Gå til innhold

Venninne som er konstant sur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som blir sur for de minste ting. Hun er av den typen som blir bedt med på alt og er med på alt, og hvis hun ikke får eller kan være med på noe, da blir hun kjempesur. Hvis jeg f.eks. spør om hun vil bli med å shoppe, og hun sier hun ikke kan, og jeg spør noen andre om å bli med - som faktisk blir med, da blir hun også kjempesur. Og spesielt hvis det er en felles venn(inne). 

Jeg begynner å bli veldig lei dette opplegget hennes. Blir hun sur, slutter hun å ta kontakt og svarer som regel ikke. Hvis hun svarer, får man bare bjeffing tilbake og en hel historie om hvor fæl man er som finner på ting uten henne. 

Hva tenker dere jeg skal gjøre? Hvis jeg må snakke med henne, hvordan skal jeg gå frem? 

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La henne slutte å ta kontakt og svare uten at du behøver å bry deg?

Jeg synes det er lettere å si hva du kan si/svare henne om jeg vet akkurat hva hun sier først til deg?

Men jeg kan prøve. Hun er sur fordi du finner på noe med noen. Jeg tenker du trenger ikke å si noe.

Hun beskylder deg for å oppføre deg dårlig. Da kan du bare si det var ikke meningen å gjøre deg lei, eller at det skulle føre til at du synes det var dumt. Jeg gjorde det slik fordi jeg forstod på deg at du ikke ville være med.

Eller hvis det var en gang du fant på noe med andre uten å ha spurt henne. Så kan du si hvis hun beskylder deg: Jeg skal huske på en annen gang å invitere deg med på det. Men denne gangen ble det ikke sånn. 

Du trenger ikke forklare og unnskylde deg for henne.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si noe om det, men hun inviterer meg aldri med på noe. Hvis jeg spør hva som skjer en kveld, sier hun ingenting. 2 timer senere har hun invitert til fest der alle vennene våre er, uten om meg. Dette skjer hver bidige gang, hver bidige uke. Og jeg har spurt henne flere titalls ganger om å finne på noe, hva som helst, men hun har alltid en unnskyldning for hvorfor hun ikke kan. Likevel blir hun sur når jeg finner på ting med andre.

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Glemte å si noe om det, men hun inviterer meg aldri med på noe. Hvis jeg spør hva som skjer en kveld, sier hun ingenting. 2 timer senere har hun invitert til fest der alle vennene våre er, uten om meg. Dette skjer hver bidige gang, hver bidige uke. Og jeg har spurt henne flere titalls ganger om å finne på noe, hva som helst, men hun har alltid en unnskyldning for hvorfor hun ikke kan. Likevel blir hun sur når jeg finner på ting med andre.

Anonymkode: fdc37...672

Ts, btw 

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, exictence skrev:

La henne slutte å ta kontakt og svare uten at du behøver å bry deg?

Jeg synes det er lettere å si hva du kan si/svare henne om jeg vet akkurat hva hun sier først til deg?

Men jeg kan prøve. Hun er sur fordi du finner på noe med noen. Jeg tenker du trenger ikke å si noe.

Hun beskylder deg for å oppføre deg dårlig. Da kan du bare si det var ikke meningen å gjøre deg lei, eller at det skulle føre til at du synes det var dumt. Jeg gjorde det slik fordi jeg forstod på deg at du ikke ville være med.

Eller hvis det var en gang du fant på noe med andre uten å ha spurt henne. Så kan du si hvis hun beskylder deg: Jeg skal huske på en annen gang å invitere deg med på det. Men denne gangen ble det ikke sånn. 

Du trenger ikke forklare og unnskylde deg for henne.

 

Greia er at hun ikke sier noe spesielt. Vi er 4 stk i en gruppechat, og hvis jeg har funnet på noe uten hun (med noen andre enn de i det hele tatt), blir hun - og kun hun - sur på meg. Hvis jeg sender noe, svarer hun ikke. Men hvis de andre to sender noe, kan hun svare, men da er hun veldig overfladisk og viser tydelig gjennom hvordan hun ordlegger seg at hun er sur.

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

Hun er ikke en venn, hun er ei som manipulerer deg, gå vekk fra henne før det blir værre, trust me.

Det er det jeg også tenker. Vi har vært bestevenninner i 4 år nå. Venninnene hennes fra ungdomsskolen kan fortelle at hun alltid har vært slik jeg har beskrevet. Hun har også flere ganger, når det har vært uenigheter i gjengen, truet med å kutte kontakten. Hvis hun tar så lett på vennskapet vårt, gidder jeg ikke prøve redde det heller. Jeg har heller aldri fått noe fra henne, mtp. alle gangene jeg har stilt opp for henne, lånt og spleiset henne penger og gjort henne tjenester. Det er allerede et par stk. av våre venner som har kuttet henne ut pga dette.

Anonymkode: fdc37...672

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er det jeg også tenker. Vi har vært bestevenninner i 4 år nå. Venninnene hennes fra ungdomsskolen kan fortelle at hun alltid har vært slik jeg har beskrevet. Hun har også flere ganger, når det har vært uenigheter i gjengen, truet med å kutte kontakten. Hvis hun tar så lett på vennskapet vårt, gidder jeg ikke prøve redde det heller. Jeg har heller aldri fått noe fra henne, mtp. alle gangene jeg har stilt opp for henne, lånt og spleiset henne penger og gjort henne tjenester. Det er allerede et par stk. av våre venner som har kuttet henne ut pga dette.

Anonymkode: fdc37...672

hadde ei vennine som forlot mitt vennskap fordi hun ville heller dra med en annen mann som bor i dannmark, etter jeg gjorde alt for henne, tok BFF tattovering, gjorde alt. for og så gå bak ryggen på meg 2 månder etterpå. Vet hvordan det er, er bare å gi slipp på henne og finn noen andre! er alltid folk rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

hadde ei vennine som forlot mitt vennskap fordi hun ville heller dra med en annen mann som bor i dannmark, etter jeg gjorde alt for henne, tok BFF tattovering, gjorde alt. for og så gå bak ryggen på meg 2 månder etterpå. Vet hvordan det er, er bare å gi slipp på henne og finn noen andre! er alltid folk rundt

Såpass ja... Det er jo alltid like kjipt, men samtidig finner man ut av hvem som er ekte og falske venner. Jeg har heldigvis mange andre venner jeg mye heller vil henge med, og noen av de er faktisk hennes venner fra ungdomsskolen.

Ts

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å si noe om det, men hun inviterer meg aldri med på noe. Hvis jeg spør hva som skjer en kveld, sier hun ingenting. 2 timer senere har hun invitert til fest der alle vennene våre er, uten om meg. Dette skjer hver bidige gang, hver bidige uke. Og jeg har spurt henne flere titalls ganger om å finne på noe, hva som helst, men hun har alltid en unnskyldning for hvorfor hun ikke kan. Likevel blir hun sur når jeg finner på ting med andre.

Anonymkode: fdc37...672

Vel, minn henne på dette, fordi da er det jo ganske klart at du ikke er ei venninne av henne, men backup'en hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Vel, minn henne på dette, fordi da er det jo ganske klart at du ikke er ei venninne av henne, men backup'en hennes. 

Dette er noe jeg har forklart flere ganger til både henne og de to andre. Eneste gangene hun tar direkte kontakt med meg, er hvis hun trenger å bli kjørt noe sted eller en annen tjeneste. Eller så spør hun om hvor jeg er og hvem jeg er med, for å holde kontroll på meg. Når jeg har svart henne på det, sier hun ikke mer i det hele tatt.

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg har forklart flere ganger til både henne og de to andre. Eneste gangene hun tar direkte kontakt med meg, er hvis hun trenger å bli kjørt noe sted eller en annen tjeneste. Eller så spør hun om hvor jeg er og hvem jeg er med, for å holde kontroll på meg. Når jeg har svart henne på det, sier hun ikke mer i det hele tatt.

Anonymkode: fdc37...672

Jeg synes du skal vurdere å blokkere henne overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg synes du skal vurdere å blokkere henne overalt.

Jeg skal hvertfall la være å snakke direkte med henne (gruppechat). For når vi i det hele tatt er sammen, kun oss to, harvi det kjempegøy, snakker om alt mulig rart og ler. Men er vi fler sammen, blir hun en annen person. En mer sur og overfladisk en.

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal hvertfall la være å snakke direkte med henne (gruppechat). For når vi i det hele tatt er sammen, kun oss to, harvi det kjempegøy, snakker om alt mulig rart og ler. Men er vi fler sammen, blir hun en annen person. En mer sur og overfladisk en.

Anonymkode: fdc37...672

Klassisk det der. Hun prøver å fremheve seg selv ved å trekke deg ned. Hun er ikke ei venninne av deg, hun bruker deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Klassisk det der. Hun prøver å fremheve seg selv ved å trekke deg ned. Hun er ikke ei venninne av deg, hun bruker deg. 

Er det jeg og tenker. Hvis hun trenger å bli kjørt, tar jeg alltid betalt. Og hun er alltid blakk, og blir også dermed sur hvis jeg ikke kan kjøre henne gratis. Derimot ei av våre felles venninner kjører gratis, og dermed får hun viljen sin.

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det jeg og tenker. Hvis hun trenger å bli kjørt, tar jeg alltid betalt. Og hun er alltid blakk, og blir også dermed sur hvis jeg ikke kan kjøre henne gratis. Derimot ei av våre felles venninner kjører gratis, og dermed får hun viljen sin.

Anonymkode: fdc37...672

Men at denne felles venninnen lar seg utnytte er ikke ditt problem. Du har kun ansvar for deg selv,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Men at denne felles venninnen lar seg utnytte er ikke ditt problem. Du har kun ansvar for deg selv,

Det er sant, har også advart denne andre venninnen, men er ikke noe jeg gidder bry meg med. Så lenge jeg ikke blir brukt uten å få gjengjeldt tjenesten.

Anonymkode: fdc37...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, har også advart denne andre venninnen, men er ikke noe jeg gidder bry meg med. Så lenge jeg ikke blir brukt uten å få gjengjeldt tjenesten.

Anonymkode: fdc37...672

Nu høres det ut som du er ferdig med denne venninnen, så hva skal du gjøre for å bli kvitt henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Det er hennes måte å kontrollere omgivelsene sine på. Overse hennes forsøk på å manipulere.

 

28 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, minn henne på dette, fordi da er det jo ganske klart at du ikke er ei venninne av henne, men backup'en hennes. 

 

23 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg synes du skal vurdere å blokkere henne overalt.

 

18 minutter siden, O.G. skrev:

Klassisk det der. Hun prøver å fremheve seg selv ved å trekke deg ned. Hun er ikke ei venninne av deg, hun bruker deg. 

 

15 minutter siden, O.G. skrev:

Men at denne felles venninnen lar seg utnytte er ikke ditt problem. Du har kun ansvar for deg selv,

 

3 minutter siden, O.G. skrev:

Nu høres det ut som du er ferdig med denne venninnen, så hva skal du gjøre for å bli kvitt henne?

Ditt ekstreme behov for at dette mennesket ikke er noe å samle på og skal under alle omstendigheter kuttes ut, er registrert.

Anonymkode: aa93f...bb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...