Gå til innhold

Bruker deres 7-åringer tiktok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ei datter på 7 år som maser hver eneste dag om å få tiktok-bruker, siden alle venninnene i klassen hennes har det. Men jeg synes det er altfor tidlig, hun bør i hvertfall vente til hun blir 9 år. Hva mener dere? Har deres 7-åringer tiktok-bruker?

Anonymkode: 4ac69...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en sønn på 7 år, men jeg har ikke hørt om TikTok. Er det noe ala SnapChat? 

Anonymkode: e3e7a...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en sønn på 7 år, men jeg har ikke hørt om TikTok. Er det noe ala SnapChat? 

Anonymkode: e3e7a...f08

Det er et sosialt media hvor man kan lage videoer av seg selv mens man lipsyncer kjente låter. Det het tidligere musically.

Ts

Anonymkode: 4ac69...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 7 år er altfor tidlig. Min datter på 11 år har fått det under tvil, det er bare hennes venner som kan se videoer hvis hun legger ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei på 9 år og hun får ikke. Vet om 2 i klassen som har Tiktok. De samme 2 har også Snap. Så vidt jeg vet har ingen andre i klassen det heller. 

Anonymkode: 6e626...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder alle anbefalte aldersgrenser slavisk. Selv om "alle andre" får lov.

Anonymkode: 1d1a0...585

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtteåring her, og det er uaktuelt! Hun har alt for dårlig utviklet dømmekraft ennå til å kunne gis tilgang til sosiale medier. 

Anonymkode: 2eca6...d42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en sønn på 7 år, men jeg har ikke hørt om TikTok. Er det noe ala SnapChat? 

Anonymkode: e3e7a...f08

Det er som Instagram men med videoer og ikke bilder. Veldig populært blant de yngste. Min jente fikk det da hun var nesten 11. Hadde ikke fått lov om hun var yngre. Vi har selvsagt gått gjennom personinnstillingene , snakket masse om nettvett, og jeg følger henne. Hun legger ut videoer hvor hun danser eller leker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke på tiktok selv, men har hørt at det er ekstremt mye mobbing der. Mange stygge kommentarer og slikt. 

Anonymkode: 95b01...6eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke på tiktok selv, men har hørt at det er ekstremt mye mobbing der. Mange stygge kommentarer og slikt. 

Anonymkode: 95b01...6eb

Det er ikke min erfaring etter at datteren min har brukt det en stund. Men det er jo avhengig av hvem de har som venner da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri i livet. Her i huset holder vi også igjen på smarttelefon. Aldersgrense for bl.a. Tiktok og andre sosiale medier er 13 år, så her blir det hverken smarttelefon eller konto på sosiale medier før de fyller det. Og jepp, vi er «verdens verste foreldre». Det lever jeg svært godt med.

Anonymkode: 8286f...9bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et foredrag med politiet, som omhandlet ulike apper og soMe. Tik Tok ble blant annet nevnt som pedofiles paradis..her kan man fritt chatte og få personlige opplysninger fra mindreårige 👌🏻 

Skjønner ikke hvordan det i det hele tatt er mulig å vurdere å gi voksne folk fri tilgang til barnet sitt.. Barn eier ikke konsekvenstenkning, det er derfor de trenger veiledning og oppsyn. Du ville ikke sendt barnet ditt avgårde alene til feks Thailand? Hvorfor sendes de da alene ut på Internett?? Små barn!! Beklager om jeg fremstår som hard, men jeg blir så sinnsykt provosert over at så mange foreldre er redde for å sette grenser for barna sine for tiden. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære foreldre! Vær så snill å beskytt ungene deres! 

Det går kaldt nedover ryggen min over at foreldre i det hele tatt vurderer dette til så små barn. 7 år!!

(Jeg jobber med barn som blir utsatt for fæle ting, og opplever at det er mange naive foreldre når det kommer til nettbruk!)

Anonymkode: 2cb35...501

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vera skrev:

Var på et foredrag med politiet, som omhandlet ulike apper og soMe. Tik Tok ble blant annet nevnt som pedofiles paradis..her kan man fritt chatte og få personlige opplysninger fra mindreårige 👌🏻 

Skjønner ikke hvordan det i det hele tatt er mulig å vurdere å gi voksne folk fri tilgang til barnet sitt.. Barn eier ikke konsekvenstenkning, det er derfor de trenger veiledning og oppsyn. Du ville ikke sendt barnet ditt avgårde alene til feks Thailand? Hvorfor sendes de da alene ut på Internett?? Små barn!! Beklager om jeg fremstår som hard, men jeg blir så sinnsykt provosert over at så mange foreldre er redde for å sette grenser for barna sine for tiden. 

Det er fullt mulig å begrense adgangen til at hvem som helst kan kommentere. Det er også fullt mulig å ha en (mange) prater med barna om dette. På samme måte som vi snakker med dem om at man ikke skal ta i mot godteri og sette seg i bilen til fremmede på skoleveien. 

(Men jeg er enig i at 7-åringer er for små)

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...