AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #21 Skrevet 25. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Drømmen er å komme inn på luftfartsfag UIT, der fysikk 1 og R1 (S1+S2) er et krav. Pilotutdannelsen i seg selv omhandler ikke mye matte og fysikk, bare i et par ATPL fag som navigasjon og "mass balance". Ellers er matten og fysikken ganske minimal i ATPL teorien. Til alle dere som prøver å trykke meg ned og si at jeg har et dårlig utgangspunkt, ta hodet ut av rumpen, siden alt er mulig. Anonymkode: 56057...6f6 Du skulle ha sagt dette i begynnelsen av tråden og ikke først nå, fordi vi måtte spekulere i om det er snakk om tunge realfaglige studier / teknologi / ingeniør, osv. Det jeg og flere har sagt stemmer 100%. Så det er nesten du som må lære å kommunisere bedre - du som håper å bli pilot. Det er iallfall ingen av "oss" her som skal ta "hodet ut av rompa". Du innrømmer selv at matematikken og fysikken er MINIMAL, så da er det korrekt det jeg og flere andre har sagt. Med andre ord, kommer du ikke til å måtte jobbe med matematikken hver eneste dag omtrent slik de andre retningene vi trodde / spekulerte at du skulle inn på. Du skal ha iallfall 20 studiepoeng med matematikk og fysikk sammenlagt = 2 x 10. https://uit.no/utdanning/emner/emne?p_document_id=621789 https://uit.no/utdanning/emner/emne?p_document_id=620125 Men, ja, i forhold til det vi trodde (teknologi, ingeniør, osv), så er det lite, ja. Så det er ingen som trykker deg ned - det er bra at ligger an til 4-er i R1. Men det å bli pilot dreier seg også mer om enn å greie matematikk eller fysikk. Der kommer det å være "egnet" inne i bilde, riktig "personlighet" og ikke minst veldig god / topp helse. Så lykke til! Anonymkode: 14b05...981 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #22 Skrevet 28. september 2019 Vurdert å kjøpe Privat undervisning ? Jeg hadde R1 og jobbet minimalt med faget og fikk 5. Det handler om studieteknikk. De fleste kinesere gjør det bra i matte i norge...Dette er ikke talent men teknikk. Kjenner til 1 som ofte underviser i matte og løfter elever fra 4 til 5/6. Lykke til TS jeg tror du greier deg fint med eller uten hjelp Anonymkode: ce086...dc7
Jojo18 Skrevet 31. juli 2023 #23 Skrevet 31. juli 2023 Hei, noen kanskje vet hvilke funksjnoner må en kalkulator ha for matte r1? det ligger masse ute med forskjellige priser, fant en på en forum som folk anbefaler, koster 2500nok.. kanskje noen har en som ikke trenger lenger, vil selge?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå