Gå til innhold

Gikk fra mannen pga stebarn og eksen hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg kjenner menn som har sagt opp jobben sin og flyttet for å tilpasse seg dama og hennes barn. Men å være hjemmeværende var vel bare en midlertidig tilværelse og ikke for resten av livet ?  Det må da gå an å ordne seg for barnas skyld og gi det litt tid. Så hun etterhvert kommer seg ut i arbeid igjen uten at forholdet ryker for noe så lite.

Anonymkode: cf073...4c5

Far jobber jo 05-19 som han kan fordi han har fulltids hushjelp og barnepasser hjemme. Synes det er helt feil av flere her å rette skytset mot TS, som har strukket seg lenger enn noen rimelig kan forvente for familien!

Anonymkode: 7eaae...130

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har din mann kompensert deg på noe vis for inntektstap, karrieretap og pensjonstap?? Du har sagt opp jobben for å bli barnepasser og hushjelp for han. Han burde lønne deg tilsvarende det du hadde, og sørge for en god pensjonsordning. Hvorfor skal Ts tape og ofre alt for å ta seg av hans barn så han kan satse på egen karriere og jobbe så mye at han aldri ser barna?? Ts, søk på jobber og bare begynn. Du trenger absolutt ikke mannens godkjenning for å begynne å jobbe igjen! Hvordan han skal løse det med barna er hans ansvar

Anonymkode: 1f325...aff

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener Ts er urimelig, hvorfor i alle dager er det hun som skal ofre alt for å være hjemme med barna, og ikke mannen selv hvis barn det tross alt er sine?

Anonymkode: 1f325...aff

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ba henne i utgangspunktet å være hjemme en liten stund for å kose setning roe seg litt ned. Isteden har han utnyttet og lurt henne ved å få henne til å si opp jobben for deretter å kreve at hun påtar seg fulltidsjobb som barnevakt og hushjelp, slik at han selv kan jobbe mye mer og slippe å ta seg av barna

Anonymkode: 1f325...aff

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Jeg stiller opp på alt. Moren til barna er fantastiske, og jeg har barna selv om kjæresten jobber mye. Jeg elsker de to jentene som om de var mine.  Jeg er ikke med på møter i barnehagen og skole,  men alt annet stiller jeg opp på. 

Til tider er det jeg som tar meg mest av barna, men når kjæresten har rolige dager på jobb så tar han det meste. Har jeg ferie samtidig som ungene så er det de jeg prioriterer. 

Hvorfor gikk du inn i et forhold med barn når du ikke ønsker det selv?  

Tidene med jentene er fantastisk og gir meg mye glede i hverdagen. Jeg kan ikke få barn og er takknemlig for de to. 

Jeg forstår ikke hva du gjør i det forholdet. Du skriver ikke et varmt ord om barna og da blir det feil. 

Like greit at det blei slutt tenker jeg. Hvis ikke du kan stille opp for barna og kjæresten i en periode så er ikke forholdet liv laga. Du kjører et show som ikke inkludere barn,  men kun faren dems. 

Anonymkode: 0a64e...11f

Det er forskjell på å stille opp, og det å måtte so opp jobben for å være hushjelp!! Du ser vel selv at dette høres sykt ut?? Jeg er selv stemor, og har naturlig tatt mest, da vi også har egne barn, men mannen hadde aldri krevd at jeg skulle gått hjemme hele livet for å passe hans barn!! 

Anonymkode: fd66e...861

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS du har ofret altfor mye allerede! Du taper pensjonspoeng og du har falt ut av folketrygden. Skulle du bli alvorlig syk nå har du ikke noen opptjente rettigheter til sykepenger eller annen støtte.

En ting er å være hjemme med egne barn, men andres barn?? Nei og nei. Du tjener ingenting på det, for deg er det et rent tap økonomisk. Skjønner godt du drar. Kom deg tilbake i jobb så raskt du kan. Så kan du jo evt vurdere å gå tilbake i forholdet, men da sett krav og fremme dine egne interesser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Stjerneku skrev:

TS du har ofret altfor mye allerede! Du taper pensjonspoeng og du har falt ut av folketrygden. Skulle du bli alvorlig syk nå har du ikke noen opptjente rettigheter til sykepenger eller annen støtte.

En ting er å være hjemme med egne barn, men andres barn?? Nei og nei. Du tjener ingenting på det, for deg er det et rent tap økonomisk. Skjønner godt du drar. Kom deg tilbake i jobb så raskt du kan. Så kan du jo evt vurdere å gå tilbake i forholdet, men da sett krav og fremme dine egne interesser.

jeg skulle ønske dere to kunne bli venninner, det er åpenbart gode relasjoner man ofrer i livet til å bli å kunne gjøre godt for andre uten å tenke på sitt eget beste. 

Det er åpenbart det finnes mange hull i systemet, som landet Norge ikke tenker på. Selvsagt skulle en kvinne som kommer inn i andres familie liv, få gode fra staten når man iallfall prøver å gjøre familien det beste. Men som du sier så taper man stort i det lange løp iallfall om man skal gjøre en mann en fortjeneste der alle gode til syvende og sist bare kommer han til gode. 

Hvor er politikere som kommer på banen? det er på tide politikere begynner å se og handler og beskytter kvinner selv uten barn sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gi opp egen pensjon ufrivillig er helt urimelig ja. 

Anonymkode: 1dafb...ed5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, etter min mening har du vært en fantastisk stemor for disse barna. Du har strukket deg lenger enn noen kan forvente. Jeg skjønner godt at du er lei av at ansvaret på barna blir lagt på deg. Mannen din har ingen rett til å kreve at du skal gå hjemme for å ta deg av hans barn, slik at han kan jobbe lange dager. 

Du må tenke på deg selv oppi dette. 

Anonymkode: 117ab...428

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort det rette. Du har strukket deg mer enn langt nok allerede, men som de fleste andre alt har påpekt - det er flott å hjelpe til og være en god voksenperson i stebarnas liv, men det er mor og far som har hovedansvaret, spesielt når de har alle rettighetene også. 

Far får pent redusere stillingen sin til noe henimot en normal arbeidsdag og ta seg av sine egne barn så lenge de er hos dere. Du skal ikke ha all jobben med barna OG i tillegg være arbeidsløs og tape pensjonspoeng.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Jeg stiller opp på alt. Moren til barna er fantastiske, og jeg har barna selv om kjæresten jobber mye. Jeg elsker de to jentene som om de var mine.  Jeg er ikke med på møter i barnehagen og skole,  men alt annet stiller jeg opp på. 

Til tider er det jeg som tar meg mest av barna, men når kjæresten har rolige dager på jobb så tar han det meste. Har jeg ferie samtidig som ungene så er det de jeg prioriterer. 

Hvorfor gikk du inn i et forhold med barn når du ikke ønsker det selv?  

Tidene med jentene er fantastisk og gir meg mye glede i hverdagen. Jeg kan ikke få barn og er takknemlig for de to. 

Jeg forstår ikke hva du gjør i det forholdet. Du skriver ikke et varmt ord om barna og da blir det feil. 

Like greit at det blei slutt tenker jeg. Hvis ikke du kan stille opp for barna og kjæresten i en periode så er ikke forholdet liv laga. Du kjører et show som ikke inkludere barn,  men kun faren dems. 

Anonymkode: 0a64e...11f

Skjerpings! Ts etterspør om det er urimelig med en balanse mellom fordelingen her? Selv om ts er veldig glad i barna, skal hun faktisk kreve at far stiller opp også. Jeg er helt enig med TS. Det som er synd her, er at det er disse barna som trekker det korteste strået. Synes far burde jekke seg og finne en løsning. ts har til og md sagt opp jobben sin for at barna skal ha det bedre mtp samvær med mor/far. Forhold handler om å gi og ta.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Jeg stiller opp på alt. Moren til barna er fantastiske, og jeg har barna selv om kjæresten jobber mye. Jeg elsker de to jentene som om de var mine.  Jeg er ikke med på møter i barnehagen og skole,  men alt annet stiller jeg opp på. 

Til tider er det jeg som tar meg mest av barna, men når kjæresten har rolige dager på jobb så tar han det meste. Har jeg ferie samtidig som ungene så er det de jeg prioriterer. 

Hvorfor gikk du inn i et forhold med barn når du ikke ønsker det selv?  

Tidene med jentene er fantastisk og gir meg mye glede i hverdagen. Jeg kan ikke få barn og er takknemlig for de to. 

Jeg forstår ikke hva du gjør i det forholdet. Du skriver ikke et varmt ord om barna og da blir det feil. 

Like greit at det blei slutt tenker jeg. Hvis ikke du kan stille opp for barna og kjæresten i en periode så er ikke forholdet liv laga. Du kjører et show som ikke inkludere barn,  men kun faren dems. 

Anonymkode: 0a64e...11f

Fint for deg at du vil ofte deg så mye, men alle er ikke som deg. Barna er faktisk mor og fars ansvar. Ærlig talt. 

Anonymkode: 4fe92...a9f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eplejuice123 skrev:

Skjerpings! Ts etterspør om det er urimelig med en balanse mellom fordelingen her? Selv om ts er veldig glad i barna, skal hun faktisk kreve at far stiller opp også. Jeg er helt enig med TS. Det som er synd her, er at det er disse barna som trekker det korteste strået. Synes far burde jekke seg og finne en løsning. ts har til og md sagt opp jobben sin for at barna skal ha det bedre mtp samvær med mor/far. Forhold handler om å gi og ta.  

Hun trenger støtte, i dagens kultur hvor man ikke omgir seg hverandre så mye som før, så blir TS veldig alene i det hele. 

Anonymkode: a71f0...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forferdelig at TS har følt seg truet av mannen som hun bodde med. Grensen for henne er nådd langt oveer, helt riktig at TS har trukket seg vekk, hun trenger støtte og masse omtanke der hun er og lever. :) 

Anonymkode: a71f0...6c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort mer enn hva man kan forvente, synes ikke det er feil av deg å fokusere på deg selv og dine ønsker i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Staten må se stemødre som kommer inn i familien, det er på tide at staten faktisk begynner å se familiene enn at de bare snakker uten at det skjer noe. Jeg blir innmari sint over statens og det umenneskelige måten å opptre på uten at det er handling og en kultur bak. Vi er et lite land, og noen er faktisk glemt. Det smerter meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nina1975
4 timer siden, Eplejuice123 skrev:

Jeg stiller opp på alt. Moren til barna er fantastiske, og jeg har barna selv om kjæresten jobber mye. Jeg elsker de to jentene som om de var mine.  Jeg er ikke med på møter i barnehagen og skole,  men alt annet stiller jeg opp på. 

Til tider er det jeg som tar meg mest av barna, men når kjæresten har rolige dager på jobb så tar han det meste. Har jeg ferie samtidig som ungene så er det de jeg prioriterer. 

Hvorfor gikk du inn i et forhold med barn når du ikke ønsker det selv?  

Tidene med jentene er fantastisk og gir meg mye glede i hverdagen. Jeg kan ikke få barn og er takknemlig for de to. 

Jeg forstår ikke hva du gjør i det forholdet. Du skriver ikke et varmt ord om barna og da blir det feil. 

Like greit at det blei slutt tenker jeg. Hvis ikke du kan stille opp for barna og kjæresten i en periode så er ikke forholdet liv laga. Du kjører et show som ikke inkludere barn,  men kun faren dems. 

 Anonymkode: 0a64e...11f

Har du sagt opp jobben din? 

Har du solgt huset ditt og flyttet til en annen kant av landet?

Har du sagt opp alle rettigheter når det gjelder jobb, pensjonspoeng og sykepenger?

Har du ofret det meste pga barna?

Er du blitt påtvungen det?

Du er ett tillegg, ett ekstragode som stemor, du har ansvar når det passer deg.

Ikke alt ansvar, alltid. 

Din situasjon kan ikke sammenlignes

 

Endret av Nina1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2019 at 7:37 PM, AnonymBruker said:

Vi kjøpte oss et fint hus, og alt er flott her... men jeg måtte si opp jobben min. Min mann foreslo da at jeg skulle ta meg litt tid hjemme for å bare roe ned og "kose meg litt". (dette har vi råd til) Han ønsket at jeg var mer hjemme og syns dette var en veldig god anledning til at vi kunne ha mer tid sammen.

Jeg forstår deg godt. Jeg hadde også to bonusbarn og det ble for lite tid til meg og oss som par, da jeg ble tredjeprioritet. Det er naturlig, men det passet meg ikke å nesten tre inn i eks-gubbens liv (jeg er en mann). Jeg mistet mitt eget liv på en måte. 

Når det er sagt lurer jeg på hva din plan var. Se det som er uthevet. Jeg hadde ikke flyttet uten å søke nye jobber og kjenne arbeidsmarkedet. Dette hadde vært diskutert til gangs lenge før bosted var til salgs. Han foreslo kose seg litt. Du burde jo ha ytret noe rundt de viktigere og mer langsiktige planene. Min man foreslo - Han ønsket. Sa du ingenting? 

Jeg støtter deg i denne saken slik den er fremlagt, men jeg mener også at kommunikasjon kunne unngått hele situasjonen. Jeg hadde forøvrig selv ikke flyttet uten å ha flere jobbsøknader inne, men det er meg. 

Anonymkode: b26d0...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...