Gå til innhold

Noen som vil være med i en matklubb

:-) anna

Anbefalte innlegg

Ja det er visst min tur!

Gratinert tortilla

Tortillalefser

Kyllingfilet i strimler

Grønnsaker etter ønske, men jeg bruker:

*løk

*paprika

*sukkererter

Fajitaskrydder i pose

Kremfløte

Ost

Stek kyllingstrimlene i olje og bland over ønsket mengde krydderblanding.

Stek grønnsakene sammen med kyllingen til slutt for å få smaken på de også. Stek evt alt i flere omganger hvis du lager til mange.

Legg kylling og grønnsaker i lefsene, rull sammen og legg i en ildfast form. Hell kremfløte i bunnen av formen, jeg har ikke noe mål på dette med tror jeg har 1/2-1 cm lag med fløte. Legg ost på toppen av lefsene og gratiner i ovnen til osten er smeltet og kantene på lefsene er blitt sprø (ca 10 min).

Kremfløten vil nå trekke seg inn i lefsene.

Server med salat og evt ris. Salsa/tacosaus ved siden av (etter hva en liker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatert liste:

Dersom noen nye ikke er med her så kan de bare kopiere denne og legge seg selv til!

Ulva

Ninen

Sille

Latee

Monja

Leiababe

Pellegrino

søndagsengel?

:-) anna

Frk. Stella

Chelsea

Gyngestol

Cornygirl

Lisee

mee mee

Cilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke fått hengt med på de to siste ukenes oppskrifter. Jeg liker ikke så godt tomat, og forrige uke var jeg vekkreist, men denne ukes oppskrift skal testes!

Godt at det kom en oppdatert liste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet de gratinerte tortilla i går (søndag er altid slik en litt junc food dag) og det var veldig godt, ble en litt annen vri en den vanelige taco/tortilla middagen.

Kommer det en ny oppskrift snart kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan eg legge inn oppskrift i morgen? dette kom litt brått på, sjøl om eg egentli viste da va meg denne uka :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:-)Anna - kan jeg spørre deg noe om brødene dine? (:ler: Altså de grove, hjemmebakte!)

Jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke hver gang (de har nemlig blitt en stor favoritt), men har du noe erfaring med å bytte ut kornblandingen med noe annet? Til nå har jeg brukt disse 4korn-brød-posene - og de funker bra det, men...ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)Anna - kan jeg spørre deg noe om brødene dine? (:ler: Altså de grove, hjemmebakte!)

Jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke hver gang (de har nemlig blitt en stor favoritt), men har du noe erfaring med å bytte ut kornblandingen med noe annet? Til nå har jeg brukt disse 4korn-brød-posene - og de funker bra det, men...ja.

Sårri litt seint svar... det er vår, så jeg er ikke så mye på dataen for tiden :-D

Men altså:

Ja det antar jeg skal gå bra. Uten at jeg har noen forslag til hva du kan bytte med. Jeg tror at så lenge det er nok fint mel også, slik at deigen ikke blir for tung, så kan man vel bytte ut det grove med så og si hva som helst man måtte ha lyst på.

Moren min putter mye rart oppi. Alt fra kraft når hun har kokt potetball (raspeballer) til melk som er gått ut på dato.

Like godt blir det uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi gå videre til Ninen da kanskje?

Jeg minnet ninen på dette mot slutten av forrige uke, at det er hennes tur denne uka, og hun sa hun hadde en oppskrift klar. Så jeg venter i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager jeg er litt sen.. Var plutselig uten internett et par dager...

Røkelaks og pasta (ca 2 personer)

Denne oppskriften er uten nøyaktige mål, og den blir stort sett bra uansett blandingsforhold :) Det er en veldig rask og god middagsrett

ca 200-250 g røkelaks (kan også bruke vanlig fersk laks)

1/2 beger creme fraiche

1 bunt vårløk

200-250 g pastaskruer, tagliatelle eller lignende

Kok pastaen. Kutt røkelaks og vårløk i små biter og stek i panne. Hell creme fraiche over og varm opp (til pastaen er ferdig ;) ) Hell vannet av pastaen og bland pasta og creme fraiche-sausen i en bolle. Serveres straks, gjerne med litt salat og brød.

Håper det smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg beklager... :rodme: eg glemte meg heilt eg, har nesten ikkje vert på nett på ei uke :rodme: flau flau flau :rodme:

Ninen, oppskrifta di såg kjempe god ut:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...