Gå til innhold

Hvordan kan vi beskytte oss mot elektromagnetiske felt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjemme har jeg huset fullt av nødvendig elektronikk, asså ting som vaskemaskin og komfyr. Jeg har forsøkt å lime aluminiumsfolie på kjøleskapet og deler av konfyren som ikke er opptatt og på vaskemaskinen og bak tvn. Men hvor mye beskytter dette mot strålingen sånn egentlig? Er det mer effektive løsninger som ikke er å ta all elektronikken ut av huset?

Anonymkode: d7e58...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får mindre stråling fra elektronikken enn det du får fra sola. Det er ikke farlig og mennesker som mener de ikke tåler elektronisk stråling har psykiske problemer, ikke fysiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne strålingen er farlig fordi?   Hvordan beskytter du deg når du sitter med pcen slik du gjør nå.  Funker dårlig å pakke den inn i folie eller hva?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjemme har jeg huset fullt av nødvendig elektronikk, asså ting som vaskemaskin og komfyr. Jeg har forsøkt å lime aluminiumsfolie på kjøleskapet og deler av konfyren som ikke er opptatt og på vaskemaskinen og bak tvn. Men hvor mye beskytter dette mot strålingen sånn egentlig? Er det mer effektive løsninger som ikke er å ta all elektronikken ut av huset?

Anonymkode: d7e58...8c1

Hva er ditt forhold til stråling fra disse produktene? 

Aluminiumsfolie er tull å holde på med, du må ha store plater eller nett og folk med redsel for helseskader av elektroniske maskiner de bor ikke i hus med maskinene. De bruker heller ikke nett, pc, mobil elelr brett. 

Anonymkode: 26174...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Og denne strålingen er farlig fordi?   Hvordan beskytter du deg når du sitter med pcen slik du gjør nå.  Funker dårlig å pakke den inn i folie eller hva?

Vi kan jo ikke ungå all eksponering og kansje kan denne eksponeringen på sikt eksponere meg mindre om noen kan gi gode råd. 

Anonymkode: d7e58...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du brukt rett aluminiumsfolie? Det er en fordel. 

Anonymkode: b9cfa...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ditt forhold til stråling fra disse produktene? 

Aluminiumsfolie er tull å holde på med, du må ha store plater eller nett og folk med redsel for helseskader av elektroniske maskiner de bor ikke i hus med maskinene. De bruker heller ikke nett, pc, mobil elelr brett. 

Anonymkode: 26174...29e

Hvor kan man kjøpe plater da? 

Anonymkode: d7e58...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi kan jo ikke ungå all eksponering og kansje kan denne eksponeringen på sikt eksponere meg mindre om noen kan gi gode råd. 

Anonymkode: d7e58...8c1

Hva er det eksponeringen fører til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Hva er det eksponeringen fører til?

kreft, galskap, kontroll av oss fra staten. 

Anonymkode: d7e58...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

kreft, galskap, kontroll av oss fra staten. 

Anonymkode: d7e58...8c1

Du burde spørre legen din om du kanskje skulle hatt noen å snakke med. Dette er vrangforestillinger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, studerende skrev:

Du får mindre stråling fra elektronikken enn det du får fra sola. Det er ikke farlig og mennesker som mener de ikke tåler elektronisk stråling har psykiske problemer, ikke fysiske. 

Ja, hvor mye er dette egentlig forsket på? Tror definitivt det er mye vi ikke enda vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du flytter inn i ett ¨nettingbur¨ av metall, -som er Jordet, og ikke har større åpning enn -om jeg husker rett, -1 fjærdedels ÅPNING \ Størelse på nettingen, -enn bølgelengden du vil værne deg mot, bør det gå bra... Ref. 

Skal reise meg opp, -grave fram pensum Radioamatør, rimelig sikker på att formelen står der... Ett øyeblikk...

Ser noen nevner Aluminiumsfolie, -dette vil funke, om du sørger for god elektrisk kontakt, -og JORDINGEN er jo kritisk... Jordingen bør normalt være minst 6 meter nede i bakken... Om du bor på stengrunn, -er du ute å kjøre... Hmmm, -finner ikke noe i kapittelet om Dekadiske multiplere... GIR IKKE OPP, -Dette skal vi fikse...

OM Du bor på STENGRUNN, -Men ved havet, er det håp, -Sjøvann er den ultimate JORDINGEN...

Jeg søker videre...

goes-r spacecraft view

Sånn ja... 

Høyfrekvens stråling kan stoppes eller dempes sterkt av forskjellige skjermende materialer.
Slike materialer kan brukes for å redusere stråling som kommer utenfra egen bolig.

Det finnes både metallisk folie og tynne tøystoff med innvevd metallisk materialer som kan brukes til å skjerme mot stråling. Skjermingsmateriale er også tilgjengelig som gjennomsiktig folie for bruk på vinduer. For skjerming av soveplass finnes ferdige “telt”, kalt baldakin, som festes i taket og henges rundt sengen. Det er også mulig å få maling som kan brukes for å redusere inntrengningen av høyfrekvens stråling i hele boligen.

:forvirra: ... Lavfrekvens magnetisk felt er besværlige. ...

Fra... https://emf-consult.com/produkter-tjenester/emf-sanering/

IKKE GLEM JORDINGSPLANET...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Ut på tur, -ikkesÅ Ofte Sur... a.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

glem det. Dere er skikkelig ufine mot meg. Jeg spørr et annet sted.

Anonymkode: d7e58...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

glem det. Dere er skikkelig ufine mot meg. Jeg spørr et annet sted.

Anonymkode: d7e58...8c1

Hei ts, ignorer idiotene, de er alltid sånn. Å foreslå at stråling er skadelig gjør dem veldig aggressive av en eller annen grunn :laugh:
Orgonitt-pyramider skal nøytralisere stråling, de jeg linker til under er en bra produsent, men du kan få dem over alt egentlig. Altshop har også noen av akkurat disse har jeg sett. Og det må visst være pyramideform på dem, de er mest effektive:  https://www.orgoniseafrica.com/buy-orgonite/orgonite-pyramids-hhg

Anonymkode: b3d78...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

glem det. Dere er skikkelig ufine mot meg. Jeg spørr et annet sted.

Anonymkode: d7e58...8c1

@Sliten&kjørt52 er ikke ufin mot deg, svaret hans er oppriktig. Selv så tror jeg ikke at strålingen vil skade deg. Det er gjort en del forskning på det, siden man har vært bekymret for det tidligere, både når det gjelder mobiler og PC-er. Men jeg vil på ingen måte gjøre narr av deg eller latterliggjøre deg for jeg skjønner at du er oppriktig bekymret. Noe du i hvert fall skal slå fra deg tanken på, er at myndighetene overvåker deg via stråling fra elektriske apparater. Sånn er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket navnet feil... Og jording ser ut til å være avhengig av hva du vil skjærme mot, -les  om Faraday¨s Cage...

Jeg bekymrer meg ikke, folk bor under høyspent-ledninger uten å bli ¨selvlysende¨...

MEN, RADAR, OG KRAFTIG RADIOSTRÅLING ER IKKE UFARLIG, -NÆR ANTENNE... 

To start, we need to find the wavelength for the frequency we want to block. This can be found by dividing the wave’s speed in meters per second by its frequency in hertz. As we’re dealing with a radio wave we know it will be traveling at the speed of light, and for the frequency let’s say we want to block 2.4GHz. So the math will look like:

faraday_math1.png

The rule of thumb for a Faraday cage is that the openings should be no larger than 1/10th of the wavelength

Fra... https://hackaday.com/2018/09/26/building-a-hardware-store-faraday-cage/

¨¨There are high chances that you've spent a significant amount of your time in a Faraday Cage at some point in your life. You might even have one in your kitchen. Surprised?

First invented in 1836 by venerable English scientist Michael Faraday, they have become ubiquitous in our modern technological world. From keeping you safe in the air to keeping state secrets, they are simple yet very powerful tools.¨¨

Fra... https://interestingengineering.com/how-does-a-faraday-cage-work

Obs, -kildekritikk. 

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...