Gå til innhold

Galt å ville ha en eldre mann?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så jeg vurderer å finne partner. Er 28, og har to langtidsforhold bak meg, med menn i omtrent samme alder. Nå har jeg fått øynene opp for de som er litt eldre

Min opplevelse med eldre menn er at de har et mye mer avslappet forhold til livet, innrømmer gjerne feil, lar seg imponere av deg, byr mer på seg selv og tåler en spøk. I motsetning til yngre menn som aldri kan ta feil, aldri kan innrømme feil og alltid skal være bedre enn deg. Selvfølgelig med forbehold om at ikke alle er like. 

Videre har gjerne de litt eldre bedre økonomi, hvilket også er viktig for meg. Jobben min var så dårlig betalt at jeg nå blir student, og jeg verken har eller kommer til å oppleve en overflod av luksus. Jeg orker ikke å måtte snu på kronene med en mulig student-kjæreste

Hvor finner jeg egentlig en sånn en?

Forøvrig har jeg er fint forhold til pappa

Anonymkode: 91e09...f17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. Eneste problemer et at single damer på hans alddr kommer til å kalle han for ekkel gris.  Ikke populært når allerede trangt marked innskrenkes enda mer av yngre penere jenter

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg vurderer å finne partner. Er 28, og har to langtidsforhold bak meg, med menn i omtrent samme alder. Nå har jeg fått øynene opp for de som er litt eldre

Min opplevelse med eldre menn er at de har et mye mer avslappet forhold til livet, innrømmer gjerne feil, lar seg imponere av deg, byr mer på seg selv og tåler en spøk. I motsetning til yngre menn som aldri kan ta feil, aldri kan innrømme feil og alltid skal være bedre enn deg. Selvfølgelig med forbehold om at ikke alle er like. 

Videre har gjerne de litt eldre bedre økonomi, hvilket også er viktig for meg. Jobben min var så dårlig betalt at jeg nå blir student, og jeg verken har eller kommer til å oppleve en overflod av luksus. Jeg orker ikke å måtte snu på kronene med en mulig student-kjæreste

Holdninger og verdier?

Anonymkode: bd1f1...e2d

• Liker 1
Skrevet

Da må du instille deg på tidligere tap av sex osv.. Og kanskje er han gammeldags, blir jo gjerne en annen generasjon. Jeg har ofte eldre menn etter meg 25+ eldre, vet ikke hvorfor.. Men du bestemmer jo selv og ingen har rett å dømme deg.. 

Anonymkode: fc18f...24a

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdninger og verdier?

Anonymkode: bd1f1...e2d

"Den som sier penger ikke gir lykke, vet ikke hvor han skal handle". Neida, joda. Til en viss grad. Det er ikke snakk om å finne en parner som allerede eier, eller kan eie, på beste vestkant, men heller det å kunne unne seg ting i hverdagen uten å få dårlig samvittighet.

Første forhold: "Kan vi dra på kino?" "Nei, har ikke råd". "Kan vi kjøre en tur?" "Nei, har ikke råd til å fikse mangler etter EU-kontrollen/bensin", og i det andre forholdet var han så gjerrig at da han begynte i ny jobb fikk han spørsmål om han ikke hadde flere klær, og at han får det han betaler for (dårlig kvalitet, fordi det er billigst)

En typisk student kan ikke kaste penger rundt seg, og jeg orker ikke mange år framover med gjentakelser av ovennevnte eksempler, kombinert med en hovmodig holdning.

Jeg vil ha noen med god råd, som ikke er arrogant og tror han vet best. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du instille deg på tidligere tap av sex osv.. Og kanskje er han gammeldags, blir jo gjerne en annen generasjon. Jeg har ofte eldre menn etter meg 25+ eldre, vet ikke hvorfor.. Men du bestemmer jo selv og ingen har rett å dømme deg.. 

Hvor finner du dem, eller rettere sagt, hvor finner de deg? 😛 Jeg opplever at mange eldre er unge til sinns, men så klart, unntak finnes det alltid

Skrevet

Jeg er på endel festivaler 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på endel festivaler 

Takk for svar :) 

Jeg er interessert i bil, men kommer ikke noen vei med det. Bilklubbmedlemskap koster penger, bilhold koster penger, ny bil koster jævlig mye penger, veteranbil er sikkert bra, men hvor kan jeg parkere den? Det nærmeste jeg kommer, er bilpleie med Biltema sine produkter. Turtle Wax viste seg å være noe drit, og Auto Glym og MacGuiar's er dyrt! Det blir litt sånn

Jamfør en annen tråd her: jeg er ikke ute etter å fylle opp walk-in-garderoben min med Louis Vitton-vesker og 100 par med merkesko. Jeg vil bare... ikke slite

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du søke etter på dating sider. Det er helt vanlig i dag å søke etter eldre menn eller voksne damer. Men du bør vurdere omgivelsene rundt deg kanskje. Det er en populært/trendy livsstil for mange jenter mellom 22-23 og 30 år. Nye klær med hyppige mellomrom og et disponibelt beløp pr. Mnd. er vanlige avtaler å gjøre etter man har " Funnet hverandre " en voksen man tenker mer på venninna/vennen/samboeren sin. Det er ikke noe jeg har erfaring med men jeg har oppdaget fenomenet etter sporadiske besøk på dating sider. For din egen sikkerhet bør du søke en med humor isåfall:)

Skrevet

Nei, det er ikke noe galt i ha en eldre mann, men ikke tro at de alltid er som du beskriver. Vet om tre forhold med stor aldersforskjell, og de men nå er ikke så annerledes enn yngre menn når en ser bort fra utseendet. De ville heller ikke likt at økonomi var en faktor for om dama ble sammen med dem. 

Utfordringene er at historien deres er ulik. Han kan like ting du ikke en gang vet har eksistert. Det du liker trenger ikke han å ha noe forhold til. Venner i ulike aldersgrupper. Men det er utfordringer i alle forhold. Bare vær litt forsiktig med å tro at han vil forsørge deg. Da er du ute etter noe annet enn følelser og å satse seriøst? 

• Liker 1
Skrevet

Er ikke Ts redd en eldre mann kan ha ganske så store hengeballer?

Anonymkode: 14e8d...b5c

Skrevet

Eldre menn er flotte! Om jeg noen gang blir singel vil jeg søke etter eldre menn. 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, SoWhat? skrev:

Nei, det er ikke noe galt i ha en eldre mann, men ikke tro at de alltid er som du beskriver. Vet om tre forhold med stor aldersforskjell, og de men nå er ikke så annerledes enn yngre menn når en ser bort fra utseendet. De ville heller ikke likt at økonomi var en faktor for om dama ble sammen med dem. 

Utfordringene er at historien deres er ulik. Han kan like ting du ikke en gang vet har eksistert. Det du liker trenger ikke han å ha noe forhold til. Venner i ulike aldersgrupper. Men det er utfordringer i alle forhold. Bare vær litt forsiktig med å tro at han vil forsørge deg. Da er du ute etter noe annet enn følelser og å satse seriøst? 

Joda, det finnes nok snille yngre menn og fæle eldre menn. Det er bare at jeg har opplevd de eldre litt mer i vater. Og jo, at de har levd et liv før jeg i det hele tatt ble født er jo en annen faktor, "var det ikke i 1989 vi...?". Men den tid, den sorg, tenker jeg

Jeg er interessert i et romantisk forhold også, ikke misforstå, at han blir glad for å være nær meg, at jeg er blir glad for å være nær ham

Skrevet
7 timer siden, Tanuki skrev:

Eldre menn er flotte! Om jeg noen gang blir singel vil jeg søke etter eldre menn. 

Så bra at vi er flere :)

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke Ts redd en eldre mann kan ha ganske så store hengeballer?

Anonymkode: 14e8d...b5c

Mmmm, bad grandpa ❤️ 

Skrevet
13 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Neida. Eneste problemer et at single damer på hans alddr kommer til å kalle han for ekkel gris.  Ikke populært når allerede trangt marked innskrenkes enda mer av yngre penere jenter

Jeg tror jeg skal overleve dømmende blikk :) 

Skrevet

Men hvor mye eldre menn?

Jeg er singel kvinne i 40 åra. Og er ikke mange imponerende menn på denne alderen. Og duker det opp en bra, så blir han tatt veldig raskt. Så bør du og tenke på om du ønsker deg barn? For da bør du ikke velge en som er for gammel.

Anonymkode: 77e59...948

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det finnes nok snille yngre menn og fæle eldre menn. Det er bare at jeg har opplevd de eldre litt mer i vater. Og jo, at de har levd et liv før jeg i det hele tatt ble født er jo en annen faktor, "var det ikke i 1989 vi...?". Men den tid, den sorg, tenker jeg

Jeg er interessert i et romantisk forhold også, ikke misforstå, at han blir glad for å være nær meg, at jeg er blir glad for å være nær ham

Jeg skrev ikke noe om at de var fæle! Det er helt allrighte menn, men ofte så er det mest det ytre som forandrer seg, og ikke så mye det indre unntatt at de har opplevd mer. Parene jeg kjenner har akkurat de samme problemene som yngre par, og det handler også om gjensidig respekt. Ikke er de så mye "roligere" heller, og de vil stadig reise og de trener mm. Men ok, de er litt mer i vater sånn at de ikke er så drama. 

Håper du finner han du søker da 🙂

Skrevet

Jeg dater så og si bare eldre menn, er dem jeg er tiltrukket av. Om de er 15-20 år eldre, så er det helt greit for meg (er selv 35 btw). Men de fleste av dem har ganske liknende personlighet som dem på min egen alder. Personlighet er, tro det eller ei, ikke aldersbestemt. De kan være gjerrige, eller like å spandere. De kan være skråsikre og sta, eller vinglete menn uten egenvilje. De kan være omsorgsfulle, intelligente, empatiske - eller stikk motsatt. De kan være kåte, virile, morsomme og initiativrike - eller stikk imot. Uansett er man gjerne mer satt jo eldre man er, og man vet akkurat hvordan man vil ha det. Gamle vaner er vonde og vende, og selv som 35-åring har jeg så mange vaner og rutiner som jeg ikke lar seg rokke på. Så det er ikke nødvendigvis slik at eldre er bedre.

Anonymkode: 32556...23d

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor mye eldre menn?

Jeg er singel kvinne i 40 åra. Og er ikke mange imponerende menn på denne alderen.

Anonymkode: 77e59...948

Er det mange imponerende kvinner da? ;)

Anonymkode: 5ee26...10c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...