Gå til innhold

Nabo-problemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg må lufte noe for andre enn familie. Vi er nyinnflyttet og nærmeste nabo kjefter på barna sine konstant! Altså, hun skriker til dem og banner og kaller dem for alle slags stygge ord, låser dem ute og lar de stå og gråte utenfor. Dette hører vi på daglig basis. Jeg vil sende bekymringsmelding til barnevernet, men jeg er redd hun finner ut at det er meg og vil "hevne" seg. Jeg har også barn, så derfor jeg har avventet. Dette mennesket jobber i barnehage! Hva i all verden gjør vi?

Anonymkode: 1bd49...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sakk med henne først og si at det du hører er bekymringsfullt.

Anonymkode: 3fa07...083

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette stemmer, er du nødt til å sende en bekymringsmelding. Tenk på barna først. Var et sånt barn selv og naboen fikk med seg mye rart, men har hørt at hun ikke turte å melde inn til barnevernet (er venninne med dattera hennes) av ca. samme grunner som dine. Hadde hun gjort det kunne oppveksten min kanskje blitt bedre...

Men barna først! Du kan ikke bare stå å se på dette uten å gjøre noe.

Anonymkode: f18fd...491

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette stemmer, er du nødt til å sende en bekymringsmelding. Tenk på barna først. Var et sånt barn selv og naboen fikk med seg mye rart, men har hørt at hun ikke turte å melde inn til barnevernet (er venninne med dattera hennes) av ca. samme grunner som dine. Hadde hun gjort det kunne oppveksten min kanskje blitt bedre...

Men barna først! Du kan ikke bare stå å se på dette uten å gjøre noe.

Anonymkode: f18fd...491

Jeg kommer til å sende bekymringsmelding, ja. Dette har pågått lenge før vi flyttet hit, så dette burde blitt tatt tak i for lenge siden. 

Hva med jobben hennes? Får de vite om at hun er meldt til barnevernet?

 

Anonymkode: 1bd49...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende at ungene aldri hører på henne ? 

Anonymkode: 23426...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det hende at ungene aldri hører på henne ? 

Anonymkode: 23426...93d

Å da er det liksom greit??

Anonymkode: e3ffc...9d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det hende at ungene aldri hører på henne ? 

Anonymkode: 23426...93d

Ingen grunn er vel god nok til å kalle barna sine all slags stygge saker og låse de ute?

Anonymkode: 1bd49...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg må lufte noe for andre enn familie. Vi er nyinnflyttet og nærmeste nabo kjefter på barna sine konstant! Altså, hun skriker til dem og banner og kaller dem for alle slags stygge ord, låser dem ute og lar de stå og gråte utenfor. Dette hører vi på daglig basis. Jeg vil sende bekymringsmelding til barnevernet, men jeg er redd hun finner ut at det er meg og vil "hevne" seg. Jeg har også barn, så derfor jeg har avventet. Dette mennesket jobber i barnehage! Hva i all verden gjør vi?

Anonymkode: 1bd49...714

Hvorfor har ingen reagert før? Hvor gamle er barna? Hva sier hun til dem? Dersom det du skriver er sant ville jeg meldt. 

Anonymkode: 0ea1c...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har ingen reagert før? Hvor gamle er barna? Hva sier hun til dem? Dersom det du skriver er sant ville jeg meldt. 

Anonymkode: 0ea1c...5d1

Jeg vet ikke hvorfor ingen har gjort noe. Barna går på barneskole og barnehage. Hun kaller dem stygge ting og banner og skriker til dem. 

Klart det er sant. Hvem skriver vel inn sånt på gøy? Jeg måtte bare lufte for ukjente.. nå er jeg sikker på at jeg ikke overreagerer. 

Anonymkode: 1bd49...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvorfor ingen har gjort noe. Barna går på barneskole og barnehage. Hun kaller dem stygge ting og banner og skriker til dem. 

Klart det er sant. Hvem skriver vel inn sånt på gøy? Jeg måtte bare lufte for ukjente.. nå er jeg sikker på at jeg ikke overreagerer. 

Anonymkode: 1bd49...714

Det er mye rart som skrives her, men som sagt så bør du melde ettersom det er sant. Å kalle barna stygge ting, banne og skrike til dem er selvfølgelig ikke greit. 

Anonymkode: 0ea1c...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å sende bekymringsmelding, ja. Dette har pågått lenge før vi flyttet hit, så dette burde blitt tatt tak i for lenge siden. 

Hva med jobben hennes? Får de vite om at hun er meldt til barnevernet?

 

Anonymkode: 1bd49...714

Hvordan vet du at dette har pågått lenge før du flyttet inn? Og hvorfor er du redd for at hun sender bv tilbake på deg hvis du ikke har noe å skjule? ;) 

Synes du skal snakke med henne først hvis du virkelig er «bekymret». For alt du vet så er det ikke sikkert at hun er klar over at hun gjør noe feil.

Anonymkode: f25e2...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at dette har pågått lenge før du flyttet inn? Og hvorfor er du redd for at hun sender bv tilbake på deg hvis du ikke har noe å skjule? ;) 

Synes du skal snakke med henne først hvis du virkelig er «bekymret». For alt du vet så er det ikke sikkert at hun er klar over at hun gjør noe feil.

Anonymkode: f25e2...f86

Fordi jeg har snakket med andre naboer. Hun har også fått beskjed om å dempe seg, da vi hører alt. Men det har ikke hjulpet. 

Jeg har ikke skrevet at jeg er redd hun skal sende bv på meg, jeg skrev at jeg er redd hun kan hevne seg på måter som kan gå utover barna mine.

Anonymkode: 1bd49...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er absolutt for melding til barnevernet, men dersom du synes det er ubehagelig kan du heller starte med å innlede et vennskapelig forhold og komme snikende med tips og råd den veien, samt hjelpe henne av og til med barna, og så heller melde bvt dersom det ikke funker. 

Men for barnas del bør du handle på den ene måten eller den andre. 

 

Anonymkode: c8efa...d27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har snakket med andre naboer. Hun har også fått beskjed om å dempe seg, da vi hører alt. Men det har ikke hjulpet. 

Jeg har ikke skrevet at jeg er redd hun skal sende bv på meg, jeg skrev at jeg er redd hun kan hevne seg på måter som kan gå utover barna mine.

Anonymkode: 1bd49...714

Så først har du irritert deg over at de bråker og nå er du plutselig «bekymret» for barn? ;) 

Jeg ser tegninga. Synes virkelig synd på folk som har sånne som deg som nabo.

Anonymkode: f25e2...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så først har du irritert deg over at de bråker og nå er du plutselig «bekymret» for barn? ;) 

Jeg ser tegninga. Synes virkelig synd på folk som har sånne som deg som nabo.

Anonymkode: f25e2...f86

Du skriver som du har peiling. De har fått beskjed om å dempe seg pga skrikingen. Vi har nettopp flyttet hittil, så det er ikke vi som har bedt de dempe seg. Vi har blitt fortalt at dette har vært ett vedvarende problem.

Anonymkode: 1bd49...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så først har du irritert deg over at de bråker og nå er du plutselig «bekymret» for barn? ;) 

Jeg ser tegninga. Synes virkelig synd på folk som har sånne som deg som nabo.

Anonymkode: f25e2...f86

?? 

Anonymkode: d3256...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å sende bekymringsmelding, ja. Dette har pågått lenge før vi flyttet hit, så dette burde blitt tatt tak i for lenge siden. 

Hva med jobben hennes? Får de vite om at hun er meldt til barnevernet?

 

Anonymkode: 1bd49...714

Nei, jobben hennes får ikke vite at hun har barnevernssak. Det er mange mødre som har mistet omsorgen for egne barn som jobber i barnehage.

Anonymkode: 243f9...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg må lufte noe for andre enn familie. Vi er nyinnflyttet og nærmeste nabo kjefter på barna sine konstant! Altså, hun skriker til dem og banner og kaller dem for alle slags stygge ord, låser dem ute og lar de stå og gråte utenfor. Dette hører vi på daglig basis. Jeg vil sende bekymringsmelding til barnevernet, men jeg er redd hun finner ut at det er meg og vil "hevne" seg. Jeg har også barn, så derfor jeg har avventet. Dette mennesket jobber i barnehage! Hva i all verden gjør vi?

Anonymkode: 1bd49...714

Har vi samme nabo eller?

Er ungene i tillegg så små at det ikke nødvendigvis bør være ute uten tilsyn?

Anonymkode: 941ac...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...