Gå til innhold

Ekteskaps vanskeligheter


Lille havfrue

Anbefalte innlegg

Vi har felles økonomi, felles regningskonto, felles sparekonto og felles brukskonto. Begge har kort til brukskontoen. Så har vi også noen penger i månenden som vi disponerer helt selv - til bruk på hva vi vil - klær, frisør, cafebesøk etc. 

Det er helt unormalt å ikke ha tilgang til egne penger. Du lever i et usunt forhold og burde komme deg ut av det. Om han ikke blir med i terapi, så gå alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett så løser du dette på følgende måte:

1) Opprett din egen konto. Dette gjøres enkelt på nett.

2) Gi beskjed til arbeidsgiver at lønna di skal inn på denne kontoen fra nå av. 

3) Sett det ned med mannen og krev fullt innsyn i faste felles utgifter. Halvparten av denne summen overfører du til en felles regningskonto hver måned. Be også om en oversikt over hvor mye som går til mat, og opprett en felles konto med to kort. Også her overfører du halvparten. 

Hoster han ikke opp fakturaer/kvitteringer fra nettbank eller lignende så gir du klar beskjed om at da vil disse utgiftene ikke hensyntas ift. hvor mye du overfører, så å skjule utgifter eller nekte full åpenhet gir ris til egen bak. 

Godtar ikke mannen dette tar du med deg tøflene dine og går. For godt. 

Anonymkode: 738e0...550

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lille havfrue skrev:

Til dere som er i forhold, hvordan har dere fordelt oppgaver og økonomi?

Ehm, ganske 50/50... vel. Økonomi er alt er vårt felles (vi er gift) den styrer vi sammen, begge har matkort, men jeg holder mest oversikten osv. Ungene ca likt, de er små så første årene mest meg pga amming osv, men nå bidrar han nesten like mye. Jeg tar vel naturlig på meg litt mer enn han men det er frivillig i såfall. Husarbeid tar jeg mest, men han lager alltid middag etc fordi han liker å drive med det. Så den fordelingen er helt grei! Hender han påstår at FIFA savner han, så hender han sitter en time på kveldstid etter ungene har lagt seg nå og da. Men oftest ikke. De får bare savne han, jaja. Sjelden man har tid til å prioritere slikt som småbarnsfar altså...

Anonymkode: fa5c1...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...