Solskinn Skrevet 20. november 2006 #421 Del Skrevet 20. november 2006 Da testa vi ut laksekakene i går og de var gode, men neste gang kommer jeg nok til å ha i litt mer krydder tror jeg. Men jeg tror også jeg laget dem litt for tynne og det var derfor de ble litt tørre og smakløse, men bare litt vel og merke. Mannen satt oppe sent i går og har i all fall vært i kjøleskapet og spist litt i natt også, så det må jo ha vært en hitt da. Ny oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 20. november 2006 #422 Del Skrevet 20. november 2006 Ny oppskrift? ← Venter spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 20. november 2006 #423 Del Skrevet 20. november 2006 Ny redigert oppdatering! søndagsengel? - Ost og skinkepai :-) anna - Mors hjemmebakte grovbrød Frk. Stella - Enchiladas Chelsea - Baconkledd breiflabb Gyngestol - Favorittpasta Lisee - Ginger snaps mee mee - Fisk i løk og paprikasaus Cilla - Mammas kanelboller Ulva - Rosti laksekaker med agurksalsa Ninen - uke 47 Sille - uke 48 Ingrid78 -uke 59 Latee - uke 50 Monja - uke 51 Leiababe - uke 1 Pellegrino - uke 2 Da er det altså Ninen som skal legge ut oppskrift denne uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 20. november 2006 #424 Del Skrevet 20. november 2006 Ulva, laksekakene dine var kjempegode! Vi er begge glade i laks, så her gjorde de stor suksess. Det frister til gjentagelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 21. november 2006 #425 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har hatt det travelt i det siste og har ikke vært innom på en stund... Men min oppskrift kommer i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 21. november 2006 Forfatter #426 Del Skrevet 21. november 2006 Vi gleder oss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 21. november 2006 #427 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Her kommer oppskriften på mitt favorittgrovbrød: Linfrø og solsikkefrø i ønsket blandingsforhold, totalt 1,5 dl 0,5 dl korn fra kornblanding (for eksempel 4-korn) 1 dl kruskakli 2 dl havregryn 2 dl grov sammalt hvete 3-4 dl siktet rug 4 dl siktet hvete Fin sammalt hvete og siktet rug til deigen er passe (dvs klissete, men ikke suppete, heller litt hard, litt som trolldeig) Jeg bruker forholdet 3-4 deler hvete per 2 deler rug. Tror jeg bruker omtrent 1 liter tilsammen. ca 1 liter vann 1 pk tørrgjær 1/2 pk vanlig gjær Bland det tørre. Varm opp vannet og ha i den vanlige gjæren. Bland det våte med det tørre og rør til det er godt blandet. Du trenger ikke kna. Smør formene og ha deigen i formene. Jeg bruker en veldig lang og en litt kort brødform. Det går sikkert fint med tre litt korte også Hev tildekket i 1 time på lunt sted (varmeskap/over varmt vann i vasken/på varmekabelgulv). Stekes i 1 time på 180 grader. Dere må gjerne eksperimentere med forholdet mellom de forskjellige typene mel. Det er slik jeg har kommet frem til denne favoritten Men pass på at det blir nok hvetemel, slik at de hever seg godt. Håper det smaker! Endret 21. november 2006 av Ninen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 22. november 2006 #428 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg har lagt ut noen oppskrifter på en nettside jeg har laget, og tok med en side med oppskriftene herfra også. Lagt inn med dato og brukernavn. Om noen ikke vil ha brukernavnet sitt, så siifra så tar jeg det bort. edit: kanskje det er lurt med adressa også: iingvilds kokebok Endret 22. november 2006 av iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 22. november 2006 #429 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Litt vanskelig å sende pm...så jeg tar sjansen på å bare komme med en oppskrift............ Hvis hun kommer så får hun heller legge ut neste uke. Her er oppskriften på min mammas kanelboller! Heter egentlig kanelbuller eller hva de kaller det i Sverige. De er kjempegode og saftige! Nå kan du bake og fryse ned! Disse er kjempegode når du tiner de opp igjen. Mammas kanelboller! 40 g gjær 150 g margarin 5 dl melk 1,5 dl sukker 1/2 ts salt Hvetemel til passe deig. Lag vanlig gjærdeig og la heve. Kjevles ut til et stort rektangel. Smør med mykt smør, sukker og kanel. Rull sammen til en tykk pølse. Denne pølsa skal ikke bli så veldig tykk, derfor bør du tenke på det når du kjevler Skjær i passe skiver, og legg det i muffinsformer. Muffinsformene gjør at smøret ikke renner ut, og de blir ikke tørre. Så ikke hopp over disse! Pensle med egg og strø perlesukker på toppen. Stek 225 grader, ca 5-10 minutter. ← Disse står i ovnen hos meg nå edit: De var utrolig gode! Gjorde stor suksess hos kollegene mine (og meg selv) Endret 24. november 2006 av Sille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 27. november 2006 #430 Del Skrevet 27. november 2006 Da var det mandag igjen jenter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 27. november 2006 #431 Del Skrevet 27. november 2006 Oi, det har gått (litt for) fort! Har ikke rukket å bake brød enda, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 27. november 2006 #432 Del Skrevet 27. november 2006 Dæggern, det er jo meg jo! Håper det er ok for folket at jeg ikke legger ut oppskrift før i morgen, dette kom ærlig talt litt overraskende på meg, og jeg må tenke litt... I'll be back! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 27. november 2006 #433 Del Skrevet 27. november 2006 Ny redigert oppdatering! søndagsengel? - Ost og skinkepai :-) anna - Mors hjemmebakte grovbrød Frk. Stella - Enchiladas Chelsea - Baconkledd breiflabb Gyngestol - Favorittpasta Lisee - Ginger snaps mee mee - Fisk i løk og paprikasaus Cilla - Mammas kanelboller Ulva - Rosti laksekaker med agurksalsa Ninen - Favorittgrovbrød Sille - uke 48 Ingrid78 -uke 59 Latee - uke 50 Monja - uke 51 Leiababe - uke 1 Pellegrino - uke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 27. november 2006 Forfatter #434 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg henger etter, men bakte nydelige kanelboller i går. (Eller "kanel-i-svingen" som vi kaller de) Dobla oppskrifta og fikk 100 boller så nå er det bakt nok til jula også. De var helt nydelige!!! Blir nok en klassiker her i huset. Jeg skal nok få til grovbrød også i løpet av uka. Føler meg litt fæl. men jeg liker ikke laks, så jeg hoppa over den oppskrifta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 28. november 2006 #435 Del Skrevet 28. november 2006 Hyggelig dere liker kanelbollene mine! Jeg ligger litt etter, men har laget den siste fiskeoppskriften som kom her en dag, det var kjempegodt, hadde glemt å kjøpe paprika, så brukte gulrot i stedet. I dag skal vi ha Gyngestol sin pastaoppskrift, sikkert 4.gangen, men den er blitt en favoritt hos oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 28. november 2006 #436 Del Skrevet 28. november 2006 Ja, her kommer en enkel og god oppskrift. Bedre sent enn aldri. Thaisuppe 1 spiseskje olje 2 kyllingfileter 3 ts gul karrypasta 0,5 l hønsebuljong Valgfritt antall champinjoner 1 rød chili i tynne skiver 1 bunt vårløk 1 boks kokosmelk 2 dl kokte ris Skjær kyllingen i små terninger, rens champignonen og skjær chili og vårløk i tynne skiver. Varm oljen i en tykkbunnet kjele, tilsett karrypasta og kylling. Hell buljong og grønnsaker i etter et par minutter, og varm suppen i 5-10 minutter. Tilsett risen i suppen umiddelbart før servering. Velbekomme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 28. november 2006 #437 Del Skrevet 28. november 2006 Høres nydelig ut! Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 30. november 2006 #438 Del Skrevet 30. november 2006 Uff, lenge siden jeg har vært her inne nå, men er fortsatt med:) Mange spennende oppskrifter her, så må tenke så det knaker frem til uke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 4. desember 2006 #439 Del Skrevet 4. desember 2006 Har ikke hatt tid til å lage suppen enda, Sille! Men skal prøve å få det til denne uka. Synes det har blitt veldig stille her i det siste! Er det adventstida som gjør det? Eller kanskje eksamenstid (er iallefall det for meg...)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 4. desember 2006 #440 Del Skrevet 4. desember 2006 Nå tror jeg at jeg har vært gjennom alle oppskrifter, bortsett fra de to siste... Har printet ut oppskrift på Ninens brød, men suppen tror jeg at jeg står over, greier bare ikke kokosmelk....... Ny oppskrift idag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå