Gå til innhold

Hvordan er dine eggløsningssmerter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kjennes det ut? 

På en eller begge sider? 

Hvor lenge varer det? 

Dersom du tar eggløsningstester, når kommer smertene (før, etter eller ca samtidig som positiv test). 

Anonymkode: cf430...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp begynt å følge med på syklusen, og jeg er like blank som deg så denne tråden må jeg følge med på! 

Jeg trodde jeg hadde eggløsning smerter i går/natt, men EL testen i morrest var negativ og vell så det. Kan hende jeg gikk glipp av EL, men tror nok den dukker opp litt senere i syklusen. Prøver å følge med på utfloden, den skal være eggehviteseig før/under/rett etter eggløsning. 

Anonymkode: eaee7...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig vondt. Har vondere da enn ved mens. Det er som regel bare på den ene siden, men jeg har én stor og en veldig liten eggstokk, så jeg regner med at den ensidige smerten er pga mest aktivitet på den ene siden. Jeg får menslignende smerter og trykkvondt. Det føles trangt i magen rett og slett og jeg klarer ikke visse stillinger.

Anonymkode: e9ef3...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlige vonde, får vondt alltid i den ene side hvor egget slipper og får masse sånn el slim. Jeg tar aldri eggløsningstest siden jeg vet når el skjer,  men det varer 2 dager ca 

Anonymkode: 74be6...1c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente aldri eggløsning før jeg fikk barn... men nå, omg...

Det er magevondt i 1 uke i forbindelse med eggløsning. Føler veldig tyngdefølelse i underlivet,  det er kramper og stikkinger. Det er mye vondere enn mensensmerter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt murringer i 2-3 dager rundt eggløsning, og så skikkelig vondt i noen timer en av dagene. Det er en skjærende og stikkende smerte. Jeg har den bare på én side (varierer hvilken), men den stråler ut til underliv og lysker, og noen ganger ryggen. De skikkelig vonde smertene kommer som regel dagen etter første positive eggløsningstest (jeg pleier å få positiv to dager på rad). Jeg har tempet noen sykluser, og det ser ut som de sterke smertene kommer akkurat den dagen jeg har eggløsning. 

Dette er noe som har kommet med årene, og jeg hadde det ikke før jeg begynte med p-piller første gang. Jeg sluttet med hormonell prevensjon for rundt 8 år siden, og smertene har blitt sterkere i løpet av de årene. 

Anonymkode: d49c1...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt sånn trykkvondt og føles som om hele kroppen jobber mot noe. Det er i hele kroppen og ikke bare en side. Så kommer eggløsningslim en eller to dager etterpå, og en til to dager etter alkm er eggløsning (i følge tester). 

Anonymkode: b6e6b...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stikk/bobler/trykk innimellom på den siden hvor egget slippet i sånn ca 12 timer. Det er ikke akkurat vondt men veldig ubehagelig. Jeg får også eggeløsningsslim mens dette skjer. Samtidig er jeg full av energi.

Jeg får smertene samtidig med positiv test. 

 

Anonymkode: 344de...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kjennes det ut? 

På en eller begge sider? 

Hvor lenge varer det? 

Dersom du tar eggløsningstester, når kommer smertene (før, etter eller ca samtidig som positiv test). 

Anonymkode: cf430...fd9

Er gravid med tvillinger nå. Har alltid kjent eggløsning på den siden egget slipper. Kjente at to egg slapp når jeg unnfanget tvillingene. En på hver side. Da jeg hadde eggløsning med ett egg kjente jeg det på en side å det var en «komfortabel» smerte. Altså kjenner det litt som hold og at det stikker litt. Varer maks 5-15 min før det gir seg. Har ingen tegn til det før eller etterpå :) 

Med tvillingene var det overraskende vondt faktisk. Det å slippe to egg føltes som intense menssmerter. Jeg hadde vondt en hel dag og var øm dagen etterpå. Sov med varmeflaske den kvelden for var veldig vondt. Ble egentlig litt bekymret men det viste seg at det bare var positivt 😆

Mine tester blir vel positive ca 12 timer før egget slipper. Rett etterpå blir de negative å de er positive frem til egget slipper. Har sjekket det 😆 Å smertene kommer etter siste positive test å da pleier jeg å teste igjen etterpå å da er testen svak igjen. 

Anonymkode: 78036...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker litt i ene siden en time eller to. Noen ganger om morgenen, men som oftest om ettermiddagen/kvelden. Hvis jeg da tar eggløsningstest er den positiv, så regner med at det jeg kjenner er rett før egget slipper (siden testen hadde vært negativ hvis eggløsningen var i gang).

Anonymkode: efda6...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...