Gå til innhold

Hvor bo i Bergen(/omegn)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blomsterdalen litt ut for sentrum men veldig fint!

Anonymkode: c797e...4b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville styrt unna Laksevåg, Solheimsviken, Flaktveit og området rundt Birkeveien, ellers har jeg bare gode erfaringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en classy måte å omtale folk på da! Jeg bor i et slikt område, og kan love deg at det ikke er levekårsundersøkelsen som avgjør om folk er «ræl» eller ikke. 😘

Anonymkode: a68a9...750

Nei, dop, kriminalitet o.l. gjør det til ræl. 

Anonymkode: e7a3e...b6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått jobb her i Bergen? Hvis dere vet hvor så er det lettere å komme med tips. Greit å ha enklest mulig rute til arbeid. Samt om dere tenker buss eller bil.

Anonymkode: e778d...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, snoren skrev:

Ville styrt unna Laksevåg, Solheimsviken, Flaktveit og området rundt Birkeveien, ellers har jeg bare gode erfaringer.

Flaktveit? Rart å skjære det stedet over samme kam som de andre du nevner. Området har utviklet seg mye siden 90-tallet. Bussen går i tillegg hvert 10 minutt. Det er vel en av de rutene med oftest avganger i Bergen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Ariel* skrev:

Flaktveit? Rart å skjære det stedet over samme kam som de andre du nevner. Området har utviklet seg mye siden 90-tallet. Bussen går i tillegg hvert 10 minutt. Det er vel en av de rutene med oftest avganger i Bergen. 

de jeg kjenner som vokste opp der har nå blitt narkiser, derfor ville jeg ikke anbefalt noen med barn å bo i det området, veien til nark er kort på Flaktveit, så tydeligvis har ikke alt endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, snoren skrev:

de jeg kjenner som vokste opp der har nå blitt narkiser, derfor ville jeg ikke anbefalt noen med barn å bo i det området, veien til nark er kort på Flaktveit, så tydeligvis har ikke alt endret seg.

Men bor ikke ordføreren på Flaktveit? Og skolebyråden er vokst opp der? Så SÅ enkelt kan det ikke være vel.

Anonymkode: a68a9...750

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, snoren skrev:

de jeg kjenner som vokste opp der har nå blitt narkiser, derfor ville jeg ikke anbefalt noen med barn å bo i det området, veien til nark er kort på Flaktveit, så tydeligvis har ikke alt endret seg.

Jeg kjenner mange som har vokst opp der, og ingen av dem har blitt rusavhengige, men jeg vet at det var mye trøbbel og problemer der tidligere. Med stor innsats fra de som bor der har det blitt helt annerledes enn det var. Jeg kjenner forresten mange fra Fana som har blitt rusavhengig.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med Ariel her,  Har bodd her i flere år. Fantastisk busstilbud, rolig strøk, nydelig natur. Føler meg 100 prosent trygg. Samtidig er det et kjempemiljø for barn nede på Flaktveit idretthall. Ser ungene på trampolinene eller fotballbanen konstant. Stortrives her.

Anonymkode: 98485...4ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Os, Os, Os, Os! 

Hold dere unna Laksevåg/Damsgård/Solheimsviken og Fyllingsdalen!

Anonymkode: 921cf...f33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Os, Os, Os, Os! 

Hold dere unna Laksevåg/Damsgård/Solheimsviken og Fyllingsdalen!

Anonymkode: 921cf...f33

Hva er galt med Solheimsviken da? Bor ikke der eller engang i samme bydel, men synes det er veldig fint oppover der. Ville gjerne vurdert der hvis jeg skulle flytte inn til selve byen og ikke være i byene. Vet det er mye radon i Fyllingsdalen så der ville jeg vært forsiktig med det. Damsgård er litt for nærme straxhuset for min del, men vet ikke hvordan de som bor der selv opplever det så skal være forsiktig med å dømme.
Os.. litt vel langt ute for min del, men spørs hvor ts har fått jobb :)  J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arna, men da Indre Arna. Helst i retning Garnes. Veldig fint for barn å vokse opp. Har vokst opp her selv, og nå vokser mine barn opp her. Vi bodde i sentrum frem til eldste ble tre år. Gode forhold for barn med idrett, kultur og natur. Billig å bo. Tar 8 minutter til sentrum med tog. 

Anonymkode: 072d6...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Shantaram skrev:

Hva er galt med Solheimsviken da? Bor ikke der eller engang i samme bydel, men synes det er veldig fint oppover der. Ville gjerne vurdert der hvis jeg skulle flytte inn til selve byen og ikke være i byene. Vet det er mye radon i Fyllingsdalen så der ville jeg vært forsiktig med det. Damsgård er litt for nærme straxhuset for min del, men vet ikke hvordan de som bor der selv opplever det så skal være forsiktig med å dømme.
Os.. litt vel langt ute for min del, men spørs hvor ts har fått jobb :)  J

Solheimssiden har byens største konsentrasjon av sosialboliger, med alt det medfører. I tillegg deler du naboag med både Straxhuset og rusakutten, og ikke minst området mellom. Så du politiserien fra Bergen? De var innom der nesten hver eneste episode. 

Anonymkode: e7a3e...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale Sandsli, Kronstad, Landås og Minde (den siden av Minde langs bybanen) :) 

Anonymkode: 30aa9...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Arna (Indre Arna/Garnes). Flotte turmuligheter rett utenfor døren. Sjøen like ved. Mange forskjellige fritidsaktiviteter (fotball, håndball, svømming, friidrett, 4H ++). Og bare 8 minutter med toget, så er du midt i Bergen sentrum.

Anonymkode: 167eb...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, Shantaram skrev:

Hva er galt med Solheimsviken da? Bor ikke der eller engang i samme bydel, men synes det er veldig fint oppover der. Ville gjerne vurdert der hvis jeg skulle flytte inn til selve byen og ikke være i byene. Vet det er mye radon i Fyllingsdalen så der ville jeg vært forsiktig med det. Damsgård er litt for nærme straxhuset for min del, men vet ikke hvordan de som bor der selv opplever det så skal være forsiktig med å dømme.
Os.. litt vel langt ute for min del, men spørs hvor ts har fått jobb :)  J

Det er generelt mye narkotika i hele det området fra Danmarksplass og videre retning Laksevåg!

Og Os er virkelig ikke langt unna sentrum av Bergen! Det tar faktisk bare 45-50min med buss, enda kortere med bil og kortere vil det bli når den nye veien kommer! Men de aller fleste bergensere tror det er 3000mil til Os da🙄

Anonymkode: 921cf...f33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Ariel* skrev:

Jeg kjenner mange som har vokst opp der, og ingen av dem har blitt rusavhengige, men jeg vet at det var mye trøbbel og problemer der tidligere. Med stor innsats fra de som bor der har det blitt helt annerledes enn det var. Jeg kjenner forresten mange fra Fana som har blitt rusavhengig.  

Kjenner også endel fra Fana som er rusavhengig. Jeg ville aldri bodd i Fana. Ekkelt sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er generelt mye narkotika i hele det området fra Danmarksplass og videre retning Laksevåg!

Og Os er virkelig ikke langt unna sentrum av Bergen! Det tar faktisk bare 45-50min med buss, enda kortere med bil og kortere vil det bli når den nye veien kommer! Men de aller fleste bergensere tror det er 3000mil til Os da🙄 

Anonymkode: 921cf...f33

18 min fra Åsane terminal, rundt det samme for Fyllingsdalen. Bybanen tar 32 fra lagunen. 8 min med tog fra Arna. Sorry, men i forhold til alternativene så er det langt unna.
Se på det på en månedsbasis: En fra Åsane vil bruke ca12 timer på reisetid til og fra sentrum( (18*2 tur retur)*20 (5 arbeidsdager 4 uker) dersom han jobber der.
En fra Os vil bruke ca 33 timer på det samme. Jeg er ikke såå glad i bussen :P
 

Anonymkode: 98485...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stortrives i Bergen Vest. Har barn på både barneskole og ungdomsskole og har bodd her i over 20 år. 

Rolig og fint miljø, supert med bademuligheter i Storavannet og turstier rett utenfor døren. 

 

På slutten av 90 tallet opplevde vi litt bråk i Vadmyra der vi bodde da- men nå er området helt forandret. Til det positive.

Loddefjord var belastet på 70-80 tallet men er det ikke nå lenger. 

 

Anonymkode: a0e04...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...