søndagsengel? Skrevet 31. oktober 2006 #381 Del Skrevet 31. oktober 2006 Enda ikke kommet oppskrift?? Bare bli med du, Leiababe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 31. oktober 2006 #382 Del Skrevet 31. oktober 2006 sendte en pm til meemee, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 31. oktober 2006 #383 Del Skrevet 31. oktober 2006 Veldig spent - og litt utålmodig... Jeg har laget både pasta og ginger snaps siden sist jeg "avla rapport". Pastaen var kjempegod - det var kjempegodt med kombinasjonen pepperoni og svinekjøtt sammen (skal faktisk ha dette i dag igjen! . Ginger snap'sene var også veldig gode, men litt "julete" i smaken pga krydderne. Gjorde seg veldig godt sammen med en julebrus iallefall! Da er det bare fisken jeg ikke har laget - venter litt på en anledning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 31. oktober 2006 #384 Del Skrevet 31. oktober 2006 Venter også spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pellegrino Skrevet 31. oktober 2006 #385 Del Skrevet 31. oktober 2006 Er det plass til flere (meg, altså) i denne morsomme, spennende, fristende matklubben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 31. oktober 2006 #386 Del Skrevet 31. oktober 2006 heisann! beklager at jeg ikke har lagt ut oppskrift, glemt det helt av.. skal finne noe jeg:-) bare vente litt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 31. oktober 2006 #387 Del Skrevet 31. oktober 2006 nå kommer den! legger ut en oppskrift som er veldig enkel og lage. trenger ikke mange ingredienser heller. men den er veldig god passer perfekt som travle mennesker som meg! fisk i løk- og paprikasaus 2 posjoner 1/2 løk 1/2 paprika i skiver 1 ss myk margarin/olje 1 ss hvetemel 1 dl vann 1/2 fiskebuljongterning 1 dl fløte 300-400 g fiskefilet (torsk, uer eller sei) salt og pepper 1. vask, rens og del opp grønnsakene. 2. surr løk og paprika i margarin/olje til løken er blank. 3. dryss over melet og bland godt. spe med vann og fløte og kok opp. rør inn fiskebuljongterning. 4. skjær fiskefileten i serveringsstrykker, og legg dem i sausen. 5. la fisken trekke til den er ferdig, ca 10 min. server med en salat og poteter, ris eller pasta til. håper denne faller i smak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 31. oktober 2006 #388 Del Skrevet 31. oktober 2006 Dette blir torsdagens middag! Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 31. oktober 2006 #389 Del Skrevet 31. oktober 2006 Enkle - og GODE - fiskeoppskrifter er alltid velkomment hos meg. Gleder meg mee mee! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 1. november 2006 #390 Del Skrevet 1. november 2006 Spiste litt tidlig middag i dag, og lagde fiskeretten til mee mee. Den var kjempegod og veldig enkel å lage! Lillegutt på 9 måneder fikk også smake litt (tilpasset ham), og det så ut til at han likte smaken (selv om det var uvant med klumper ). Kommer til å lage dette igjen, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 2. november 2006 #391 Del Skrevet 2. november 2006 supert at dui likte den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 2. november 2006 #392 Del Skrevet 2. november 2006 Fiskeretten til mee mee var bare knallgod - den kommer jeg garantert til å lage igjen!!! Brukte fersk seifilet, serverte med ris og dampet broccoli. Til og med sambo, som "hater" fisk, spiste med GOD appetitt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 2. november 2006 #393 Del Skrevet 2. november 2006 supert! den er veldig enkel og svak i smak så de fleste liker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #394 Del Skrevet 3. november 2006 De chocolate chips cookie`sene, blir det mange av en sånn porsjon? Har litt lite sjokolade i huset, så tenkte å halvere deigen for da kan jeg bruke en halv plate med kokesjokolade. Men blir det mange da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 6. november 2006 Forfatter #395 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg har ikke laget fisk denne uka. Magen min er så lite glad i løk, så jeg håper det er ok at jeg hopper over den. Men nå venter jeg spent på neste oppskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 6. november 2006 #396 Del Skrevet 6. november 2006 Det er ikke min tur?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 6. november 2006 #397 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Lager ny liste, håper det er i orden at jeg føyer til uke også. søndagsengel? - Ost og skinkepai :-) anna - Mors hjemmebakte grovbrød Frk. Stella - Enchiladas Chelsea - Baconkledd breiflabb Gyngestol - Favorittpasta Lisee - Ginger snaps mee mee - Fisk i løk og paprikasaus Gjest_Merethe_81_* - uke 45 Cilla - uke 46 Ulva - uke 47 Ninen - uke 48 Sille - uke 49 Ingrid78 -uke 50 Latee - uke 51 Monja - uke 52 (?) Leiababe - uke 1 (?) Pellegrino - uke 2 (?) Folkens, skal vi legge ut oppskrift i uke 52, eller blir det bare stress? Endret 6. november 2006 av Sille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 6. november 2006 #398 Del Skrevet 6. november 2006 Folkens, skal vi legge ut oppskrift i uke 52, eller blir det bare stress? ← Jeg synes vi skal hoppe over uke 52! Er det noen som vet om Gjest_Merethe_81_* er med enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 6. november 2006 #399 Del Skrevet 6. november 2006 Litt vanskelig å sende pm...så jeg tar sjansen på å bare komme med en oppskrift............ Hvis hun kommer så får hun heller legge ut neste uke. Her er oppskriften på min mammas kanelboller! Heter egentlig kanelbuller eller hva de kaller det i Sverige. De er kjempegode og saftige! Nå kan du bake og fryse ned! Disse er kjempegode når du tiner de opp igjen. Mammas kanelboller! 40 g gjær 150 g margarin 5 dl melk 1,5 dl sukker 1/2 ts salt Hvetemel til passe deig. Lag vanlig gjærdeig og la heve. Kjevles ut til et stort rektangel. Smør med mykt smør, sukker og kanel. Rull sammen til en tykk pølse. Denne pølsa skal ikke bli så veldig tykk, derfor bør du tenke på det når du kjevler Skjær i passe skiver, og legg det i muffinsformer. Muffinsformene gjør at smøret ikke renner ut, og de blir ikke tørre. Så ikke hopp over disse! Pensle med egg og strø perlesukker på toppen. Stek 225 grader, ca 5-10 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 6. november 2006 #400 Del Skrevet 6. november 2006 Mmmm!! Gleder meg til disse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå