Cilla Skrevet 12. mars 2007 #541 Del Skrevet 12. mars 2007 Ja det er visst min tur! Gratinert tortilla Tortillalefser Kyllingfilet i strimler Grønnsaker etter ønske, men jeg bruker: *løk *paprika *sukkererter Fajitaskrydder i pose Kremfløte Ost Stek kyllingstrimlene i olje og bland over ønsket mengde krydderblanding. Stek grønnsakene sammen med kyllingen til slutt for å få smaken på de også. Stek evt alt i flere omganger hvis du lager til mange. Legg kylling og grønnsaker i lefsene, rull sammen og legg i en ildfast form. Hell kremfløte i bunnen av formen, jeg har ikke noe mål på dette med tror jeg har 1/2-1 cm lag med fløte. Legg ost på toppen av lefsene og gratiner i ovnen til osten er smeltet og kantene på lefsene er blitt sprø (ca 10 min). Kremfløten vil nå trekke seg inn i lefsene. Server med salat og evt ris. Salsa/tacosaus ved siden av (etter hva en liker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 12. mars 2007 #542 Del Skrevet 12. mars 2007 Oppdatert liste: Dersom noen nye ikke er med her så kan de bare kopiere denne og legge seg selv til! Ulva Ninen Sille Latee Monja Leiababe Pellegrino søndagsengel? :-) anna Frk. Stella Chelsea Gyngestol Cornygirl Lisee mee mee Cilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 13. mars 2007 #543 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg har dessverre ikke fått hengt med på de to siste ukenes oppskrifter. Jeg liker ikke så godt tomat, og forrige uke var jeg vekkreist, men denne ukes oppskrift skal testes! Godt at det kom en oppdatert liste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 13. mars 2007 #544 Del Skrevet 13. mars 2007 Den så god ut, Cilla! Skal lage den til helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 19. mars 2007 #545 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg testet de gratinerte tortilla i går (søndag er altid slik en litt junc food dag) og det var veldig godt, ble en litt annen vri en den vanelige taco/tortilla middagen. Kommer det en ny oppskrift snart kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 19. mars 2007 #546 Del Skrevet 19. mars 2007 kan eg legge inn oppskrift i morgen? dette kom litt brått på, sjøl om eg egentli viste da va meg denne uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #547 Del Skrevet 20. mars 2007 Har lagd Cillas tortilla. Kjempegodt!!! Og populært blandt resten av familien også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 22. mars 2007 #548 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg glemte å lage dem i helgen! Skal gjøre det i morgen eller lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 22. mars 2007 #549 Del Skrevet 22. mars 2007 :-)Anna - kan jeg spørre deg noe om brødene dine? ( Altså de grove, hjemmebakte!) Jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke hver gang (de har nemlig blitt en stor favoritt), men har du noe erfaring med å bytte ut kornblandingen med noe annet? Til nå har jeg brukt disse 4korn-brød-posene - og de funker bra det, men...ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornygirl Skrevet 22. mars 2007 #550 Del Skrevet 22. mars 2007 Kommer det ny oppskrift snart eller? Jeg venter i spenning! Skal lage tortillas i helgen :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 23. mars 2007 #551 Del Skrevet 23. mars 2007 Tortillasene var kjempegode! Spesielt mannen var overbegeistret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #552 Del Skrevet 26. mars 2007 :-)Anna - kan jeg spørre deg noe om brødene dine? ( Altså de grove, hjemmebakte!) Jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke hver gang (de har nemlig blitt en stor favoritt), men har du noe erfaring med å bytte ut kornblandingen med noe annet? Til nå har jeg brukt disse 4korn-brød-posene - og de funker bra det, men...ja. ← Sårri litt seint svar... det er vår, så jeg er ikke så mye på dataen for tiden :-D Men altså: Ja det antar jeg skal gå bra. Uten at jeg har noen forslag til hva du kan bytte med. Jeg tror at så lenge det er nok fint mel også, slik at deigen ikke blir for tung, så kan man vel bytte ut det grove med så og si hva som helst man måtte ha lyst på. Moren min putter mye rart oppi. Alt fra kraft når hun har kokt potetball (raspeballer) til melk som er gått ut på dato. Like godt blir det uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 27. mars 2007 #553 Del Skrevet 27. mars 2007 Ny oppskrift i dag kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 27. mars 2007 #554 Del Skrevet 27. mars 2007 Skal vi gå videre til Ninen da kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 27. mars 2007 #555 Del Skrevet 27. mars 2007 Skal vi gå videre til Ninen da kanskje? ← Jeg minnet ninen på dette mot slutten av forrige uke, at det er hennes tur denne uka, og hun sa hun hadde en oppskrift klar. Så jeg venter i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 28. mars 2007 #556 Del Skrevet 28. mars 2007 Beklager jeg er litt sen.. Var plutselig uten internett et par dager... Røkelaks og pasta (ca 2 personer) Denne oppskriften er uten nøyaktige mål, og den blir stort sett bra uansett blandingsforhold Det er en veldig rask og god middagsrett ca 200-250 g røkelaks (kan også bruke vanlig fersk laks) 1/2 beger creme fraiche 1 bunt vårløk 200-250 g pastaskruer, tagliatelle eller lignende Kok pastaen. Kutt røkelaks og vårløk i små biter og stek i panne. Hell creme fraiche over og varm opp (til pastaen er ferdig ) Hell vannet av pastaen og bland pasta og creme fraiche-sausen i en bolle. Serveres straks, gjerne med litt salat og brød. Håper det smaker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 28. mars 2007 #557 Del Skrevet 28. mars 2007 Det hørtes godt ut Ninen! Gleder meg til å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 29. mars 2007 #558 Del Skrevet 29. mars 2007 eg beklager... eg glemte meg heilt eg, har nesten ikkje vert på nett på ei uke flau flau flau Ninen, oppskrifta di såg kjempe god ut:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornygirl Skrevet 2. april 2007 #559 Del Skrevet 2. april 2007 Ny oppskrift i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 2. april 2007 #560 Del Skrevet 2. april 2007 Ja da er det Sille sin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå