Gå til innhold

Noen som vil være med i en matklubb

:-) anna

Anbefalte innlegg

Vi har spist Gyngestol sin favorittpasta nå, og det var nyyydelig :sikle: Brukte vårløk i stedet for purre, men ellers lagde jeg det akkurat som det sto i oppskriften, og serverte med fersk (Fjordland) tagliatelle. Synes absolutt det var godt med pepperoni i :Nikke:

Og nå gleder jeg meg til neste ukes oppskrift! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi spist Gyngestols favorittpasta. Nydelig god! Synes også den var ekstra smakfull med pepperonien oppi. Den blir nok laget flere ganger :)

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekkt at det falt i smak. Gleder meg også til neste ukes oppskrift, nå er jeg snart ferdig med eksamen for en stund, så nå har jeg tid til å lage mat igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi likte også pastasausen veldig godt :) Har fortsatt noen rester igjen som vi tenker å nyte i løpet av dagen. Gleder meg allerede!

Det var godt med pepperoni i maten. Har ikke tenkt på det før, annet enn på pizza...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen. I dag er det min tur til å komme med oppskrift :) Har lyst til å være litt usunn og legge ut en småkakeoppskrift jeg. Koselig å ha noe hjemmebakt til kveldskosen foran peisen nå om høsten.

Ginger Snaps

3/4 cup margarin

1 cup sukker

1 egg

2 cups hvetemel

4 ts mørk sirup

2 ts bakepulver

2 ts malt ingefær

2 ts malt nellik

2 ts malt kanel

Rør margarin og sukker hvitt, tilsett egget. Tilsett sirupen (jeg lunker litt på boksen i microen først så blir den mer flytende) Ha i alt det tørre og bland godt. Hvis deigen er løs kan den godt stå kjølig en stund før du triller den til tommeltykke pølser, deler i biter og triller kuler. Sett kulene på bakepapir og trykk dem lett flate med et glass dyppet i sukker (dyppes i sukker for hver kake). Stekes ved 180? til de er gyldenbrune. Kakene blåser seg litt opp under steking, men faller sammen og stivner på rist etterpå. Jeg får tre fulle brett av denne oppskriften og de holder seg en "evighet" i tett kakeboks (ikke plast).

Laget de nå i helga til snekkerfolkene som har holdt på her, fikk masse skryt for dem og det er ikke en smule igjen.

Endret av Lisee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny liste:

Lager ny liste:

søndagsengel? - Ost og skinkepai

:-) anna - Mors hjemmebakte grovbrød

Frk. Stella - Enchiladas

Chelsea - Baconkledd breiflabb

Gyngestol - Favorittpasta

Lisee - Ginger snaps

mee mee

Gjest_Merethe_81_*

Cilla

Ulva

Ninen

Sille

Ingrid78

Latee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg lei av å bla gjennom hele tråden her hver gang jeg skulle finne oppskriftene. Så jeg lagde en Kokebok

For ordens skyld: Vi fortsetter matklubben i denne tråden, akkurat som vi gjør det nå, men så kopierer jeg over oppskriftene etterhvert som de kommer, slik at de ligger der også.

Den andre tråden er altså ikke til å skrive i.

Endret av :-) anna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var jeg lei av å bla gjennom hele tråden her hver gang jeg skulle finne oppskriftene. Så jeg lagde en Kokebok

For ordens skyld: Vi fortsetter matklubben i denne tråden, akkurat som vi gjør det nå, men så kopierer jeg over oppskriftene etterhvert som de kommer, slik at de ligger der også.

Den andre tråden er altså ikke til å skrive i.

Knallbra initiativ!!

Lette meg akkurat flere sider bakover for å finne brødoppskriften din igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er en cup? :klø:

1 cup er 2.365882 dl :)

http://digitaldutch.com/unitconverter/ er en fin side som konverterer alt det måte være. Jeg har et sånt 2,5 dl mål jeg, der det er dl skala på ene siden og cups på den andre. Cups er gjerne på "feil" side av målebegeret, sånn at man må holde i hanken med høyre hånd for å se det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lagde jeg favorittpastaen og den ble en favoritt her i huset også!!!

Kjempegodt!! Kommer til å lage den igjen! Ungene langa i seg, og jeg fikk faktisk lurt i dem litt grønnsaker også.

(Skjærte gulrota i skiver og da ble den snarlik pepperoni, så min kresne toåringr vådespiste et par gulrotskiver i den tro at det var pepperoni :ler: )

En av de nermeste dagene tenkte jeg at jeg skulle komme igang med kjeksbakinga. Er veldig glad i ingefær, så det gleder jeg meg til!!

For øvrrig så spurte jeg om vi kunne få oppskrifttråden prioritert, men det fikk vi

ikke. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har bakt kjeks??

Jeg er hjemme alene og ikke så gira på å bake kjeks kun til meg selv, så mulig jeg utsetter kjeksbakingen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikke bakt enda. har rett og slett ikke fått tid! Håper jeg får gjort det i morgen, hvis ikke har jeg ikke tid før neste onsdag, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og er sulten og så havnet jeg innpå mattråden deres, gitt! Ble ikke mindre sulten av det, nei - her var det mye godt! *vann i munnen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke laget kjeksene ennå. Prøver å holde en sunn linje for tiden, jeg vet alt om hvordan jeg kommer til å angripe den kjeksboksen hvis jeg har det i hus.

Tenker jeg kommer å lage de til en spesiell anledning: ta med på jobb, hvis jeg får besøk el. lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...