AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #21 Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, Lita_go skrev: Syns folk kan la vær å svare om de ikke kan svare på en hyggelig måte! Ja dette trenger ikke være noe alvorlig, men det kan like gjerne være det! Kjære TS! Ring legekontoret ditt i morgentidlig når de åpner (større sjanse for å få akutt time om man ringer når de åpner), forklar symptomer etc, så får helsepersonell vurdere hvorvidt du må tas blodprøve av eller inn til lege Håper der ikke er alvorlig Enig at man kan svare pent. Men å tenke kreft pga et lite merke, det er ganske spesielt. Om alle skulle ha flydd ned døra til legen for små merker, kvalme og hodepine. Ja, da hadde det vært ekstremt lange ventetider. Anonymkode: c9928...495 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #22 Skrevet 15. august 2019 1 time siden, iiis skrev: Skal komme meg til legen i morgen. Lurer på om dette kan være ett tegn på leukemi? Lest litt om symptomer.. har vært kvalm for ett par dager siden. Hodepine igår.. og nå dette merket på låret. Jeg får innimellom slike merker. Som regel har jeg kommet borti noe og en gang kom det etter jeg hadde barbert leggen uten barberskum og huden ble irritert. I sommer fikk jeg det etter å ha klødd på et myggstikk. Anonymkode: be0c3...4ec
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #23 Skrevet 15. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du engstelig så gå til legen! Det går helt fint 😊 Anonymkode: ae5d9...29f Legen min ville ikke blitt imponert hvis jeg kom trekkende med et lite merke og tenkte leukemi. Det sier jeg ikke for å være slem med TS, men det er helt sant. Og jeg har en flink og empatisk lege. Men det får være grenser for hva man skal sjekke for sikkerhets skyld. TS, hvis merket ikke forsvinner eller blir større, eller du får andre sterke symptomer på at noe er galt, så må du for all del kontakte lege. Men som jeg sier til barna mine, kroppen gjør mye rart og det er helt normalt med vondter / utslett / merker som kommer og går. Anonymkode: 472d8...2f6 12
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #24 Skrevet 15. august 2019 35 minutter siden, Lita_go skrev: Syns folk kan la vær å svare om de ikke kan svare på en hyggelig måte! Ja dette trenger ikke være noe alvorlig, men det kan like gjerne være det! Kjære TS! Ring legekontoret ditt i morgentidlig når de åpner (større sjanse for å få akutt time om man ringer når de åpner), forklar symptomer etc, så får helsepersonell vurdere hvorvidt du må tas blodprøve av eller inn til lege Håper der ikke er alvorlig Akuttime grunnet et blåmerke? 😂😂 den var god. Anonymkode: ef814...706 14
Nerine_ Skrevet 15. august 2019 #25 Skrevet 15. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du engstelig så gå til legen! Det går helt fint 😊 Anonymkode: ae5d9...29f Nei, om alle skulle dratt til legen så fort de får ett merke på kroppen, hadde det ikke gått fint med den norske befolkningens helse. 10
iiis Skrevet 15. august 2019 Forfatter #26 Skrevet 15. august 2019 Le bare. Men det er ikke ett blåmerke av noe slag. Har skiveutglidning i ryggen, så jeg er veldig lite i bevegelse og VET at jeg ikke har vært borti noe og hae heller ikke klødd. Men da avslutter vi her. Trenger ikke flere svar. 1
Thyra Skrevet 15. august 2019 #27 Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, iiis skrev: Le bare. Men det er ikke ett blåmerke av noe slag. Har skiveutglidning i ryggen, så jeg er veldig lite i bevegelse og VET at jeg ikke har vært borti noe og hae heller ikke klødd. Men da avslutter vi her. Trenger ikke flere svar. Man kan alltid komme borti noe, uansett om man er i lite bevegelse. Det kan skje om man sover for den del. Og ofte merker man det ikke/tenker man ikke over det. Man tenker ofte heller ikke over om man klør seg. Å ha merker man ikke vet opphavet til er helt normalt. Om det kommer mange eller store merker skjønner jeg at man blir bekymret. Men litt overdrevent å tenke kreft med en gang man får ett lite merke. 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #28 Skrevet 15. august 2019 3 minutter siden, iiis skrev: Le bare. Men det er ikke ett blåmerke av noe slag. Har skiveutglidning i ryggen, så jeg er veldig lite i bevegelse og VET at jeg ikke har vært borti noe og hae heller ikke klødd. Men da avslutter vi her. Trenger ikke flere svar. La oss si det slik, da, hadde du hatt leukemi så hadde du fått langt flere merker på kroppen en bare ett. Du ville også fått infeksjoner, som ikke gir seg, du ville vært trett og slapp og ikke orket noe annet enn å sove. Ett bitte lite merke nede på ett bein, er en bagatell og ikke et symptom på leukemi. Uansett hvor lite mobil du er, så må vel du som alle oss andre en tur innom toalettet, pusse tenner, forresten blør du i tannkjøttet, nesen og munnhulen når du pusser tennene, og gjøre en rekke andre nødvendige ting? Leukemi betyr at man har for lite av både blodplater og hvite boldlegemer, derfor blør man ikke bare på et minimalistisk merke på ett bein. Men ligger man i ro i en seng på grunn av vondt rygg, så kan vel tankene spille en ett puss eller tre? Anonymkode: 7a2a2...a5f 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #29 Skrevet 15. august 2019 Har hatt leukemi, det du har er et insektstikk du har klødd på. Ikke et symptom. Anonymkode: 97466...364
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #30 Skrevet 15. august 2019 Nei, 99 prosent sikkert ikke leukemi, slapp av Anonymkode: 1b11e...94f 1
Gjest theTitanic Skrevet 15. august 2019 #31 Skrevet 15. august 2019 Jeg har stadig noen vondter. Men tenker at det er endel av det å være kvinne. Merker blir det også. Har for tiden noen. Blandt annet har jeg en gang eller tre hatt merker likt ditt. Har samme hudtype ser jeg. Finnes ikke mer nå og jeg lever fremdeles. Hva det var får jeg aldri vite. Ser litt ut som et stikk. Det kan sikkert også være en liten betent hårsekk eller talg som ikke kommer ut på rett vis.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #32 Skrevet 15. august 2019 Jeg får sånne utslett (spesielt på låret) når jeg har vært for varm og begynner å kjøle meg ned. Varmeutslett. Anonymkode: 0be77...991
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #33 Skrevet 15. august 2019 Hei TS! Jeg har sett leukemi på nært hold, og kan forsikre deg om at slike merker oppstår først i siste fase av sykdommen, og i mye større felt. I begynnelsen av leukemi vil du merke helt andre ting enn et merke, litt hodepine o.l. Leukemi er ikke til å ta feil av, du blir ikke «litt» syk, får ett merke. Store deler av kroppen blir dekket av de, og de blir gjerne mye mørkere (nesten sorte) pga kroppens blødningstendens. Det der ser overhodet ikke ut som leukemi. Anonymkode: d379d...8e4 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #34 Skrevet 15. august 2019 Sånn ser mine knottstikk ut. Sånn ser skuldrene mine ut etter å ha båret litt tung veske. Sånne merker kan jeg få om jeg skubber borti noe så svakt at det ikke gir blåmerke, men fortsatt ett lite trykk. Sånne merker får jeg over kragebein om jeg bruker for stram halterneck. Hadde slike merker vært grunn til å dra til legen, så hadde jeg måtte jobbet redusert stilling for å sitte på legekontoret flere ganger i uka... Anonymkode: e0976...a65 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #35 Skrevet 15. august 2019 2 timer siden, iiis skrev: Har ikke vært borti noe og glemt det. Men greit nok, hadde ikke regnet med å bli spesielt beroliget her inne. Hadde ett snev av håp om at kanskje noen med erfaring kunne berolige eller komme med erfaring.. Ha en fin kveld. Jeg skrev som AB tidligere i tråden. Har erfaring med leukemi, samboer hadde leukemi. Ingenting av det du sier minner meg om leukemi. Leukemi her startet med dårlig almenntilstand/ekstremt sliten og vekttap. Etterhvert merket sambo en økt blødningstendens ved tannpuss eller små kutt. Deretter sterke smerter i ledd, gjentatte infeksjoner. Og helt helt til slutt blåmerker, men de var mørke, veldig mørke.. og var overalt. I store felt. F.eks masse mørke prikker over hele overkroppen Anonymkode: d379d...8e4 1 1
Perelandra Skrevet 15. august 2019 #36 Skrevet 15. august 2019 Tråden er ryddet for innlegg av signert helsepersonell, og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #37 Skrevet 15. august 2019 Itillegg til det grusomme merket der, så har du faktisk hatt hodepine før? Å attpåtil kvalme et par dager tidligere? Hadde ringt 113 med en gang. Anonymkode: 5578a...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #38 Skrevet 15. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vist merke ikke går vekk, kan det være hjernehinnebetennelse. Anonymkode: daa9d...c4c Det tror jeg ikke nei. Jeg overlevde såvidt smittsom hjernehinnebetennelse, og da var kroppen dekt av blodutredelser , mange prikker av dødeblod. Anonymkode: e8797...867
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #39 Skrevet 26. august 2019 Hvis det virkelig hadde vært leukemi, hadde merket sett enda større og styggere ut. Slapp av, det er sikkert bare et helt alminnelig blåmerke, og at du har følt deg dårlig i det siste er nok bare en tilfeldighet. Alle blir jo litt småkvalme en gang om dagen uten at det gjør noe. Anonymkode: fd0f3...9df
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #40 Skrevet 26. august 2019 Lever du enda Ts? Anonymkode: ac5c9...e54 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå