Gå til innhold

Dette merket dukket opp idag. Leukemi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal komme meg til legen i morgen. 

Lurer på om dette kan være ett tegn på leukemi?

Lest litt om symptomer.. har vært kvalm for ett par dager siden. Hodepine igår.. og nå dette merket på låret. Snapchat-259674007.thumb.jpg.3da502b96ceb3f57b548e1a28c578cca.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går forresten ikke bort når jeg stryker over det. Blir ikke hudfarget som med de fleste andre merker akkurat når man stryker over eller setter glass over da..

Skrevet

Ta deg sammen og ikke plag legen med tull. Gå heller til psykolog for helseangsten. 

Anonymkode: 3b3d0...d62

• Liker 30
Skrevet

Du har fått et merke, og det første du tenker er leukemi? Oida. Litt krisemaksimering kanskje? 

Ingen her kan svare på om du har leukemi. Jeg synes du gjør lurt i å dra til legen. 

Anonymkode: 4fb1d...f3e

• Liker 20
Skrevet

Men kjære deg. Du har fått et merke, som ser ut som en helt vanlig skade ved å dulte borti noe, også er du småkvalm og har hodepine. Og utifra dette så tror du at du har kreft? Tenker du sånn ofte?

Anonymkode: c9928...495

• Liker 16
Skrevet

Jeg har ikke dultet borti noe. Har overhodet ikke helseangst heller. 

Skrevet

Vist merke ikke går vekk, kan det være hjernehinnebetennelse.

Anonymkode: daa9d...c4c

• Liker 4
Skrevet

Lepra 

Anonymkode: 8b77d...57d

Skrevet

Ser ut som du har klødd deg for hardt. Og jeg vet du kommer til å svare at du ikke har klødd men det kan du fint ha gjort i søvne. 

Om merket fortsatt er der om en uke kan du dra til legen. 

Skrevet

Er du engstelig så gå til legen! Det går helt fint 😊

Anonymkode: ae5d9...29f

Skrevet

Du kan nok bare avbestille legetimen, du lever neppe så lenge .Håper du forstår at dette er tull. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 time siden, iiis skrev:

Jeg har ikke dultet borti noe. Har overhodet ikke helseangst heller. 

Man dulter stadig borti noe. Ofte uten å tenke over det. Jeg har ofte blå og røde merker jeg ikke aner hvor kommer i fra. 

Endret av Thyra
  • Liker 9
Skrevet
1 time siden, iiis skrev:

Skal komme meg til legen i morgen. 

Lurer på om dette kan være ett tegn på leukemi?

Lest litt om symptomer.. har vært kvalm for ett par dager siden. Hodepine igår.. og nå dette merket på låret. Snapchat-259674007.thumb.jpg.3da502b96ceb3f57b548e1a28c578cca.jpg

Du har slått deg, uten at du husker eller har kjent det. 

Skulle alle med denne typen sår og merker løpe til lege med mistanke om leukemi, så hadde legekontorene vært sprengt på kapasitet. 

Leukemi gir deg langt mer og langt mer merkbare og plagsomme symptomer. 

Anonymkode: 7a2a2...a5f

• Liker 13
Skrevet

Har ikke vært borti noe og glemt det. Men greit nok, hadde ikke regnet med å bli spesielt beroliget her inne. Hadde ett snev av håp om at kanskje noen med erfaring kunne berolige eller komme med erfaring.. 

Ha en fin kveld. 

Skrevet

Kvalmen kan være at du brygger på noe, det kan hodepinen også være. Hodepinen kan også skylde fullmånen i dag! Det går fint an å slå seg uten å merke det! I sted hadde jeg plutselig et lite sår på fingeren som hadde blødd, hvordan jeg fikk det har jeg virkelig ingen anelse om!

Anonymkode: e4b99...b7c

• Liker 3
Skrevet

Merket kan jo faktisk også være et stikk av noe slag vet du😊

Anonymkode: e4b99...b7c

• Liker 1
Skrevet

Gå til legen og be om henvisning til psykolog. Han kan sikkert ta noen tester som kan roe ned sjelen din og, lite sannsynlig at du lider av leukemi.

• Liker 3
Skrevet

Syns folk kan la vær å svare om de ikke kan svare på en hyggelig måte! Ja dette trenger ikke være noe alvorlig, men det kan like gjerne være det!

Kjære TS! Ring legekontoret ditt i morgentidlig når de åpner (større sjanse for å få akutt time om man ringer når de åpner), forklar symptomer etc, så får helsepersonell vurdere hvorvidt du må tas blodprøve av eller inn til lege :) Håper der ikke er alvorlig :)

Gjest Lama_Drama
Skrevet (endret)

Ved så lave blodplatene at du får merker blir det mange, og gjerne både store og små. Et merke har ofte en helt naturlig forklaring, et stikk, du har klødd, du har slått deg e.l. Blåmerker er nokså vanlige og veldig sjeldent hvet man nøyaktig når man fikk dem. 

Hosepine og kvalme er også helt vanlige plager man har flere ganger i året, gjerne i måneden. Leukemi har helt andre symptomer. Slapphet, tungpust, svimmelhet, hjertebank, neseblod o.l. Spesielt er almenntilstanden elendig, man blir fort sliten av små ting. 

Dersom du opplever deg som usedvanlig sliten, blør fra tannkjøttet når du pusser tenner o.l er det fornuftig å dra til legen. 

Dette går nok helt fint, skal du se. 

Endret av Lama_Drama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...