Gå til innhold

Føler meg ødelagt

98erjente

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente på 21 år, og farenmin på 66 år har hatt tykktarmskreft. Ble først oppdaget en svulst i tykktarm, så stråling og cellegift. Så fikk mamma svulst i hjernen (godartet) ble operert og ble frisk. når begge var syk ble jeg helt lammet. Pappa var frisk et halvår så tilbakefall binyre og lever, 1 svulst i hver, så ble han kreftfri i noen mnd før tilbakefall kronisk kreft sa legen. I bukhinna. det skulle bli prøvd mange sorter cellegift og mulig operasjon. så etter 6 uker etter 1 forsøk på cellegift, funket ikke cellegiften og livsforlenge behandling går heller ikke. Han dør om dager/uker max få mnd. Har angst og depresjon fra før, så jeg knakk helt sammen.

Det føles akkurat nå ut som at alt er svart, jeg sliter med å fungere. Pappan min har gått fra å kjøre motorsykkel, være glad, til på 1 mnd å må gå med rullator til do, snakker kjempe lite, og ser han ligger med tårer i øyekroken ofte. Jeg er så utbrent etter alt dette og redd for å miste han, lei meg på hannes vegne og redd for tiden etter dødsfall. Føler meg som en zombie. Når pappa må dø pga kreften men han virkelig ikke vil, han vil leve sa han :( Kunne gjort alt for at han skulle levd lenge

Beklager langt innlegg, noen som har tips til meg? 😢 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med søvn å, for går å sjekker på natta om han puster og er redd jeg våkner opp neste morgen uten pappa. Han betyr alt for meg 😢

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prester er veldig gode lyttere uansett om du er troende eller ei. Det anbefaler jeg på det sterkeste. Du kan gå inn på nettsiden til kirken der du bor og ringe eller sende mail i morgen tidlig til en av prestene og spørre om du kan komme snarlig til samtale. Du kan også kontakte sykehuset der din far har gått til behandling fordi de har sykehusprest om du ikke får til å få kontakt med prest i den nærmeste kirken.

Du skal vite at jeg har veldig sterk medfølelse for deg og din pappa. Det er helt grusomt det dere går igjennom og ord kan ikke beskrive hvor mye jeg skulle ønske at du slapp å gå igjennom dette marerittet. 

Men husk at du må prøve å sove. Det kan være god hjelp i for eksempel "guided meditation" på spotify eller rett og slett høre på lydbok. Jeg har aldri mistet noen så nære til kreft, men jeg har vært borti noe helt grusomt for noen år siden selv, så grusomt at jeg følte jeg nesten ikke engang greide å puste. Det var lydbøker på storytel som reddet meg. 

Det er en mager trøst, og kanskje spesielt om du ikke er troende, men kveldsbønnen min i kveld går til deg og din far. 

Anonymkode: b0169...b0e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at dette var sterkt å lese. Du og hele familien har min medfølelse  ❤️

Anonymkode: 4ecfa...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prester er veldig gode lyttere uansett om du er troende eller ei. Det anbefaler jeg på det sterkeste. Du kan gå inn på nettsiden til kirken der du bor og ringe eller sende mail i morgen tidlig til en av prestene og spørre om du kan komme snarlig til samtale. Du kan også kontakte sykehuset der din far har gått til behandling fordi de har sykehusprest om du ikke får til å få kontakt med prest i den nærmeste kirken.

Du skal vite at jeg har veldig sterk medfølelse for deg og din pappa. Det er helt grusomt det dere går igjennom og ord kan ikke beskrive hvor mye jeg skulle ønske at du slapp å gå igjennom dette marerittet. 

Men husk at du må prøve å sove. Det kan være god hjelp i for eksempel "guided meditation" på spotify eller rett og slett høre på lydbok. Jeg har aldri mistet noen så nære til kreft, men jeg har vært borti noe helt grusomt for noen år siden selv, så grusomt at jeg følte jeg nesten ikke engang greide å puste. Det var lydbøker på storytel som reddet meg. 

Det er en mager trøst, og kanskje spesielt om du ikke er troende, men kveldsbønnen min i kveld går til deg og din far. 

Tusen takk, setter jeg veldig pris på :) pappa har snakket med sykehusprest som bedde for han. Og har vært prest hjemme hos oss i samtale og der vi bedde for han. Jeg våkner og er knust da for håper at alt er mareritt.. :( er jo veldig redd for hva som skjer med han når han er død.. etterlivet etter døden hvis du skjønner. trenger å vite at han har det bra der han kommer :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare si at dette var sterkt å lese. Du og hele familien har min medfølelse  ❤️

Anonymkode: 4ecfa...895

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa er også en som synes det er vanskelig å snakke om ting, jeg sier til han at han bare må snakke til oss samme ka. Jeg hører han gråter for seg selv, og jeg har aldri i mitt liv hørt det. Det er så jævli og ikke kan ta fra han smerten og redselen! :( tenk å gå rundt å ikke vite hva som skjer med seg selv etter man er død. Smertefullt å snart ikke få se han nå mer, bruker å se på bilder av meg og han og gråte meg i søvn. Nå som pappa snart dør er jeg samtidig kjempe redd for tilbakefall av hennes hjernesvulst.. 

Var godartet, men legene sa at hadde dem ikke fjernet det hadde hun og dødd på dette tidspunktet (samtidig som pappa) vært frisk i 1 år og heldigvis enda. Men blir kvalm av tanken tidspunktene der

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 98erjente skrev:

Tusen takk, setter jeg veldig pris på :) pappa har snakket med sykehusprest som bedde for han. Og har vært prest hjemme hos oss i samtale og der vi bedde for han. Jeg våkner og er knust da for håper at alt er mareritt.. :( er jo veldig redd for hva som skjer med han når han er død.. etterlivet etter døden hvis du skjønner. trenger å vite at han har det bra der han kommer :( 

Jeg forstår det behovet bedre enn du kanskje tror, men man må kanskje finne en måte å akseptere at "den andre siden" for evig vil være et mysterium for de levende. 

Jeg mente forøvrig ikke at du nødvendigvis skulle oppsøke en prest for å få bønn (selv om man selvsagt kan få det om man ønsker det) men fordi de kan ha gode råd å komme med. Presten jeg har gått til har jeg meditert sammen med for eksempel :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg💗Har du noen du kan snakke med som står deg nær?

Anonymkode: 41892...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 98erjente skrev:

Pappa er også en som synes det er vanskelig å snakke om ting, jeg sier til han at han bare må snakke til oss samme ka. Jeg hører han gråter for seg selv, og jeg har aldri i mitt liv hørt det. Det er så jævli og ikke kan ta fra han smerten og redselen! :( tenk å gå rundt å ikke vite hva som skjer med seg selv etter man er død. Smertefullt å snart ikke få se han nå mer, bruker å se på bilder av meg og han og gråte meg i søvn. Nå som pappa snart dør er jeg samtidig kjempe redd for tilbakefall av hennes hjernesvulst.. 

Var godartet, men legene sa at hadde dem ikke fjernet det hadde hun og dødd på dette tidspunktet (samtidig som pappa) vært frisk i 1 år og heldigvis enda. Men blir kvalm av tanken tidspunktene der

:trist::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg💗Har du noen du kan snakke med som står deg nær?

Anonymkode: 41892...f25

Takk ❤️ Ja har heldigvis noen få veninner, samboer, mamma og brorenmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 98erjente skrev:

Takk ❤️ Ja har heldigvis noen få veninner, samboer, mamma og brorenmin

Trist å høre!!! :troest:
Kreft er noe ordentlig skit!!
Håper alt går så greit som det kan gå etter forholdene.

Anonymkode: 19de5...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig trist å lese😢 jeg mistet selv min pappa for 6 år siden. Han var også syk og betydde hele verden for meg. Nå kan jeg tenke tilbake på de gode minnene med et smil og innimellom med tårer i øyekroken. Det har tatt tid å komme dit og veien føltes innimellom alt for lang, men heldigvis overlever man som regel det man må gå gjennom i livet. Gi deg selv rom for å sørge, for ha det vondt og for å være redd. Jeg har valgt å tro at pappa er på et bedre sted. Det hjelper med enda i tunge stunder. Pappaen din er veldig heldig som har deg ❤️ tenker på deg og dere ❤️ stor klem

Anonymkode: a153a...4da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å høre!!! :troest:
Kreft er noe ordentlig skit!!
Håper alt går så greit som det kan gå etter forholdene.

Anonymkode: 19de5...1a7

Ja får håpe det! han får alt intravenøst samt kvalmestillende, ikke noe fysiske smerter. Men psyken sliter han med nå :( så håper inderlig han slipper fysiske smerter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var veldig trist å lese😢 jeg mistet selv min pappa for 6 år siden. Han var også syk og betydde hele verden for meg. Nå kan jeg tenke tilbake på de gode minnene med et smil og innimellom med tårer i øyekroken. Det har tatt tid å komme dit og veien føltes innimellom alt for lang, men heldigvis overlever man som regel det man må gå gjennom i livet. Gi deg selv rom for å sørge, for ha det vondt og for å være redd. Jeg har valgt å tro at pappa er på et bedre sted. Det hjelper med enda i tunge stunder. Pappaen din er veldig heldig som har deg ❤️ tenker på deg og dere ❤️ stor klem

Trist å høre at du og har mistet din far :( bra du kan tenke på minnene nå ❤️ og godt å høre at du har kommet dit. Håper det står til bra med deg nå! må ha vært tøft for deg. Betydde mye å høre, tuusentakk ❤️ stor klem tilbake til deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 98erjente skrev:

Trist å høre at du og har mistet din far :( bra du kan tenke på minnene nå ❤️ og godt å høre at du har kommet dit. Håper det står til bra med deg nå! må ha vært tøft for deg. Betydde mye å høre, tuusentakk ❤️ stor klem tilbake til deg :) 

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, så trist å lese. 😢 har han prøvd å gått til en healer for å se om det hjelper litt på sykdommen ? Er trist å være uten en far. Utrolig sorgfullt. Men han kommer sikkert til et bedre sted og er der for deg uansett i åndeverdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Uff, så trist å lese. 😢 har han prøvd å gått til en healer for å se om det hjelper litt på sykdommen ? Er trist å være uten en far. Utrolig sorgfullt. Men han kommer sikkert til et bedre sted og er der for deg uansett i åndeverdenen.

Har ikke prøvd noe sånt nei. Ja håper han får det bra der han kommer og at han ofte kommer ned hit og besøker meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...