Gå til innhold

Flere som ikke er glad i å reise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noe glad i å reise. Det er ikke det at det er forferdelig å reise, men det gir meg bare veldig lite og det koster som regel en del.  Jeg er ikke noe glad i sydenvarmen, jeg er ikke noe glad i storbyer, jeg er ikke så interessert i å se på gamle bygninger, osv. Jeg er også glad i mye egentid og synes det ikke er så lett å kombinere om man reiser med andre, i tillegg synes jeg det blir kjedelig å reise alene. 

Familiemedlemmer og venner reiser hele tiden. Har blitt med enkelte ganger kun fordi jeg ikke ønsker å føle meg utenfor når de skal snakke om opplevelsene i ettertid. 

Anonymkode: 4b99c...c44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roadtrip er tingen for deg! Så utrolig deilig å kunne styre alt som man vil, og reise hvor man vil når man er lie. 

Kan besøke mange småbyer osv. 

Kom akkurat hjem fra 500 mil i Europa

Anonymkode: 130b0...8cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel å reise til steder der det er nok å gjøre, evt turgåing i fjellet eller lignende hvis man liker det. Ikke for lenge på samme sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Roadtrip er tingen for deg! Så utrolig deilig å kunne styre alt som man vil, og reise hvor man vil når man er lie. 

Kan besøke mange småbyer osv. 

Kom akkurat hjem fra 500 mil i Europa

Anonymkode: 130b0...8cc

Mens kloden koker reiser du på en ego CO2-tripp? Hater du fremtiden på alles vegne?

Anonymkode: de37c...9ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Thanks for sharing.

Anonymkode: 94ab9...bdc

Elendig svar, og feig nok til å huke av for AB 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, OnFire skrev:

Elendig svar, og feig nok til å huke av for AB 👏

Det er det eneste svaret jeg kan gi, siden TS ikke hadde noen spørsmål. Jeg regner da med at h*n bare delte dette.

Du kan ta bitterheten din og gå.

Anonymkode: 94ab9...bdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens kloden koker reiser du på en ego CO2-tripp? Hater du fremtiden på alles vegne?

Anonymkode: de37c...9ec

Bør kanskje spørre for du kritiserer? 500 mil ble unnagjort i en Tesla Model 3. 

Uansett om det hadde vært en fossildrevet bil, ville utslippet vært langt mindre, enn for eksempel tur-retur London. 

Anonymkode: 130b0...8cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å reise og har gjort reising til en stor og sentral del av livet. Men at andre ikke deler samme lidenskap har jeg full forståelse for. Folk er forskjellige. Men om årsaken til at man ikke er så gira kommer av at man har vært på sånne typiske "dritt-turer" som endel drar på så synes jeg derimot det er synd. Kanskje er det andre former for reising som ville gitt mer?

Om ikke, så er jo det kult nok det. Det finnes da mange måter å berike livet på hjemme også. Få ting slår vel det å leve seg inn i en skikkelig god roman, for eksempel. (Interessant nok virker det imidlertid som beleste folk også ofte er reisegærne.)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer meg også helt fint uten å reise. Miljøvennlig er det også.

Det eneste er at jeg kunne tenkt meg å reise til Skottland og besøke f.eks. Glasgow og Loch Ness. Se meg litt rundt i distriktene i Skottland, og det skotske høylandet.

Forøvrig har jeg ingen bestemte ønsker om å reise noe sted.

Anonymkode: 3c1dc...806

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke noe glad i å reise. Det er ikke det at det er forferdelig å reise, men det gir meg bare veldig lite og det koster som regel en del.  Jeg er ikke noe glad i sydenvarmen, jeg er ikke noe glad i storbyer, jeg er ikke så interessert i å se på gamle bygninger, osv. Jeg er også glad i mye egentid og synes det ikke er så lett å kombinere om man reiser med andre, i tillegg synes jeg det blir kjedelig å reise alene. 

Familiemedlemmer og venner reiser hele tiden. Har blitt med enkelte ganger kun fordi jeg ikke ønsker å føle meg utenfor når de skal snakke om opplevelsene i ettertid. 

Anonymkode: 4b99c...c44

Jeg husker ikke at jeg har skrevet dette! 

Forresten, det var nok ikke meg, for jeg blir ikke med familie og venner heller. 

Anonymkode: a4849...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Jeg kjøpte Nintendo switch og spill i stedet for flytur og gratis opphold i 3 uker hos noen jeg kjenner i Albir. Mye mer ferie for meg det. Slipper kø og stress og flyskrekk også. :) 

Anonymkode: bfad0...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og hater å reise og jeg er regelrett drittlei av å høre om andres reiser og se filter-bilder fra turer verden rundt. Helt ufattelig at man nærmest får servert at det er noe galt med en fordi man ikke er interessert i å reise. Som om det er normalt å spy ut millioner på reiser. Det er i bunn og grunn underholdning, et pengesluk, miljøsvineri og svært raskt glemt.

 

Anonymkode: cc742...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye stress å reise som gjør at det ikke blir verdt det for meg, siden helsa mi ikke er helt på topp uansett. Men skulle ønske jeg kunne sett litt flere land enn det jeg har.

Synes det er fint å reise i Norge! Mye trivligere steder som jeg vil reise tilbake igjen og igjen.

 

Anonymkode: aef01...c02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har omsider måttet innrømme for meg selv at jeg også er ganske lunken til reising. Er introvert og synes fort det blir pes med folk, folk, folk overalt, folk på flyplassen, folk på hotellet, folk i shoppinggatene, folk på museum.. Det er pes med fly, det er pes å trave rundt og leite etter den beste restauranten og den riktige baren, det er pes å måtte lese seg opp for å finne stedene som ikke er turistfeller. Man føler alltid et press på å ha en fantastisk opplevelse, selv om man prøver å være chill. Blir ofte sliten midtveis i ferien og gleder meg til å komme hjem til stillhet og en god bok.

Jeg er derimot glad i utlandet, og har bodd i tre ulike land i forbindelse med studie- eller jobbperioder. Det passer meg mye bedre, for da får jeg en slags hverdag på stedet, har min egen leilighet og kan trekke meg tilbake når jeg ønsker, jeg blir som regel kjent med noen lokale folk, og har nok tid til å finne fram til de kulturelle perlene uten å måtte stresse. Kjøper meg sykkel og blir kjent med byen på min egen måte. Da har jeg fine opplevelser som jeg alltid vil huske.

Reising er jo vår tids store selvutviklingsgreie, som liksom skal gi oss "perspektiv". Men ofte er det vanskelig å få noe reelt perspektiv og kjennskap til kulturen når man bare er der en kort ferie og skraper litt i overflaten av landet eller byen. Med klimakrisa hengende over oss så er det uansett nødvendig å innse at denne hysteriske selvutviklingsgreia faktisk ikke er heldig for jorda, og finne andre måter å skaffe oss perspektiv (eller ta tog, da).

Anonymkode: a3a52...12b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange liker å reise, men ikke alle. Mannen min har ADD og han liker ikke å reise. Det blir alt for mye inntrykk og han klarer ikke å skille mellom «stort og smått», viktig og uviktig, og evner ikke å sortere inntrykkene. Dermed blir det total overbelastning og han har lite eller ingen glede av å oppleve nye steder. Dvs, noen typer reiser går bra: hvis vi reiser til steder vi er godt kjent fra før, eller steder hvor det er rolig og oversiktlig. Høyfjellshotell er bedre enn storby, for å si det på den måten. 

Anonymkode: d042b...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og hater å reise og jeg er regelrett drittlei av å høre om andres reiser og se filter-bilder fra turer verden rundt. Helt ufattelig at man nærmest får servert at det er noe galt med en fordi man ikke er interessert i å reise. Som om det er normalt å spy ut millioner på reiser. Det er i bunn og grunn underholdning, et pengesluk, miljøsvineri og svært raskt glemt.

 

Anonymkode: cc742...e8c

Vet ikke hvordan hjernen din fungerer da, men jeg husker alle feriene jeg har vært på veldig godt. Og ja, det er underholdning. Hva er galt med å ha det gøy? 

Anonymkode: 27bd7...2a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke er bare meg som liker seg best hjemme. :)  Har inntrykk av at absolutt alle bare MÅ reise, gjerne så langt som mulig, og at det å ligge langflat på en strand i syden, er selve meningen med livet.

Anonymkode: 25e88...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...