Gå til innhold

Venninne som er konstant sur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

Ditt ekstreme behov for at dette mennesket ikke er noe å samle på og skal under alle omstendigheter kuttes ut, er registrert.

Anonymkode: aa93f...bb8

Jeg kommer ikke til å blokkere henne eller droppe henne som venn, men jeg gidder ikke være den som skal tvinge henne til å snakke med meg, når jeg allerede har prøvd og ikke får respons. Da kan hun heller ta seg sammen og feie for sin egen dør først.

Ts

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

Ditt ekstreme behov for at dette mennesket ikke er noe å samle på og skal under alle omstendigheter kuttes ut, er registrert.

Anonymkode: aa93f...bb8

Er du TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, O.G. skrev:

Er du TS?

Nei

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan innrømme at jeg har følt på det venninnen din føler i blant. Venner inviterer på ting, jeg kan ikke, også blir jeg misunnelig. Så tenker jeg at de kunne jo funnet en dag det passer for meg. Jeg har to gode venner som har vært på ferietur uten meg, som jeg hadde såååå lyst til å bli med på. Men ingen av gangene hadde jeg råd. Da tenkte jeg inni meg at de kunne jo spurt om vi kunne gjøre noe jeg hadde råd til. 

Samtidig så tenker jeg jo at dette har de faktisk spurt meg om, og det er min egen feil at jeg ikke kan. Jeg har jo friheten til å prioritere. Så jeg har ikke sagt noe, og har skjønt at jeg bare er lei meg fordi jeg ikke kan. Det er ikke vennene mine sin feil. 

Disse «sjalusi»-tankene kom i en periode der jeg hadde det tungt. Jeg hadde ikke jobb, lite penger, og det var slutt med kjæresten. Det skulle ingenting til før jeg ble lei meg. Nå har jeg det bedre, og bryr meg mindre om at venner gjør ting uten meg. 

Poenget mitt er, det høres ut som om denne venninnen kanskje har noe hun sliter med. Hun virker usikker på seg selv, dårlig selvtillit. Tenker kanskje at dere sitter der og tenker «vi gidder ikke flytte avtalen bare fordi det ikke passer henne!!». 

Men så kjenner ikke jeg venninnen deres i det hele tatt da. Jeg aner ikke hva som ligger bak. Men ingen blir sinte om det ikke er noe grunn til det. Hun kan som sagt ha problemer med dårlig selvtillit, kanskje har hun et sinneproblem?

Jeg syns dere burde forsikre henne om at det ikke er med vilje. Og at hun faktisk har sagt nei selv. Si at du syns ikke det er noe hyggelig at hun blir sint, for dere mener ikke noe vondt. Spør gjerne om det passer for henne en annen gang. 

Anonymkode: 2765f...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan innrømme at jeg har følt på det venninnen din føler i blant. Venner inviterer på ting, jeg kan ikke, også blir jeg misunnelig. Så tenker jeg at de kunne jo funnet en dag det passer for meg. Jeg har to gode venner som har vært på ferietur uten meg, som jeg hadde såååå lyst til å bli med på. Men ingen av gangene hadde jeg råd. Da tenkte jeg inni meg at de kunne jo spurt om vi kunne gjøre noe jeg hadde råd til. 

Samtidig så tenker jeg jo at dette har de faktisk spurt meg om, og det er min egen feil at jeg ikke kan. Jeg har jo friheten til å prioritere. Så jeg har ikke sagt noe, og har skjønt at jeg bare er lei meg fordi jeg ikke kan. Det er ikke vennene mine sin feil. 

Disse «sjalusi»-tankene kom i en periode der jeg hadde det tungt. Jeg hadde ikke jobb, lite penger, og det var slutt med kjæresten. Det skulle ingenting til før jeg ble lei meg. Nå har jeg det bedre, og bryr meg mindre om at venner gjør ting uten meg. 

Poenget mitt er, det høres ut som om denne venninnen kanskje har noe hun sliter med. Hun virker usikker på seg selv, dårlig selvtillit. Tenker kanskje at dere sitter der og tenker «vi gidder ikke flytte avtalen bare fordi det ikke passer henne!!». 

Men så kjenner ikke jeg venninnen deres i det hele tatt da. Jeg aner ikke hva som ligger bak. Men ingen blir sinte om det ikke er noe grunn til det. Hun kan som sagt ha problemer med dårlig selvtillit, kanskje har hun et sinneproblem?

Jeg syns dere burde forsikre henne om at det ikke er med vilje. Og at hun faktisk har sagt nei selv. Si at du syns ikke det er noe hyggelig at hun blir sint, for dere mener ikke noe vondt. Spør gjerne om det passer for henne en annen gang. 

Anonymkode: 2765f...723

Når  vi alle har planlagt å gjøre noe sammen, fant vi alle en dag som passet alle. Etter kort tid kommer det fram at hun hadde andre planer, og den dagen måtte flyttes. Hun ble jo kjempesur fordi vi i utgangspunktet skulle finne på noe en dag hun ikke kunne. Vi byttet dato, pga. hun ble så sur, men det førte til at to av de som egentlig skulle være med - ikke kunne være med. Det handler ikke om at hun ikke får være med, ikke blir spurt eller at ting ikke blir tilpasset henne. Det er alle andre det går ut på. Sånn indirekte vil hun jo ikke at jeg (ihvertfall) ikke skal henge med noen andre, og det hadde endt med at jeg var alene dag inn og dag ut. Dét er ikke aktuelt. Jeg har et liv jeg óg, og vil eller må jeg finne på ting med andre, så gjør jeg det uten dårlig samvittighet. Av alt jeg har gjort for henne, får jeg tross alt ingenting tilbake. 

Ts

Anonymkode: fdc37...672

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at hun ikke sier noe spesielt. Vi er 4 stk i en gruppechat, og hvis jeg har funnet på noe uten hun (med noen andre enn de i det hele tatt), blir hun - og kun hun - sur på meg. Hvis jeg sender noe, svarer hun ikke. Men hvis de andre to sender noe, kan hun svare, men da er hun veldig overfladisk og viser tydelig gjennom hvordan hun ordlegger seg at hun er sur.

Anonymkode: fdc37...672

Men har du så behov for at hun ikke er sur på deg da? 

Da sier du bare: Det hadde vært hyggelig om du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, exictence skrev:

Men har du så behov for at hun ikke er sur på deg da? 

Da sier du bare: Det hadde vært hyggelig om du svarer.

For min del kan hun være så sur hun bare vil, men da gidder jeg ikke ha noe kontakt med henne. Alle våre felles venner sier det samme, at hun har blitt så sur. Ikke bare nå i det siste, men de siste 1-2 årene. Hun kaller folk gørre og kutter kontakten med flere selv, og som nevnt er det et par stk som ikke gidder ha kontakt med henne pga dette opplegget hennes - at hun skal ha alle fordelene. 

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For min del kan hun være så sur hun bare vil, men da gidder jeg ikke ha noe kontakt med henne. Alle våre felles venner sier det samme, at hun har blitt så sur. Ikke bare nå i det siste, men de siste 1-2 årene. Hun kaller folk gørre og kutter kontakten med flere selv, og som nevnt er det et par stk som ikke gidder ha kontakt med henne pga dette opplegget hennes - at hun skal ha alle fordelene. 

Anonymkode: fdc37...672

Så hvorfor setter dere henne ikke på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, O.G. skrev:

Så hvorfor setter dere henne ikke på plass?

Godt spørsmål...

Ts

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er velkjent blant ungdomsskolejenter. Venninnen din har et stort kontrollbehov, vil være med på alt og vite hva som skjer. Evt styre det som skjer. 

Hvis hun ikke kan snakkes med, må du enten leve med det eller kutte henne ut. Neste gang hun blir sur for noe slikt, kan du konfrontere henne? Hva sier hun i så fall? «Jeg spurte deg om du kunne være med, men siden du ikke kunne dro jeg sammen med Elise. Hva mener du er galt med det? Skulle jeg la være å dra bare fordi du ikke kunne? Kom an da, du ser vel hvor urimelig det er? Vi er da voksne mennesker? Det var bare en shoppingtur, ikke en Sydentur liksom.» 

Anonymkode: 23bc7...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kommer ikke til å blokkere henne eller droppe henne som venn, men jeg gidder ikke være den som skal tvinge henne til å snakke med meg, når jeg allerede har prøvd og ikke får respons. Da kan hun heller ta seg sammen og feie for sin egen dør først.

Ts

Anonymkode: fdc37...672

Skjønner ikke hvorfor du ber om hjelp når du ikke tar tid råd.. Hun manipulerer deg og styrer deg, slett henne og bli ferdig med dette. Sånne folk forandrer seg ikke uansett hvor mye man vil at dem skal det

Anonymkode: e1a12...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Når  vi alle har planlagt å gjøre noe sammen, fant vi alle en dag som passet alle. Etter kort tid kommer det fram at hun hadde andre planer, og den dagen måtte flyttes. Hun ble jo kjempesur fordi vi i utgangspunktet skulle finne på noe en dag hun ikke kunne. Vi byttet dato, pga. hun ble så sur, men det førte til at to av de som egentlig skulle være med - ikke kunne være med. Det handler ikke om at hun ikke får være med, ikke blir spurt eller at ting ikke blir tilpasset henne. Det er alle andre det går ut på. Sånn indirekte vil hun jo ikke at jeg (ihvertfall) ikke skal henge med noen andre, og det hadde endt med at jeg var alene dag inn og dag ut. Dét er ikke aktuelt. Jeg har et liv jeg óg, og vil eller må jeg finne på ting med andre, så gjør jeg det uten dårlig samvittighet. Av alt jeg har gjort for henne, får jeg tross alt ingenting tilbake. 

Ts

Anonymkode: fdc37...672

Hun virker noe sjalu. Før du evt kutter henne ut, kunne du jo pratet med henne om det. Si hva du legger merke til, på en hyggelig måte, og at det ikke er som hun tror. Og gjør det klinkende klart at du har andre venner og avtaler. Dette nå hun tåle.

Jeg mener ikke at det er rett av henne å holde på sånn. Greit nok at man har negative følelser, men man må kunne kontrollere dem. Hun virker ikke veldig nyansert når det gjelder dette her. 

Funker det ikke å prate med henne, så er det ikke så mye du får gjort. Da får du prøve å kutte kontakten.

Anonymkode: 2765f...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg tror vil fungere her er å prate til henne nesten sånn man gjør til barn. Noe a la: «jeg skjønner at du er lei deg fordi du ikke kan bli med, men jeg skulle ut og handle og ønsket å ha med meg noen. Siden du ikke kunne spurte jeg X, og hun ble med. En annen gang er det din tur.» 

jeg ville nok også faset henne litt ut, uten å gjøre noe stort nummer av det. Virker litt som at hun er typen til å lage veldig oppstyr, og det er ingen tjent med hvis hun bare blir fornærmet uten å lære noe av det. 

Anonymkode: 9ea69...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg har forklart flere ganger til både henne og de to andre. Eneste gangene hun tar direkte kontakt med meg, er hvis hun trenger å bli kjørt noe sted eller en annen tjeneste. Eller så spør hun om hvor jeg er og hvem jeg er med, for å holde kontroll på meg. Når jeg har svart henne på det, sier hun ikke mer i det hele tatt.

Anonymkode: fdc37...672

men hvordan kan du kalle henne en bestevenninne når de eneste gangene hun tar direkte kontakt er for å for å få en tjeneste av deg? Og aldri inviterer deg på noe, men alle andre. Hadde kuttet henne ut tvert. Hun er en sånn type som utnytter andre. 

Anonymkode: 78052...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

men hvordan kan du kalle henne en bestevenninne når de eneste gangene hun tar direkte kontakt er for å for å få en tjeneste av deg? Og aldri inviterer deg på noe, men alle andre. Hadde kuttet henne ut tvert. Hun er en sånn type som utnytter andre. 

Anonymkode: 78052...07d

Vi hang sammen, snakket og tullet veldig mye mer før. Helt til hun for to år siden fikk seg ny type. Etter det har hun forandret seg, både ved å doble vekta si og være sur for alt og ingenting.

Ts

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, O.G. skrev:

Er du TS?

Det ser du vel at jeg ikke er.

Anonymkode: aa93f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...