eksamen til uka, og etter det har jeg god tid til å lage mat igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alou

Flotte greier, dere! Jeg setter deg på listen. søndagsengel? og flytter deg nederst, Gynestol. :)

Men dere, tideligere i tråden ser jeg at de bare hadde ny oppskrift annen hver uke. Kanskje vi også skal satse på det, så alle som vil får tid til å prøve?

Endret av Alou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere, tideligere i tråden ser jeg at de bare hadde ny oppskrift annen hver uke. Kanskje vi også skal satse på det, så alle som vil får tid til å prøve?

Heier på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alou

Ok, da gjør vi det som tideligere i tråden. "Fristen" er fredag annehver uke. Listen er slik nå:

Denne uken, uke 19: Cornygirl

Uke 21: Alou

Uke 23: Chelsea

Uke 25: Latee

Uke 27: Ninen

Uke 29: Leiababe

Uke 31: Søndagsengel?

Uke 33: Gyngestol

Uke 35: Ulva

Ny oppskrift hver oddetallsuke. Dette blir spennende! :)

Endret av Alou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har litt lyst å være med eg og... :) men eg ska flytte i uke 35-36 så om andre vil være med så kan dei få komme før meg.. :):sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alou

Gøy med flere, Ulva. Jeg setter deg nederst på uke 35 nå forløpig, så kan vi heller flytte litt på det hvis flere blir med - eller når den tid kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager at jeg er litt sen! Har vært opptatt på skolen i hele dag! Men her er oppskriften:

Kapteins gryte Ca 3-4 porsjoner

1 boks sæterrømme

1 boks husholdningserter

1 blomkålhode

ca 10 grillpølser

Del blomkålet i biter og kok dette. Sil vannet av ertene. Surr pølser i biter og erter i en kasserolle og tilsett rømmen. La det "putre" et par minutter før du tilsetter blomkålet(ikke vannet).

Serveres gjerne med loff til.

En veldig enkel oppskrift som er en av mine favoritter. Har spist denne mange lørdager(og andre dager) helt fra jeg var lita.

Håper dere liker den! :sjenert:

Endret av cornygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alou

Ser godt ut. Jeg er glad i både pølser, erter og blomkål, og sammen er det sikkert en fin kombinasjon. Men gir den mye rømmesmak, eller. Det er jo ikke noe annet enn rømme, liksom....

Den skal prøves snart! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal Kapteins Gryte ikke krydres noe?

Og må man bruke seterrømme (eller det er vel ikke noe annet enn det og creme fraîche som ikke skiller seg når man koker det?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært med før, men har sniklest endel (men ikke rukket å prøve så mye). Håper jeg kan få være med denne gangen!!

Vedr. kapteins gryte, så så denne veldig grei og god ut, men jeg liker ikke erter. Jeg kan vel bare erstatte med noe annet grønt?

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...