Gå til innhold

Bruker deres 7-åringer tiktok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min niåring får ikke lov, jeg følger anbefalte aldersgrenser ganske slavisk på sånt. Skremmende hvor mange av vennene hennes som er på tiktok, skjønner ikke hvordan foreldrene tenker. 

Anonymkode: af243...694

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt igjen til  de var 11 år, var mye mas frem til det da mange foreldre gir unga alle mulige apper for å få være i fred. Var til slutt eneste i klassen som ikke hadde så da ga jeg dessverre etter.

Har forøvrig gått greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente på 9 har det. Samme med vennene hennes.

Anonymkode: c94a5...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo lastet den ned sammen med henne, gått gjennom appen, sett litt rundt hva det er der. Følg nøye med på hva som skjer der inne i starten. Hver dag. Snakk om ting som evt skjer. Ikke legg til folk man ikke kjenner. 

Eller så sier du at det er en aldersgrense og at den må følges. 

Det er jo en gøyal app, bare synd det er så mange rare folk der ute på nettet.. 

Anonymkode: 40834...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Det er fullt mulig å begrense adgangen til at hvem som helst kan kommentere. Det er også fullt mulig å ha en (mange) prater med barna om dette. På samme måte som vi snakker med dem om at man ikke skal ta i mot godteri og sette seg i bilen til fremmede på skoleveien. 

(Men jeg er enig i at 7-åringer er for små)

Samtidig har man null kontroll på hva som foregår..det er ikke vanskelig å love gull og grønne skoger (ny iPhone, sminke osv osv) til et barn om man bare sender et bilde av seg selv i trusa. Man tror man har begrenset kontakten, men en pedofil vet nøyaktig hvordan han/hun skal unngå den «brannmuren» du har satt opp for barnet ditt. Jeg er nok ekstremt streng ifht barn og nett..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei, det er uaktuelt her. 7-åringen min har heller ikke egen telefon, og av det jeg hører, er det kun ett barn av 50 på trinnet hans som har det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende at så mange sier nei, når det åpenbart er mange barn som bruker det... Niesa mi på 9 har brukt det, i likhet med alle venninnene hennes. 

Og jo, der er det mobbing også. Niesa mi måtte kutte det ut fordi det ble så mye drittslenging. 

Anonymkode: 793ab...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...