Gå til innhold

Ahrrrg - Liljebiller!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Og jeg som plantet Keiserkrone (liljer) i hagen fordi stanken av løken skulle holde jordrotter unna!

Har aldri fått blomstring, for noen oransje biller har hatt fest og spist de mikroskopiske knoppene før de har fått utvikle seg. Og så er det et eget skadedyr som har spesialfavoritt MINE liljer!

http://www.hushjemhage.no/hage/prob_liljebille.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fy: Lillebille....Jeg vet du er irritert fordi dine blomster blir spist opp, men det får da være måte på!!

Unnskyld, kunne bare ikke la være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sitter jeg bare å venter på melduggen som hver bidige år kommer igjen på hekken min. Jeg har så lyst til å ta den vekk og sette opp et gjerde istedet, men den har stått der i så mange år at det i så fall må gravemaskin til ... blærgh hater den hekken. torner har den oxo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fy: Lillebille....Jeg vet du er irritert fordi dine blomster blir spist opp, men det får da være måte på!!

Unnskyld, kunne bare ikke la være....

:o :oops: :hoho::tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Du har min fulle sympati! Liljebiller er pyton!

Plukk vekk liljebillene i allefall - og larvene (de ser kjempleekle ut, omtrent som en liten bæsj...).

Legg en avis under liljene, for når billene skjønner du er i gang med utryddningen, slipper de seg ned på bakken.

(NB! Hvis billene er røde med svarte flekker er det ikke liljebiller. Disse blir ofte tatt for å være det, men er helt ufarlig for blomstene. Det er kun de knallrøde du skal ta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lillebille....Jeg vet du er irritert fordi dine blomster blir spist opp, men det får da være måte på!!  

Unnskyld, kunne bare ikke la være....

Bare for å være helt på det rene med at jeg ikke har noe med dette å gjøre dette er liljebiller... ufyselige og utrolig irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest synseren

Jeg som har plantet liljer for første gang og gleder meg veldig til å se dem i full blomst. Får håpe at disse billene ikke finner frem til mine liljer :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATA ii

I går hadde jeg liten inspeksjon. Fem biller. hvorav to par...grrr! Fikk bare skvisa en av dem, de andre stakk. Æsj. Billejakt.

Vel, jeg vet utmerket godt hvordan de ser ut. Og til siste innlegg; Har du det, ser du det (billene er litt under en cm lange).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...